Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:33:36 GMT

آمریکا از شکل‌گیری قدرت جدید اسلامی واهمه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۸۷۸۴

آمریکا از شکل‌گیری قدرت جدید اسلامی واهمه دارد

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی روز پنجشنبه در نشست توجیهی «نماز در راه، شهر» در مجتمع یاوران مهدی افزود: چالش تمدنی با اسلام و به پرچم‌داری انقلاب اسلامی از تنش‌های بزرگ دنیای غرب در وضعیت حاضر است، لبه برخورد این تمدن از شمال آفریقا آغاز شده و پهنه بزرگی از جهان را در بر می‌گیرد.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی قلب تمدن اسلامی است، انقلاب برای اداره بشریت در جهان برنامه دارد، دنیای غرب امروز نگرانی جدی از شکل‌گیری قدرت عظیم اسلامی در قرن حاضر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: قدرت جدید جهان اسلام با تبعیت انقلاب اسلامی و با محوریت مقام معظم رهبری در حال شکل‌گیری است که قدرتی کاملاً استراتژیک است.
وی تاکید کرد: تنها شکل از اسلامی که برای مسلمانان جهان الهام‌بخش است، اسلام ناب محمدی بوده که پرچم آن امروز در دست مقام معظم رهبری است.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: مقام معظم رهبری صرفاً رهبر جمهوری اسلامی نبوده بلکه مدافع تمام ملت‌ها و کشورهای اسلامی است که نمونه‌های آن را در حوادث اخیر کشورهای منطقه کاملاً ملموس است.
وی همچنین با اشاره به قدرت بالقوه کشورهای اسلامی گفت: ۷۵ درصد از ذخایر قطعی نفت خام و ۵۷ درصد از ذخایر گاز طبیعی در اختیار کشورهای اسلامی است ۹۰ درصد حمل‌و نقل و تجارت جهانی از طریق دریاها انجام می‌شود، کشوری که روی کانال‌ها کنترل داشته باشد می‌توانند اقتصاد جهان را مدیریت کنند، ۱۱ کانال از مهم‌ترین تنگه‌های جهانی در اختیار مسلمان می‌باشد.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به ۱۰ میلیارد تن می‌رسد، اظهار داشت: اندیشمندان جهان معتقدند قدرت اقتصادی و فرهنگی به‌صورت آرام و ملموس از غرب عالم به سمت شرق در حال حرکت بوده که علاوه برچین، روسیه و ژاپن، ایران را نیز دربر می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت حاصل از وحدت اسلامی گفت: بیش از ۹۰ درصد از عقاید و اعمال مسلمانان جهان مشترک است، و نکات اختلافی در مقایسه با اشتراکات آن بسیار ناچیز است.
وی همچنین عنوان کرد: در وضعیت کنونی قدرت در نظام جهانی به‌هم‌ریخته و پیچیده است، بعد از فروپاشی نظام شوروی سابق آمریکایی‌ها تلاش کردند موازنه قدرت را یک‌طرفه کنند و تنها رئیس دهکده جهانی شوند.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: هدف آمریکا بعد از فروپاشی نظام کمونیستی تبدیل شدن به قدرت هژمون بوده به نحوی که قدرت بلامنازع جهان در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری باشد.
وی با اشاره به نگرانی غرب و آمریکا از قدرت روزافزون چین نیز گفت: رقابت باقدرت نظامی، اقتصادی و فناوری چین یکی از چالش‌ها و تنش‌های اصلی آمریکا در آینده خواهد بود.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است

به گزارش خبرنگار مهر، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت بیانیه ای صادر کرد، که متن آن به شرح زیر است:

«دوم اردیبهشت هرساله یادآور صدور فرمان پیر جماران مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

نهادی که بیش از چهار دهه گذشته همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده است.

سپاه پاسداران که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، مظهر عینی و مجسمی برای شعارهای ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار حرکت برای نجات مستضعفان که با تغییر معادلات بازدارندگی در جهان، جمهوری اسلامی ایران را در موقعیتی قرار داده که اطلاق یک ابرقدرت جدید در دنیای هزاره سوم به نقل مطبوعات و رسانه‌های بین المللی شده است.

مانند حمله به عین الاسد، دفاع از مرزهای غربی و شرقی کشور با هدف قراردادن دشمنان آن سوی مرزها و از همه مهم‌تر عملیات غرور آفرین «وعده صادق» سپاه را به یکی از مهمترین نیروهای نظامی دنیا با عقبه بی نظیر مردمی تبدیل کرده است، که موجب خشنودی و تحسین امت اسلامی شده است و حامی مردم مسلمان آزاده در سراسر جهان می‌باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری «امروز سپاه بزرگ‌ترین سازمان ضدّ تروریستی در همه‌ی دنیا است.» ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شهرستان ورامین، ضمن یاد و خاطره شهیدان عالی مقام سپاه پاسداران و شهدای اخیر کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، و همه پاسدارن و مردم شریف شهرستان تبریک عرض می‌نمایید.»

کد خبر 6084150

دیگر خبرها

  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب
  • عملیات «وعده صادق» دهان یاوه گویان جهان را بست
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • دیدگاه مقام معظم رهبری درباره سعدی