Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نيروهاي ارتش يمن و انصارالله با موشک‌هاي کروز به ايستگاه برق «الشقيق» در جيزان واقع در جنوب عربستان حمله کردند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، شبکه تلويزيوني المسيره از ادامه موفقيت هاي مبارزان يمني در هدف قرار دادن تاسيسات حساس در عمق عربستان سعودي خبر داد.
يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن ايستگاه برق منطقه الشقيق در جيزان را با موشک کروز هدف قرار داد که با دقت به هدف اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يحيي سريع سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفت: اين حمله موشکي در پاسخ به ادامه تجاوز متجاوزان سعودي ضد مردم يمن انجام شد. سخنگوي نيروهاي يمن خاطر شان کرد: در صورتي که متجاوزان سعودي به دشمني و تجاوز خود ادامه دهند به فضل خداوند در آينده در هدف قرار دادن تاسيسات حساس و با اهميت تر در عمق عربستان سعودي شگفتي ساز خواهيم شد.
يحيي سريع سخنگوي ارتش و کميته هاي مردمي يمن در اين باره اعلام کرد: اقدامات غير قابل پيشبيني براي حمله به تاسيسات حساس عربستان داريم.
يگان پهپادي ارتش و کميته هاي مردمي يمن، بامداد دوشنبه نيز اعلام کرد که فرودگاه «أبها» در جنوب غرب عربستان هدف حمله پهپادي «قاصف k2» قرار گرفته است.
جمعه گذشته نيز فرودگاه أبها با پنج فروند، هدف حمله پهپادي قرار گرفت و در نتيجه آن اين فرودگاه به تعطيلي کشيد.

حمله هوايي ائتلاف متجاوز سعودي به فرودگاه صنعا
شبکه تلويزيوني الميادين از وقوع انفجاري بزرگ در صنعا پايتخت يمن بر اثر حمله هوايي ائتلاف (متجاوز) سعودي خبر داد.
شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد همزمان با اوج گرفتن هواپيماهاي ائتلاف (متجاوز) سعودي، صداي انفجار در صنعا پايتخت يمن شنيده شد.
اين شبکه افزود جنگنده هاي ائتلاف سعودي در اين حمله فرودگاه صنعا را هدف قرار دادند.

انهدام پهپاد جاسوسي ائتلاف سعودي در مرز يمن
يگان پدافندي ارتش يمن يک فروند پهپاد جاسوسي ائتلاف سعودي را در جنوب عربستان هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.
سامانه دفاع موشکي ارتش يمن و انصارلله چهارشنبه شب يک فروند پهپاد جاسوسي ائتلاف سعودي را «با يک سلاح مناسب» هدف قرار داد.
پايگاه خبري انصارالله گزارش داد که پهپاد جاسوسي با يک نوع «سلاح مناسب» در منطقه «الشرفه» در نجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار گرفت.

تلفات سنگين شبه‌نظاميان ائتلاف سعودي در جنوب عربستان
منابع امنيتي يمن از کشته و زخمي شدن 29 نفر از شبه‌نظاميان ائتلاف سعودي در عمليات تک‌تيراندازان در محورهاي نجران و جازان خبر دادند.
يگان تک‌تيرانداز ارتش يمن و انصارالله عمليات گسترده‌اي را در نجران و جازان در جنوب عربستان انجام دادند.
يک منبع امنيتي يمن گفت در عمليات تک‌تيراندازان يمن در مناطق مذکور طي 24 ساعت گذشته، 29 نفر کشته و يا زخمي شدند.
يگان‎ تک تيرانداز که از دقت بالايي در عمليات هدف‎گيري برخوردار است، از جمله يگان‎هاي موفق ارتش يمن و انصارالله در مقابله با مزدوران و شبه نظاميان ائتلاف سعودي به شمار مي‌رود.
در همين حال نيروهاي يمني در ادامه عمليات خود با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان شمار ديگري از مزدوران اين رژيم را به هلاکت رساندند.
به گزارش المسيره، يگان مهندسي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن با انجام دو عمليات کمين در اطراف "أبواب الحديد" در منطقه عسير شمار زيادي از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودي را به هلاکت رسانده و زخمي کردند.
از سوي ديگر نيروهاي يمني مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودي در شرق منطقه "صبرين" در بخش "خب و الشعف" در استان الجوف را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر اين حملات يک خودروي حامل مزدوران منهدم و شماري از آنها به هلاکت رسيدند.
نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن روز چهارشنبه مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودي در جبهه "قعطبه" در استان الضالع را هدف حملات توپخانه‌اي خود قرار دادند.
يک منبع نظامي گفت نيروهاي يمني موفق شدند پيشروي مزدوران ائتلاف متجاوز سعودي به سمت مواضع خود در بخش "الأزارق" در استان تعز را متوقف کنند.

کودتاي نظاميان حامي امارات عليه نيروهاي سعودي در يمن
با پيچيده‌تر شدن اوضاع نيروهاي متجاوز به يمن در نتيجه معادلات جديد موشکي انصارالله، نيروهاي وابسته به امارات و عربستان وارد درگيري‌هاي نظامي با يکديگر شده‌اند.
به گزارش روزنامه لبناني الاخبار، عربستان سعودي طي روزهاي گذشته کودتايي که متحدان امارات در جنوب يمن به دنبال اجراي آن بودند را با شکست مواجه کرده و به آنها نسبت به هرگونه اقدام براي ايجاد اعتراضات يا اجراي طرح‌هاي نظامي در منطقه هشدار داد.
اين تحولات بار ديگر نشان دهنده تنگناهاي موجود در مواضع رياض و ابوظبي است و ثابت مي‌کند که افق جنگ در يمن به روي آنها بسته شده است.
نيروهاي حامي امارات در جنوب يمن تلاش کردند از تنش موجود در منطقه براي اجراي پروژه‌هاي خود جهت تحت کنترل گرفتن استان‌هاي جنوبي و شرقي يمن و جزيره سقطري استفاده کنند و زمينه‌هاي جداسازي اين منطقه از شمال يمن را فراهم کنند. اين اتفاق اما با مداخله عربستان سعودي و سرکوب کودتاي صورت گرفته همراه شد. منابع نزديک به دولت مستعفي عبد ربه منصور هادي به روزنامه الاخبار اعلام کردند که متحدان امارات به دنبال برنامه‌ريزي براي اجراي يک کودتاي واقعي توسط نيروهاي نظامي و افسران ارشد حامي شوراي انتقالي جنوبي هوادار امارات ضد عبد ربه منصور هادي بودند که مورد حمايت رياض قرار دارد. آنها تلاش داشتند پايگاه‌هاي نظامي استان‌هاي جنوبي را از کنترل دولت مستعفي يمن خارج کنند.
با اين وجود سعودي‌ها بلافاصله و در لحظات پاياني براي جلوگيري از کودتا وارد عمل شدند و در عين حال نسبت به هر نوع حمله نظامي يا تلاش براي تحت کنترل گرفتن موسسات دولتي در يمن هشدار دادند.
بر اساس اين گزارش مسئولان و افسران نظامي عربستان همچنين وارد خط ميانجگري بين دولت مستعفي و شوراي انتقالي شده‌اند تا تنش موجود ميان آنها را کاهش دهند. از سوي ديگر منابع رهبري شوراي انتقالي هوادار امارات در يمن در گفتگو با الاخبار اتفاقات صورت گرفته را تلاش براي کودتاي ناکام در يمن توصيف نکردند، اما در عين حال اعلام کردند که شوراي انتقالي در گذشته اتاق عمليات نظامي متشکل از تمامي نيروهاي هوادار خود را تاسيس کرده بود. اين شورا منصور هادي را مسئول اتفاقات به وقوع پيوسته در جنوب يمن معرفي کرده است.
پيش از کودتاي ناکام در عدن شوراي انتقالي طرحي براي تحت کنترل گرفتن منطقه نفت‌خيز حضرموت را در دستور کار خود قرار داده بود که در حال حاضر تحت کنترل نيروهاي عبد ربه منصور هادي قرار دارد. عيدروس الزبيدي رئيس شوراي انتقالي در سخنراني خود در ماه گذشته از تلاش براي آغاز جبهه درگيري‌ها در اين منطقه خبر داده و در ادامه تغييرات لجستيک لازم براي عمليات مذکور عازم اين منطقه شد. اما در نهايت اين عمليات با واکنش شديد مسئولان سعودي مواجه شد و آنها آغاز اين عمليات را به کلي رد کردند.
نيروهاي هوادار ابوظبي اما مأيوس نشدند و در ادامه به سمت استان شبوة حرکت کردند و سعي کردند شخصيت‌هاي مطرح در اين منطقه را تحت کنترل خود بگيرند. اين اتفاقات که اوايل هفته جاري رخ داد، باعث بروز درگيري‌هاي ميانه اين نيروها و نيروهاي تيپ 21 ميکا وابسته به دولت مستعفي يمن شد که در نتيجه اين درگيري‌ها 5 نفر از دو طرف زخمي شدند.
در جزيره سقطري نيز ديروز نيروهاي کمربند امنيتي وابسته به امارات متحده تلاش کردند کنترل بندر ارخبيل را در دست بگيرند که اين موضوع باعث بروز درگيري‌هايي ميان آنها و نيروهاي گارد ساحلي وابسته به دولت منصور هادي شد. بر اساس اين گزارش، نيروهاي وابسته به امارات تا چند ساعت کنترل اوضاع را در ورودي بندر در دست گرفتند، اما در نهايت توسط نيروهاي وابسته به عربستان به عقب رانده شدند.
اطلاعات موجود نشان مي‌دهد که نيروهاي هوادار امارات تلاش دارند از شرايط پيچيده کنوني براي تثبيت موقعيت خود در جنوب يمن استفاده کنند و کنترل خود را بر مناطق نفت‌خيز در اين بخش تقويت نمايند. با اين وجود به نظر مي‌رسد امارات قدرت کافي براي خروج از زير چتر رياض را ندارد و نمي‌تواند با اين کشور وارد تنازع شود. در عين حال عربستان که اوضاع يمن را به ضرر خود مي‌بيند، تلاش دارد جلوي پيچيده‌تر شدن اوضاع را که ممکن است در نتيجه درگيري‌هاي داخلي ميان شورشيان ضد دولت مشروع يمن به وجود آيد را بگيرد و مخالفان دولت کنوني را ضد جريان انصارالله و کميته‌هاي مردمي مدافع يمن در يک جبهه متحد کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 33 هزار و 843 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 575 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 5 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 46 نفر شهید و 110 نفر دیگر هم مجروح شدند.

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • اهمیت حمله موشکی ایران به نواتیم چه بود؟
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان