Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@14:08:14 GMT

مرثیه نخوانید؛ جدایی برانکو پایان راه پرسپولیس نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۸۰۳

به گزارش ایلنا، در اینکه برانکو موفق بوده و نتایج درخشانی با پرسپولیس به‌دست آورده، هیچ‌کدام‌مان شکی نداریم اما این حجم از مرثیه‌خوانی نیز جای ابهام دارد. در طول تاریخ مربیان بزرگی از باشگاه‌های خود جدا شده‌‌اند. ماجرای پرسپولیس- برانکو که قطعا از منچستریونایتد- فرگوسن بزرگ‌تر نیست. سرالکس بعد از سه دهه مربیگری در یونایتد، این تیم را ترک کرد اما هرگز ندیدیم هواداران انگلیسی تا این حد احساس نگرانی کنند و این اتفاق را بهانه‌ای برای کلافگی بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی دو روز اخیر، انواع و اقسام واکنش‌ها را دیده‌ایم. نه تنها از سوی هواداران که برخی رسانه‌ها این جدایی را تلخ‌ترین اتفاق ممکن می‌دانند. بله، در حد خودش تلخ است اما در این مورد بزرگنمایی هم شده. انگار که برانکو به خودی خود 3 قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده، پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده و البته قهرمانی در جام حذفی. اینها افتخاراتی است که برانکو یکی از دلایل کسب‌اش است اما او به تنهایی این موفقیت‌ها را به ارمغان نیاورده و البته شاید هم اگر نبود، این قهرمانی‌ها نیز به نام پرسپولیس نوشته نمی‌شد.

جدایی برانکو از پرسپولیس یک اتفاق تلخ برای این تیم بود که شکی پیرامون آن وجود ندارد اما مگر قرار بود این مربی کروات تا ابد روی نیمکت سرخ‌ها بنشیند؟ مگر قرار بود با برانکو قراردادی مادام‌العمر امضا شود تا او برای همیشه در پرسپولیس بماند؟ قرارداد حرفه‌ای نقطه آغازی دارد و یک نقطه پایان. هیچ قراردادی وجود ندارد که پایان آن باز باشد. در فوتبال حرفه‌ای از این جدایی‌ها تا دل‌تان بخواهد مشاهده می‌شود. نمونه‌اش فصل قبل که آرسن ونگر بعد از دو دهه مربیگری در آرسنال، از نیمکت این تیم جدا شد و جای خود را به اونای امری داد. آیا آرسنال نابود شد؟ آیا این حجم از نگرانی را در لندن و ورزشگاه امارات دیدیم؟

برای پرسپولیس، بیشتر از مرثیه‌خوانی و ذکر بهانه‌های واهی برای این جدایی، بازگشت و جذب یک مربی توانمند در اولویت قرار دارد. مدیران باشگاه باید دست‌ها را به زانو بزنند و از جا برخیزند تا اوضاع پرسپولیس از این آشفته‌تر نشود. فوتبال حرفه‌ای این را می‌گوید، نه ما و نه هیچ فرد دیگری. اینکه پرسپولیس اسیر ندانم‌کاری مدیران باشگاه شده و برانکو هم میل به ادامه همکاری نداشته را همه می‌دانند اما در مقطع فعلی، بیشتر از تمام این مرثیه‌خوانی‌ها، بازگشت به شرایط آرام اهمیت دارد.

کارلوس کی‌روش بعد از حدود 8 سال از ایران رفت، 8 سالی که هم موفقیت را در خود جای داد و هم ناکامی. در روزهای نخست این جدایی، برخی از یک اتفاق تلخ و بزرگ صحبت می‌کردند اما دیدید که آب از آب تکان نخورد و تیم ملی نیز بعد از ماه‌ها صاحب یک مربی بین‌المللی شد. برای پرسپولیس نیز هنوز چیزی تمام نشده، منتهی به شرطی که این حجم از نگرانی کاهش یابد و مدیران باشگاه هم فکری به حال تیم، کادر فنی و جذب بازیکن جدید کنند. آن‌وقت است که پرسپولیس هم شبیه تیم ملی می‌شود. این جدایی را فراموش می‌کند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال برانکو ایوانکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی- تراکتور؛ تصمیم مهم یحیی مشخص شد

یحیی گل‌محمدی که بعد از پایان نیم فصل و در شرایطی که تیمش فصل گذشته را با دستیابی به سه گانه پایان داده بود و در این فصل نیز با اختلاف یک امتیازی با صدرنشین در جمع مدعیان قهرمانی قرار داشت، از کار کناره‌گیری کرده بود، اکنون با بن بست برای دومین پیشنهاد خود طی همین مدت مواجه شد.

تراکتور که بعد از شکست سنگین و دور از انتظار مقابل ذوب آهن با پاکو خمس برای جدایی به توافق دست یافته، برای جانشینی این سرمربی اسپانیایی که جایگاه سوم جدول را در اختیار داشت، به دنبال انتقال یحیی گل‌محمدی بود.

یحیی گل‌محمدی که سابقه کوتاه مدتی روی نیمکت تراکتور در کارنامه داشت، با این باشگاه برای قبول سرمربیگری‌اش بار دیگر به مذاکره نشست اما در نهایت طرفین با توجه به موانع شکل گرفته، به توافق نهایی در این رابطه دست نیافتند.

با این شرایط سرمربی سابق پرسپولیس همچنان دور از نیمکت سرمربیگری بعد از جدایی از جمع سرخپوشان کار را دنبال خواهد کرد و باید دید آینده او چه خواهد شد و چه زمانی دوباره به لیگ برتر بازخواهد گشت یا اینکه تصمیم به حضور در فوتبال خارج از ایران خواهد گرفت.

کد خبر 844800 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • (عکس) مدافع پرسپولیس عزادار شد
  • مدافع ملی‌پوش پرسپولیس عزادار شد + عکس
  • شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ۱۱ بازیکن در آستانه جدایی!
  • اتفاق خاص درباره سرمربی فصل آینده پرسپولیس
  • گل محمدی- تراکتور؛ تصمیم مهم یحیی مشخص شد
  • ماجرای یحیی گل‌محمدی و تراکتور پایان یافت
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو
  • پایان کار خمز در تراکتور
  • پایان کار خمس در تراکتور
  • خواسته مهم اوسمار از درویش برای فصل بعد | این اتفاق نباید تکرار شود