Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@04:39:57 GMT

این نوجوان شگفت‌انگیز!

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۸۸۶۷

این نوجوان شگفت‌انگیز!

ما دوچرخه‌ای‌ها از همان روز انتظار چنین روزی را می‌کشیدیم که این نوجوان‌ها برای تیم ملی کشورمان تاریخ‌ساز شوند و حالا «اللهیار صیادمنش»، نوجوان ۱۷ساله‌ی آملی، یکی از همان نوجوان‌های شگفت‌انگیز و گل‌زن، موفق شد در نخستین بازی ملی خود در رده‌ی بزرگ‌سالان، نخستین گل ملی‌اش را به ثمر برساند و جوان‌ترین گل‌زن تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان روزی که «مارک ویلموتس»، سرمربی جدید تیم ملی ایران برای بازی دوستانه با سوریه نام او را به فهرست تیم ملی اضافه کرد، همه از حضور بازیکنی نوجوان در ترکیب تیم ملی حرف می‌زدند. پس از این‌که تیم ملی ایران در برابر سوریه، چهار بر صفر پیش افتاد، اللهیار صیادمنش در دقیقه‌ی ۸۰ به‌عنوان آخرین تعویض ویلموتس در این مسابقه، جانشین «کریم انصاری‌فرد» شد و به میدان پاگذاشت. شاید کم‌تر کسی فکر می‌کرد که او در این فرصت باقی‌مانده از بازی، بتواند خودی نشان دهد و بدرخشد. اما اللهیار ۹ دقیقه پس از ورودش به زمین، روی کرنری که «احسان حاج‌صفی» ارسال کرد، با ضربه‌ی سر دروازه‌ی حریف را باز کرد و نخستین گل ملی خود را در رده‌ی بزرگ‌سالان به ثمر رساند تا با ۱۷سال و ۳۴۲ روز سن، جوان‌ترین و شاید نوجوان‌ترین گل‌زن تاریخ تیم ملی ایران لقب بگیرد. گفتنی است پیش از این، این رکورد در دست «سعید عزت‌الهی» بود که در بازی مقابل ترکمنستان با ۱۹سال و ۴۰ روز سن، گل زد. پیش از این دو نیز، «کریم انصاری‌فرد» با ۱۹سال و ۲۲۱ روز سن، «مهدی مهدوی‌کیا» با ۱۹سال و ۲۷۰ روز سن و «سردار آزمون» با ۱۹سال و ۳۲۱ روز سن، برای تیم ملی ایران گل‌زنی کرده بودند.

حالا و در آستانه‌ی ۱۸سالگی اللهیار، رسانه‌های ترکیه از پیوستن این مهاجم نوجوان تیم استقلال به تیم فنرباغچه‌ی ترکیه خبر داده‌اند. سایت گازتادامگا، رقم قرارداد پنج‌ساله‌ی مهاجم نوجوان تیم ملی ایران را ۳۰۰هزار یورو در سال عنوان کرده که البته فنرباغچه برای جذب او از استقلال، ۸۵۰هزار یورو هزینه کرده است.

کد خبر 443751

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدترین روزهای لژیونر ایرانی در اروپا

به گزارش همشهری آنلاین در چارچوب دیدارهای هفته سی و پنجم ژوپیر لیگ بلژیک و پنجمین بازی از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا، تیم وسترلو با بهره‌مندی از اللهیار صیادمنش در فهرست نفراتش، از ساعت ۲۲ امشب (به وقت ایران) در استادیوم هت کویپیه، تیم چهارم جدول در مرحله گروهی پلی‌آف دیدار می‌کند.

اللهیار صیادمنش که در دو هفته اخیر ژوپیر لیگ بلژیک مقابل میشلن و استاندارد لیژ دور از ترکیب وسترلو بوده و فرصت کمی برای بازی داشته، امشب هم در جمع ۱۱ نفر اصلی تیمش حاضر نیست و جزء نفرات ذخیره قرار گرفته است.

مهاجم ایرانی وسترلو که در زمستان گذشته به این باشگاه بلژیکی اضافه شد و در ژوپیر لیگ ۱۱ بازی انجام داده، هنوز موفق به گلزنی یا پاس گل نشده که پیش از آن هم در هال سیتی در فصل جاری نتوانسته بود این کار را انجام بدهد.

یاران اللهیار صیادمنش در مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک سه شکست و یک تساوی داشتند و با ۱۶ امتیاز در قعر جدول این مرحله قرار گرفته‌اند.

کد خبر 846804 برچسب‌ها ویژه ورزشی لژیونرهای فوتبال

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • روزگار بحرانی یاران صیادمنش: 9 بازی 3 امتیاز
  • بدترین روزهای لژیونر ایرانی در اروپا
  • صیادمنش در بدترین وضعیت!
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای