Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در بهمن ۱۳۹۱ حدود ۲۳۵۰۰نفر دانشجو معلم را پذیرفت، اولین اقدام جهت ایجاد انگیزه و جذب دانشجویان نخبه صدور حکم رسمی، آزمایشی، این دانشجویان بود که با سرعت دستور آن با نامه شماره ۷۰۰/۲۷۱۶۹۶ در تاریخ ۹۱/۱۲/۲۱ به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه اساس کار، ایجاد شرایط لازم برای انگیزه و جذب دانش آموزان با استعداد برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری بود، دستورالعمل صدور احکام استخدام رسمی آزمایشی دانشجو معلمان، هیچ شرطی مبنی برحذف یا کاهش سایر امور رفاهی مانند حق غذا را دربر نداشت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: در بازدیدی که در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ از پردیس فرهنگیان مشهد داشتم، در نشست صمیمانه با دانشجو معلمان این مرکز، از کاهش ۴۵ درصدی حقوق خود، بابت حق غذا دراین پردیس خبر دادند، که درهمان مکان وزمان دستور توقف این موضوع را صادر کرده و در سخنرانی به دانشجویان اعلام کردم، که این مورد خلاف دستورالعملی است که صادر شده است و باید در اسرع وقت متوقف شود.

وی اظهار کرد: پیگیری و بررسی شواهد و اسناد و احکام دانشجویان مبنی بر صدور حقوق برمبنای قانون گویای این موضوع است که تا پایان دوران وزارت اینجانب کاهشی از حقوق دانشجومعلمان بابت حق غذا و غیره صورت نگرفته است.

حاجی بابایی در توضیح این موضوع که این که چه کسی دستور کاهش ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان بابت حق غذا و غیره را صادر و بعد از مدتی نیز به‌جای۱۲/۴۰۰/۰۰۰ حداقل حقوق را برای دانشجومعلمان به‌میزان ۶/۸۰۰/۰۰۰ریال صادر کرد، تاکید کرد: باید این مورد را در صورت‌جلسه دیدار مسئولین دانشگاه فرهنگیان با وزیر وقت جناب آقای دکتر فانی، در تاریخ ۹۲/۸/۱۱ جستجو کرد، نگاهی به این سند مبین این موضوع است.

وی با اشاره به نامه ۵۰۰۰/۳۸۶۸/۲۰۰به تاریخ ۹۲/۶/۱۹ رئیس دانشگاه فرهنگیان به وزیر وقت و گزارش جلسه ۹۲/۵/۳۰ جناب آقای فانی افزود: تنها دو روز بعداز اتمام وزارت اینجانب با این جمله معترضه که "قانون را باظرافت اجرا کنید" یعنی کاهش ۴۵ درصد بابت حق غذا از حقوق دانشجو معلمان را که ما اجازه اجرای آن، را نداده بودیم، با ظرافت اجرایی کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: معاون محترم پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش جناب آقای الهیار، جنابعالی حداقل بررسی می‌کردید، تا متوجه می‌شدید، که در زمان مدیریت بنده درمورد دانشگاه فرهنگیان از هر روزنه قانونی برای فرصت سازی وارتقای جایگاه دانشگاه ودانشجو در دانشگاه فرهنگیان استفاده شده است.

وی خطاب به آقای الهیار بیان کرد: شماپیگیری هابرای اجرای قانون وحقوق حقه دانشجو معلمان را نیازمند تفسیر می‌دانید و گفته اید افزایش ۴۴۰ تومان واجرای احکام حداقل حقوق نیاز به تفسیر قانون است، جای سئوال است، آیا زمانی که فقط ۱۰۰ هزار تومان به حقوق دانشجو معلمان اضافه کردید، نیاز به تفسیر نبود؟

حاجی بابایی تاکید کرد: جناب الهیار آیا وقتی مصوبه دولت به صراحت حداقل حقوق را ۱۵/۶۰۰/۰۰۰ریال اعلام وابلاغ کرده است کدام حجت ودلیل و تفسیری بهتر از این می‌تواند برای شما وجود داشته باشد؟

وی گفت: در جایی که مقام معظم رهبری و سند تحول آموزش و پرورش بر ضرورت تربیت دانشجوی پرسشگر ومطالبه گر تاکید دارند، جناب آقای الهیار، شما گفته اید، دانشجو معلمان با اطلاعات انحرافی مشغول نشوند، لطفا بفرمایید، آیا این که دانشجومعلمان با حقوق اولیه خود آشنا شوند ومسئولین و دانشجو معلمان با هم بتوانند حقوق آن‌ها را احیا کنند، برای دانشجومعلمان مفید است یا مضر؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان ادامه داد: چرا وقتی ماتلاش می‌کنیم تا مشکلی حل شود. ناراحت می‌شوید؟ اگر ما پیگیری نمی‌کردیم آیا شما ۴۴۰ هزار تومان را اضافه می‌کرد؟ اگر پیگیری نکنیم حکم حداقل حقوق دانشجو معلمان صادر می‌شد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون آزمایشگاه‌ های بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی زیر پوشش این دانشگاه در شهر مشهد از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی به‌ روز هستند و بیش از ۹۸ درصد آزمایش‌ های تشخیصی در این شهر تحت پوشش این دانشگاه انجام می شود.

  سعید اشکانی‌ فر امروز در نشستی خبری در مشهد افزود: در شهرستان‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز موضوعاتی همچون دسترسی راحت، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و توسعه خدمات این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.   وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۴ آزمایشگاه بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی فعال است که از این تعداد ۲۱۵ آزمایشگاه آن در مشهد و ۳۹ مورد دیگر در شهرستان‌ های تابعه این دانشگاه بوده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از این تعداد آزمایشگاه، ۵۲ آزمایشگاه، بیمارستانی شامل ۳۷ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان‌ ها، ۷۷ آزمایشگاه، درمانگاهی شامل ۷۲ مورد در مشهد و پنج مورد در شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، تایباد، چناران و قوچان و ۱۲۵ آزمایشگاه، خصوصی شامل ۱۰۶ مورد در مشهد و ۱۹ مورد در شهرستان‌ هاست.   اشکانی‌فر افزود: آزمایشگاه‌ های بیمارستان‌ ها به‌صورت شبانه‌ روزی خدمت‌ رسانی می کنند و خدمات بخش خصوصی هم در شیفت‌ های صبح و عصر ارائه می‌ شود.   وی ادامه داد: تنوع سبد آزمایشگاهی هم در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است و با توجه به راه‌ اندازی شبکه آزمایشگاهی نگاه ویژه‌ تری به بحث مرجعیت علمی و عملی در حوزه علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که هر آزمایشگاه فعال نیازمند منابع انسانی، سرمایه‌ای و تجهیزاتی است گفت: هزینه‌ها در همه حوزه‌ ها سال به سال در حال افزایش است اما تعرفه‌ خدمات آزمایشگاهی متناسب با رشد قیمت‌ ها افزایش نیافته است.   اشکانی‌ فر افزود:باید از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان در بحث کیت‌ ها و دیگر تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی بیش از پیش استفاده شود، ضمن این که پیشنهاد استفاده از سامانه‌ های اپلیکیشنی را هم داریم.   وی ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پزشکی از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌ یابد که این رقم در حوزه‌ های مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی افزایش ۳۵ درصدی در بیشتر حوزه‌ ها از جمله حوزه علوم آزمایشگاهی دیده شده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازپرداخت‌ هزینه‌ های بیمه‌ ها از جمله‌ مشکلات حوزه آزمایشگاه ها بوده و است و هم اکنون بیش از ۶ ماه تاخیر در پرداخت ها وجود دارد.   اشکانی فر افزود:تغییر مدام و روزآمد تست‌ ها هم مشکل دیگر آزمایشگاه‌ هاست که از بیمه‌ها می‌ خواهیم از حوزه علوم آزمایشگاهی حمایت کنند و از پزشکان هم می‌ خواهیم از درخواست تست‌ هایی که ضروری نیست خودداری کنند اقدامی که نه تنها در تشخیص بیماری نقشی ندارد، بلکه هزینه زیادی هم به حوزه علوم آزمایشگاهی تحمیل می‌ کند.   وی با بیان این که بازدید از آزمایشگاه‌ ها به‌ صورت مستمر انجام می‌ شود و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۲ بازدید از آزمایشگاه ها صورت گرفته و به ۵۰ شکایت ثبت شده رسیدگی شده است و ۱۲۰ پرونده قضایی تشکیل شده و برای تعدادی هم حکم تعطیلی موقت صادر شده است تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش