Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : عملیات برداشت گندم از سطح ۱۷ هزار و ۵۵۳ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان در سال زراعی جاری آغاز شده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیژن لطفی با اعلام این خبر افزود: براساس پیش بینی‌های انجام شده انتظار می‌رود حدود ۷۰ هزار تن محصول گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود که در صورت تحقق نسبت به سال گذشته رشد مناسبی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت گندم در مزارع کشاورزی این شهرستان ؛  ۱۵۰۲۵ هکتار آبی و ۲هزار و ۵۲۸ دیم می باشد.

لطفی تصریح کرد: عملیات  برداشت گندم از سطح مزارع کشاورزی این شهرستان توسط ۱۵ دستگاه کمباین بومی در کنار کمباین های مهاجر که  بیش از ۱۰۰ دستگاه هستند انجام می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: همزمان با برداشت گندم از مزارع کشاورزی، کار خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نیز در این شهرستان آغاز شده است.

لطفی یاد آور شد: انتظار می رود با توجه اقدامات به موقع کارشناسان فنی این شهرستان و مبارزه مناسب کشاورزان با آفت سن غلات و علف های هرز در مزارع کشاورزی؛ کمترین میزان سن زدگی و خسارات ناشی از آن در مزارع این شهرستان باشد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین برداشت گندم مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از مبارزه شیمیایی با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم در ۲۰ هزار هکتار از گندمزار‌های این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری بیماری زنگ زرد، فوزاریوم خوشه، سفیدک پودری گندم، سپتوریوز برگی و لکه خرمایی را از بیماری‌های مهم گندم برشمرد و افزود: با بیماری فوزاریوم در ۶ هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان مبارزه شد.


وی با اشاره به سرکشی مستمر کارشناسان حفظ نباتات و مروجین پهنه از مزارع گندم تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی و همکاران حفظ نباتات توجه کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت