Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال ۳ نفره کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی هلند در حال برگزاری است گفت: تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان کشورمان به تازگی و حدود یک سال است که کارش را آغاز کرده است و نباید انتظار داشت که تیمی که به تازگی مجوز‌های بین المللی اش را گرفته است روی سکو برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تیم ملی بسکتبال کشورمان مقابل اسپانیا که بسیار قدرتمند است شکست خورد، اما توانست مغولستان را شکست دهد، ما در دوره گذشته جام جهانی هم توانسته بودیم به یک برد دست پیدا کنیم با این حال در مجموع برای ما خوب بازی کردن مهم است.

شجاعی درباره شانس حضور تیم ملی بسکتبال ۳ نفره در مسابقات المپیک هم عنوان داشت: حضور در رقابت‌های بسکتبال ۳ نفره المپیک مسابقات انتخابی ندارد و تیم‌های حاضر در آن بر اساس رنکینگ می‌توانند مجوز حضور در این رقابت‌های را پیدا کنند. خوشبختانه رنکینگ ماهم خوب است و در جایگاه چهاردهم جهان قرار داریم، ولی تنها ۸ تیم نخست به این رقابت‌ها می‌روند و اگر قرار بود ۲۱ تیم شانس حضور در المپیک را داشته باشند آن زمان می‌توانستیم به المپیک برویم.

نایب رئیس بانوان درباره نفرات اعزامی به این رقابت‌ها هم بیان داشت: بازیکنان در مسابقات همیشه چهار نفر هستند، اما ما ۶ نفر را در اردو داشتیم که ۲ نفر از آن‌ها به صورت رزرو در کنار تیم حضور داشتند. افراد حاضر در اردو هم تا آخرین لحظات ۶ نفر بود، اما خدادی و اسماعیل زاده به دلیل مصدومیت زانو ، شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست دادند تا ما با ۴ نفر به این رقابت‌ها برویم.

او افزود:کادر اعزامی هم شامل سرمربی و رئیس دپارتمان، خانم گلاره کاکاوند می‌شود همچنین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال هم برای پاره‌ای از مذاکرات در مورد بسکتبال ۳ نفره به هلند رفته است.

شجاعی در پایان و درباره تیم ملی بسکتبال ۵ نفره عنوان داشت: اردوی بسکتبال ۵ نفره آغاز شده است و بازیکنان در دو گروه ۲۵ نفره مشغول هستند تا با مشخص شدن نفرات نهایی اردو برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا و کاپ آسیا آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

برگزاری تمرین تیم ملی بسکتبال با حضور اصحاب رسانه

درخشش سرو قامتان ایرانی و تداوم صدرنشینی

کاپیتان تیم ملی والیبال مصدوم شد

نامه عذرخواهی لهستانی‌ها پیش از بازی با تیم ملی والیبال ایران قرائت شد

انتهای پیام/

اظهارات فریده شجاعی درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال ۳ نفره

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبی: بار ناکامی‌های تنها بر دوش مورایس نیست/ سپاهان در یارگیری باهوش عمل نکرد

فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه سپاهان با نتایجی که در هفته‌های اخیر کسب کرده از کورس قهرمانی فاصله گرفته، اظهار کرد: فلسفه فوتبال یک قانون نانوشته است. اصول و روال حرفه‌ای گری تا حدودی دنبال می‌شود و زمانی که باید ثمر و بهره تلاش خود را ببینید خیلی سخت است به نتیجه نرسید. در حالی که تمام مسیر را درست گذرانده‌اید، شاید نقصی هم داشته ولی بر اثر یک اتفاق غیرمترقبه، حاصل زحمات کل تیم هدر برود. سپاهان روش و مسیر خیلی خوبی را آغاز کرد، پیروزی‌های پیاپی گرفت و نوید فصلی درخشان می‌داد.

سپاهان را به تیمی با روند سینوسی عجیبی مبدل کردند

وی ادامه داد: سپاهان صدرنشین بود که خبر کسر ۴ امتیاز آمد، امتیاز‌هایی که مدتی بعد از سوی کمیته استیناف بازگردانده شد ولی اثر خود را روی تیم گذاشت. با عدم جذب بازیکن و حکم محرومیت ۶ بازیکن به دلیل بالا بودن سقف قراردادشان روبه‌رو شدند. در دیداری که چند بازیکن اصلی خود را به خاطر محرومیت نداشت، با اختلاف ۳ گل بازنده شد. در ادامه مدیرعامل باشگاه استعفا کرد. در لیگ قهرمانان آسیا از بازی خانگی محروم و جریمه مالی شدند. این اتفاقات منفی به هر تیمی با هر پایه و اصولی ضربه می‌زند. اتفاقات فاجعه باری که برای سپاهان افتاد و هر کسی می‌تواند عامل باشد، دنبال مقصر نیستیم ولی این اتفاقات روی تیم اثر منفی گذاشت. عملاً سپاهان را به تیمی با روند سینوسی عجیبی مبدل کردند.  

سپاهان از هول حلیم در دیگ افتاد

کاپیتان ساق سپاهان خاطرنشان کرد: سپاهان در یارگیری‌های ابتدا و میانه فصل باهوش عمل نکرد. این تیم فقط یارگیری کرد و بازیکن نامی گرفت. نام‌ها اگر قرار بود تیمی را به جاده قهرمانی برسانند، پاری‌سن‌ژرمن تا به حال ۱۰ بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده بود. بعضی مواقع یارگیری‌های بیش از هل حلیم در دیگ افتادن است. فکر نمی‌کنم این موضوع در مورد سپاهان هم صدق نکند. متأسفانه این اتفاق سپاهان را از مسیر دور کرد، بازیکنان هم نتوانستند تمامی توانایی‌های خود را در خدمت تیم بگذارند و دچار نواقصی شدند. سپاهان زخمی شد و نتوانستی روی پا بایستد. در ۱۰ بازی آخر خود در لیگ و جام حذفی تنها ۳ بازی را با پیروزی به پایان رسانده است. در تمامی سال‌هایی که از سپاهان به یاد دارم این تیم چنین نتایجی نگرفته و در قیاس با پنج دوره گذشته لیگ برتر تا اینجا که ۷ هفته باقیمانده شکست‌های بیشتری را متحمل شده است.

سپاهان مهد بازیکنان خوب خارجی بود

وی افزود: چالش‌های حاکم بر تیم سپاهان، چالش‌های روحی روانی است. بازیکنان، مدیریت و کادرفنی می‌توانند اسیر چنین چالشی شده باشند. نمی‌توان خرده به فرد یا شخصی گرفت. تیر کمان به سمت فدراسیون است، پس بازیکن چه نقشی دارد؟ اگر تیر کمان به سمت بازیکن بود پس کادرفنی چه کاره است؟ به همین ترتیب مدیریت چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟ هیچ‌کس صددرصد مقصر نیست و هیچ‌کس بی‌تقصیر نیست. در گذشته حرف از ساختار باشگاهی و تیمی می‌شد از سپاهان و ذوب‌آهن می‌گفتند ولی امروز چه شده که آن ساختار دیگر دیده نمی‌شود. نواقصی وجود دارد که در دو فصل نزدیک به ۶ بازیکن خارجی جذب می‌شود و شاید ۲ بازیکن از آنها به درد می‌خورند. ۲۰ بازیکن وارد شده‌اند و ۱۰ بازیکن خارج شده‌اند. سپاهان مهد بازیکنان خوب خارجی بود، اما چنین چیزی دیده نمی‌شود، چون فیلترینگ قوی گذشته دیده نمی‌شود. نمی‌دانم چه باید کرد ولی از هر جایی جلوی اشتباه گرفته شود برد است.

نمی‌شود پشت یک نفر پنهان شد

طالبی در خصوص اینکه بسیاری ژوزه مورایس سرمربی سپاهان را عامل اصلی ناکامی تیم می‌دانند، تصریح کرد: زمانی تیم‌های حوزه خلیج فارس را به تمسخر می‌گرفتیم، چون در یک سال بار‌ها سرمربی خود را عوض می‌کردند. امروز این بلا بر سر خود ما آمده است. فولاد و نساجی به عنوان نمونه در یک فصل چند بار سرمربی خود را تغییر می‌دهند. قطعاً یک گوشه گلیم تیم را سرمربی گرفته ولی سه گوشه دیگر هم دارد. کلاً باخت همین است و اولین فرد که سیبل قرار گرفته می‌شد سرمربی است. نمی‌شود پشت یک نفر پنهان شد، همه تیم مقصر هستند. بخشی از تقصیر با سرمربی است ولی مورایس با سابقه قهرمانی در تیم‌های آسیایی و حضور در اروپا، آیا مسیر حرفه‌ای کاملاً برای او رعایت شده است؟ قطعاً از کسانی است که در شکست‌ها دخیل است، اما نباید همه بار ناکامی را بر دوش سرمربی گذاشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درویش: هیچ تیمی کار تمدید با بازیکنان را آغاز نکرده
  • مروری بر آخرین خبر‌های ورزشی استان قزوین 
  • بهار نکوی شجاعیان در تیمِ شجاعی
  • لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 لو رفت
  • انصراف یک ملی‌پوش از اردوی تیم ملی
  • جهان فوتبال به یک رقابت بزرگ جدید احتیاج دارد
  • انصراف PSG: هیچ تیمی ستاره یونایتد را نمی‌خواهد
  • حمله با قمه به بازیکن سابق استقلال + ماجرا چیست؟
  • روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
  • طالبی: بار ناکامی‌های تنها بر دوش مورایس نیست/ سپاهان در یارگیری باهوش عمل نکرد