Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@22:43:40 GMT

پويش «با مهر تا مهر»؛ ويژه کودکان سيل زده

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۸۸۴۵

پويش «با مهر تا مهر»؛ ويژه کودکان سيل زده

خبرگزاري آريا- مديرعامل موسسه خانه کتاب، از اهالي قلم خواست تا در روز‌هاي 30 و 31 خرداد به پويش «با مهر تا مهر» براي کودکان سيل زده بپيوندند.
به گزارش آريا و به نقل از روابط عمومي موسسه خانه کتاب؛ در آستانه برگزاري پويش ويژه کودکان مناطق سيل زده که به منظور اهداي کتاب‌هاي حوزه کودک و نوجوان، نوشت افزار و اسباب بازي از سوي سازمان هلال احمر و تعدادي از انجمن‌ها و تشکل‌هاي حوزه کودک و نوجوان برگزار مي‌شود، نيکنام حسيني پور مديرعامل موسسه خانه کتاب در فراخواني از اهالي قلم، ناشران، کتابفروشان و فعالان حوزه نشر و کتاب دعوت کرد تا در اين پويش شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن اين فراخوان به اين شرح است:
با مهر کاري کنيم تا کودکان، نوجوانان و دانش آموزان شهر‌ها و روستا‌هاي سيل زده کشور بتوانند با خواندن کتاب‌هاي مورد علاقه خود، لحظه‌هاي فراغت در تابستان را با اتفاق‌هاي تازه‌اي رقم بزنند و با انگيزه، شور و اشتياق و بدون نگراني از نداشتن کتاب، دفتر و مداد، به استقبال ماهِ مهر، ماه مهربان بروند و دلشان گرم باشد که تا پايان سال هم کنارشان هستيم.
موسسه خانه کتاب در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي خود و براي کاهش رنج و اندوه و تقديم آرامش و شادي به کودکان و نوجوان مناطق سيل زده، خود را همراه کمپين «با مهر تا مهر» مي‌داند.
روييدن بذر اميد و نشاط در کودکان و نوجوانان اين مناطق در سايه اتحاد و همدلي ناشران، اهالي قلم، کتابفروشان، نويسندگان، مترجمان، تصويرگران، ويراستاران به عنوان حاميان هميشگي کودکان سرزمين بزرگمان ايران، ميسر مي‌شود، گروهي که سهم بزرگي در نقش بستن لبخند و کمک به تقويت انگيزه تحصيلي در بين کودکان و نوجوانان خواهند داشت تا خاطره بوي خوش کتاب‌هاي نو و تا نخورده، بوي کلاس‌هاي رنگ شده، تخته سياه و گچ‌هاي رنگي، زنگ تفريح و زنگ انشاء و ورزش را در ذهن کودکانه آن‌ها حک کنند و آرامش را در دل خانواده هايشان بنشانند.
در چنين شرايطي از تمام فعالان حوزه کتاب دعوت مي‌کنم، همچنان که در پويش سراسري اهداي کتاب به مناطق سيل‌زده کشور با شعار «با هم کتاب مهرباني را ورق مي‌زنيم» ما را همراهي کردند در روز‌هاي سي‌ام و سي‌و‌يکم خرداد با حضور در کتاب‌فروشي‌ها و مراکز اعلام شده و خريد کتاب‌هاي کودکان و نوجوانان و نوشت‌افزار از قبيل مداد رنگي و لوازم نقاشي و اسباب‌بازي‌هاي مناسب و اهداي آن به هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران مرهمي بر زخم‌هاي کودکان آسيب ديده از سيل بگذارند.
از پشتيباني صميمانه فعالان حوزه نشر و کتاب که همواره براي همراهي و ياري از هيچ کوشش و حمايتي دريغ نمي‌کنند و هم قدمي هنرمندان، سازمان‌ها، تشکل‌ها و نهاد‌هاي فعال در حوزه کتاب و کتابخواني همچون انجمن نويسندگان کودک و نوجوان، انجمن فرهنگي ناشران کودک و نوجوان، مرکز توسعه سينماي کودک و نوجوان، انجمن تصويرگران، ماه پيشوني، انجمن توليدکنندگان اسباب بازي، جشنواره بين المللي فيلم‌هاي کودک و نوجوان، باغ کتاب، شهر کتاب، شهرداري تهران و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان که با يکدلي و همصدايي؛ تلاش کردند تا رنج کودکان سيل زده سرزمينمان را با محبت و مهرباني تسکين دهيم، سپاسگزاري مي‌کنم.
وعده ديدار ما، 30 و 31 خرداد در کتاب‌فروشي‌ها و مراکز اعلام شده سراسر کشور.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پويش با مهر تا مهر کودکان سيل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ای کاش زودتر» منتشر شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سوالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و ... می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. در یک لایه، داستانی یکپارچه از دختری نوجوان است که با ارتباط و دوستی مخفیانه با پسری زندگی‌اش دستخوش ناملایماتی می‌گردد و در نهایت با کمک معلم خود و پلیس فتا می‌تواند از بحرانی ناشی از هک گوشی خود توسط دوستش رهایی یابد.

در لایه دیگر، محوریت پاسخ به شبهات و سوالات نوجوانان پیرامون مسئله عفاف و حجاب است که در قالب داستان‌های کوتاه اما به هم پیوسته در طول داستانِ لایه اول توسط معلم مدرسه پرداخته می‌شود و در لایه سوم به نحوه ارتباط صحیح و اثرگذار توسط معلمان و والدین می‌پردازد که چگونه می‌توان با نوجوانان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را جذب نمود.

این کتاب به قلم سید احمد رضوی کهن و به سفارش قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب در انتشارات رودآبی به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • عکس/واکنش ملیکا زارعی به حمله دیشب ایران به اراضی اشغالی