Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شهيد چمران با روحيه خودباوري، اعتماد به توانمندي‌هاي ملي رويکرد‌هاي نوين و بومي صنعت دفاعي را پايه‌گذاري کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، متخصصان صنعت دفاعي با تجليل از مجاهدت‌هاي شهيد گرانقدر مصطفي چمران در راهبرد ظرفيت‌سازي دفاعي براي ايران اسلامي اعلام کردند: شهيد دکتر چمران با روحيه خود باوري، اعتماد به توانمندي‌هاي ملي و روحيه بسيجي، رويکرد‌هاي نوين و بومي صنعت دفاعي را پايه‌گذاري کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بيانيه وزارت دفاع به مناسبت سالروز شهادت شهيد چمران آمده است:
31 خرداد سالروز شهادت مردي است که در مسير سير و سلوک خود توانست به عالي‌ترين درجات انساني با الگوپذيري از مقتدايش سرور و سالار شهيدان حضرت امام­ حسين (ع) در عصر حاضر نائل بشود؛ چمران بزرگمردي را در وفا، اخلاص، بي‌ريايي، شجاعت، ظلم ستيزي و مجاهدت في سبيل‌الله و براي نجات انسان‌ها در کانون‌هاي خطر و ايستادگي در برابر نامردمي‌ها و ظلم‌ها به منصه ظهور رسانيد.
حافظه تاريخي ملت ايران گواهي مي‌دهد اين مجاهد نستوه و مبارز انقلابي پس از قيام خونين 15 خرداد 42 با هجرت از وطن چگونه به تعليم و آماده‌سازي انقلابيون مسلمان ايران در سرزمين لبنان و نيز کمک به مبارزين فلسطيني براي مقابله با رژيم صهيونيستي همت گمارد.
‌علاوه بر حماسه آفريني‌هاي شهيد چمران در دوران دفاع مقدس، نقش ايشان در آزادسازي پاوه و دفع تهديدات و توطئه‌هاي ضد انقلاب و مزدوران وابسته به قدرت‌هاي استکباري و خط بطلان کشيدن بر پروژه تجزيه ايران اسلامي از جمله نقاط درخشان و ماندگار حيات زندگي اين مجاهد نستوه و ولايت‌مدار ا‌ست که امام راحل پس از شهادت آن شهيد والامقام در پيامي فرمود: «او در پيشگاه خداي بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و يادش بخير».
ترديدي نيست تفکر الهي شهيد دکتر چمران به ويژه در مقطع کوتاه تصدي وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح که منجر به زايش رويکرد‌هاي نوين و بومي در عرصه صنعت دفاعي کشور شد، براي امروز جامعه اسلامي که در مصاف نامتقارن، سخت و تمام عيار اقتصادي با جبهه زورگويان و زياده‌طلبانان مستکبر به ويژه شيطان بزرگ آمريکا قرار دارد، مي‌تواند مؤثر و رهگشا واقع شود.
متخصصان صنعت دفاعي با تجليل از شخصيت علمي، معنوي و جهادي وزير فقيد دفاع شهيد دکتر مصطفي چمران و تأکيد بر لزوم مراجعه به انديشه‌ها و آرمان‌هاي فکري آن شهيد گرانقدر در راستاي راهبرد ظرفيت‌سازي دفاعي براي ايران اسلامي اعلام مي‌دارند: در سي و هشتمين سالروز شهادت دکتر مصطفي چمران، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بلند شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و گرامي‌داشت ياد و خاطره الهام بخش وزراي شهيد سيد موسي نامجو و جواد فکوري بر هم‌افزايي و يکپارچگي خود با نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي در ارتقاي قدرت بازدارندگي و اقتدار دفاعي کشور تأکيد و به مثابه يد واحده و يک دژ دفاعي مستحکم و تسخيرناپذير آماده خلق حماسه‌هاي بزرگ و سرنوشت ساز در مقابله با تهديدات و خطرات ناشي از راهبرد‌ها و سناريو‌هاي جبهه دشمن بوده و تحت منويات و فرامين مقام معظم رهبري و فرماندهي کل قوا امام خامنه‌اي عزيز (مدظله العالي) لحظه‌اي از فتنه‌هاي نظام سلطه و استکبار عليه انقلاب و نظام اسلامي غافل نخواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چمران رويکرد نوين صنعت دفاعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود