Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بور بور صبح پنج‌شنبه در افتتاح یک واحد مرغداری در آرادان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه این واحد توانست در عرض ۱۱۰ روز این مرغ داری را در مساحت ۲۰۰ مترمربع و ۱۶ هزار قطعه مرغ به بهره‌برداری برساند، ابراز داشت: برای افتتاح این پروژه ۱۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که تماماً از آورده شخصی این سرمایه‌گذار تهرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه عملیات اجرایی این واحد مرغداری از سال ۹۱ آغازشده است، اضافه کرد: این مجموعه برای ۸۰ نفر در آرادان اشتغال ایجاد کرده است که به معنای واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار آرادان بابیان اینکه در این شهرستان ۱۱ واحد مرغ تخم‌گذار وجود دارد و ۸۴۰ تن تولید تخم‌مرغ شهرستان است، ابراز داشت: این مجموعه می‌تواند سالانه ۲.۵ تن تولید تخم‌مرغ را داشته باشند که نه‌تنها نیاز استان بلکه خارج از آن را تأمین خواهد کرد.

بور بور در ادامه تصریح کرد: این واحد نیازمند مساعدت‌های لازم در راستای تکمیل زنجیره تولید است هم‌اکنون جوجه یک‌روزه را از قزوین به آرادان منتقل می‌کنند که تحقق آن در همین شهرستان می‌تواند این هزینه‌های حمل‌ونقل را تا حدود زیادی کاهش دهد.

وی افزود: سطح باغات آرادان از دو هزار هکتار سال ۹۱ به سه هزار و ۲۸۰ هکتار رسید و درکشت گلخانه نیز از ۱۵ هکتار همین مدت مذکور توانستیم به ۲۹ هکتار دست پیدا کنیم و همچنین در حوزه کشت زعفران نیز از ۱۰۰ مترمربع سال ۹۱ هم‌اکنون این محصول در ۱۴.۵ هکتار از اراضی آرادان کشت می‌شود.

فرماندار آرادان بابیان اینکه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار از ۸۷ هکتار در سال ۹۱ در ۱۰ هزار و ۱۳۶ هکتار از اراضی این شهرستان انجام‌شده است، اضافه کرد: در این طرح ۱۱ میلیارد تومان از طرف دولت کمک بلاعوض شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در شهرستان آرادان تاکنون در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است که این میزان توانسته برای ۱۱۶ نفر اشتغال در بخش کشاورزی ایجاد کند.

کد خبر 4645981

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح حسینیه خیرساز در شهرستان مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام ، حسینیه روستای نورآباد بخش وراوی  شهرستان مهر با حضور مسئولان  این شهرستان به بهره برداری رسید.

حسینیه روستای نورآباد با زیربنای ۷۰۰ مترمربع  و باصرف افزون بر ۴ میلیارد تومان توسط خیران این روستا در کمتر از یک سال ساخته شده است.

 

دیگر خبرها

  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • افتتاح حسینیه خیرساز در شهرستان مهر
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد