Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرکل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر: درمان مشخصي براي اعتياد به مخدر‌هاي صنعتي وجود ندارد و بيشتر در حوزه علامتي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، حميد جمعه پور در ارتباط تلفني با برنامه "صبح و گفتگو" با بيان اينکه مواد مخدري که به صورت صنعتي و شيميايي توليد مي‌شود به مواد آشپزخانه‌اي و آزمايشگاهي معروف است افزود: مصرف مواد آشپزخانه‌اي موجب تحريک شديد سيستم عصبي و رواني افراد و ايجاد علائم رواني مانند توهم، پرخاشگري، هذيان، آسيب به خود و ديگران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرکل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:: درمان اعتياد به مخدر صنعتي در ايران و ساير کشور‌ها در حد علامتي شامل بستري با هدف کنترل بي خوابي‌هاي شديد، کنترل خشم و آرامش بخشي به فرد بوده و درمان کامل اعتياد به اين مواد نيازمند درمان طولاني مدت روانشناختي است.
جمعه پور گفت: متاسفانه ديدگاه خانواده‌ها درباره شناسايي فرد معتاد تشخيص چهره است درصورتيکه فرد مصرف کننده بسيار پرانرژي و خوش صحبت است و نداشتن علائم ظاهري دليل وابسته نبودن به مواد مخدر صنعتي نيست.
مديرکل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهميت تقدم پيشگيري بر درمان متذکر شد: پيشگيري از اعتياد حساسيت‌هايي خاصي دارد. روش‌هاي پيشگيري در مقاطع سني مختلف متفاوت است و در صورتي که اطلاع رساني درباره آثار مصرف مواد مخدر با توجه به سن و شرايط افراد و توسط متخصصين انجام نشود، اثرات سوء در افراد ايجاد مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درمان مشخص اعتياد مخدر صنعتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!

با مساعدت دستگاه قضایی قرار شد بقیه دوران محکومیتم را در خارج از زندان و با پابندهای الکترونیکی بگذرانم اما وقتی از زندان بیرون آمدم چون شغلی نداشتم و نمی توانستم از محدوده تعیین شده خارج شوم به فروش مواد مخدر روی آوردم ...

به گزارش خراسان، این ها بخشی از اظهارات مرد43 ساله ای است که در عملیات ضربتی ماموران کلانتری شفای مشهد دستگیر شد چراکه از مدتی قبل شهروندان از توزیع مواد مخدر صنعتی در بولوار ابوطالب مشهد گلایه می کردند و معتقد بودند که چند فرد خلافکار جوانان محله را آلوده مصرف مواد مخدر می کنند.

این بود که گروهی از افسران دایره اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا)عملیاتی را در راستای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر آغاز کردند و به سراغ مرد43 ساله ای رفتند که موجب نگرانی شهروندان شده بود. طولی نکشید که نیروهای انتظامی این فرد را دستگیر و مقادیری مواد مخدر صنعتی به همراه 3دستگاه گوشی تلفن سرقتی و 20 میلیون تومان وجه نقد (حاصل از فروش مواد مخدر)کشف کردند. در بررسی های اولیه مشخص شد که این متهم، به تازگی از زندان آزاد شده وادامه دوران محکومیت خود را با پابندهای الکترونیکی می گذراند!

با اعترافات وی،همدست 41 ساله وی نیز به دام افتاد و مقادیر دیگری مواد مخدر صنعتی کشف شد. در همین حال «امید»(متهم با پابند الکترونیکی)به مشاور ومددکار اجتماعی کلانتری شفا گفت:وقتی از زندان بیرون آمدم شغلی نداشتم تا مخارج زندگی ام را تامین کنم به همین دلیل به فروش مواد مخدر صنعتی روی آوردم.

درحالی که ساکنان محله از عملیات ضربتی پلیس ابراز خشنودی می کردند،تحقیقات برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری عوامل مرتبط با فروشندگان مواد مخدر با هماهنگی های قضایی آغاز شد.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد