Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حال حاضر شرکت عمران شهر‌هاي جديد در مجموع حدود 130 کيلومتر پروژه قطار برقي بين شهر‌هاي جديد و شهر‌هاي مادر در دستور کار قرار دارد که هر کدام در مراحل پيشرفت فيزيکي متفاوتي گزارش شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري آريا از شرکت عمران شهر‌هاي جديد، حبيب اله طاهرخاني، با تأکيد بر اينکه ايجاد حمل‌ونقل ريلي بين شهر‌هاي جديد و شهر مادر از اولويت‌هاي اساسي شرکت در اين دوره به شمار مي‌رود افزود: در اين راستا تلاش داريم هرچه زودتر قطار برقي کرج – هشتگرد را تکميل و به بهره‌برداري برسانيم چراکه بدون شک در توفيق شهر جديد هشتگرد براي جذب جمعيت بيشتر و خدمات‌رساني به مناطق پس‌کرانه آن مانند نظرآباد و آبيک تأثير بسيار زيادي خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهرخاني در اين خصوص اضافه کرد: بهره‌برداري از اين قطار همچنين مي‌تواند ضمن بالا بردن جذابيت سکونتي در شهر جديد هشتگرد، تأثير چشمگيري در ايجاد تحولات بازار مسکن در کلان‌شهر تهران نيز داشته باشد که نکته بسيار مهمي به شمار مي‌رود.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره پروژه متروي شهر جديد پرند نيز گفت: باوجودآنکه شرکت عمران شهر‌هاي جديد دستگاه اجرايي موظف براي ساخت اين پروژه ريلي نيست، ولي به دليل ايجاد هرچه سريع‌تر رفاه حال شهروندان متعهد به پرداخت کمک 30 ميليارد توماني به شهرداري شده است تا اين قطار برقي هرچه سريع‌تر از ايستگاه فرودگاه امام خميني (ره) تا شهر جديد پرند نيز تکميل و به بهره‌برداري برسد.
اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه تلاش داريم تا يک سال آينده خط متروي تهران-پرند را به افتتاح برسانيم، گفت: پرند با توجه به جمعيت‌پذيري بالايي که داشته و ظرفيت اسکاني که در آن ايجاد کرديم مي‌تواند به بازار مسکن کلان‌شهر تهران به‌خصوص در حوزه اقشار متوسط و کم‌درآمد کمک کند.
به گفته وي متأسفانه اين ظرفيت هنوز به دليل فقدان سيستم حمل‌ونقلي مناسب بين شهر جديد پرند و تهران به‌طور کامل فعال نشده است که قطعاً با راه‌اندازي اين قطار مي‌تواند ظرفيت مناسب‌تري نسبت به قبل فراهم کند.
مديرعامل شرکت عمران شهر‌هاي جديد در خصوص طرح احداث متروي پرديس نيز گفت: اجراي اين پروژه در دستور کار سال جاري شهر‌هاي جديد وجود داشته و تلاش است تا عمليات اجرايي آن هرچه سريع‌تر آغاز شود. در حال حاضر توافقات لازم با شهرداري براي اتصال مترو از شهر جديد پرديس به پايانه شرق تهران انجام‌شده و پروژه در مرحله تهيه اسناد و انتخاب سرمايه‌گذار قرار دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي بابيان اين نکته که تصميم داريم شهر جديد انديشه را با همکاري شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران به سيستم قطار‌هاي حومه‌اي متصل کنيم گفت: در اين راستا تفاهم‌نامه‌اي سه‌جانبه بين شرکت مادر، شرکت راه‌آهن و شهرداري به امضا رسانديم تا اين پروژه را نيز به‌عنوان يکي ديگر از اولويت‌هاي شهر‌هاي جديد در سال جاري به نتيجه برسانيم.
طاهرخاني در ادامه سخنان خود از اختصاص 95 درصدي اعتبار ابلاغي قطار‌هاي شهري شهر‌هاي جديد در سه‌ماهه نخست سال جاري خبر داد و گفت: خوشبختانه با مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه از 57 ميليارد تومان اعتبار ابلاغي قطار‌هاي شهري شهر‌هاي جديد نزديک به 55 ميليارد تومان آن اختصاص داده شد که نکته قابل‌توجهي به شمار مي‌رود.
اين مقام مسئول همچنين در خصوص آخرين وضعيت پروژه‌هاي ريلي در ساير شهر‌هاي جديد نيز بيان کرد: در حال حاضر پروژه قطار برقي شهر جديد بهارستان به اصفهان در مرحله روسازي، فولادشهر به اصفهان در مرحله نهايي شدن و گلبهار به مشهد، ضمن اتمام بخش عمده‌اي از تملک اراضي و مرحله سيويل در بخش روسازي و پيگيري فاينانس قرار دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي در اين خصوص تأکيد کرد: در حال حاضر شرکت عمران شهر‌هاي جديد در مجموع حدود 130 کيلومتر پروژه قطار برقي بين شهر‌هاي جديد و شهر‌هاي مادر در دستور کار دارد که هرکدام در مراحل پيشرفت فيزيکي متفاوتي گزارش شده‌اند.
وي در پايان سخنان خود ضمن تأکيد بر اهميت ايجاد حمل‌ونقل ريلي بين شهر‌هاي جديد و شهر‌هاي مادر در کاهش ترافيک و آلودگي هوا گفت: استفاده از حمل‌ونقل ريلي در صرفه‌جويي انرژي و هزينه تأثير بسزايي دارد، با توجه به گزارش‌هاي ارائه‌شده 30 تا 40 درصد از ترافيک شهري تهران براثر ورود خودرو‌ها از حومه به مرکز شهر است که قطعاً رفع آن راهکاري جز توسعه سيستم حمل‌ونقل ريلي نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احداث قطار برقي شهر جديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم