Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@17:56:36 GMT

گوشت سفید هم در افزایش کلسترول تاثیر دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۹۲۳۷

گوشت سفید هم در افزایش کلسترول تاثیر دارد

 تحقیقات نشان می‌دهد محدودکردن مصرف گوشت، چه قرمز چه سفید، برای کاهش میزان کلسترول خوب بسیار معقول است.

تحقیق نشان می‌دهد میزان مصرف زیاد گوشت قرمز یا سفید مرغ در مقایسه با مصرف میزان مشابه پروتئین‌های گیاهی منجر به میزان بالاتر فشارخون می‌شود.

سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما انتظار داشتیم گوشت قرمز در مقایسه با گوشت سفید تاثیر بیشتری بر میزان کلسترول خون داشته باشد، اما نتایج نشان داد اینطور نیست و تاثیر هر دو بر میزان کلسترول یکسان است چراکه هردو از لحاظ میزان چربی اشباع شده یکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»

این مطالعه شامل گوشت گوساله تغذیه شده با علف طبیعی یا محصولات فراوری شده نظیر کالباس یا سوسیس و همچنین ماهی نبود.

مطالعه همچنین نشان داد پروتئین‌های گیاهی سالم‌ترین نوع برای کلسترول خون هستند.

کرائوس در ادامه می‌افزاید: «پروتئین‌های غیرگوشتی نظیر سبزیجات، محصولات لبنی و حبوباتی نظیر لوبیا بهترین فایده را از لحاظ میزان کلسترول دارند.»


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گوشت سفید کلسترول گوشت مرغ گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، برخی از افراد بیشتر از دیگران به بیماری‌های مزمن روانی مانند اضطراب و افسردگی مبتلا می‌شوند. اگر پزشکان تشخیص دهند که چه کسانی بیشتر در معرض خطر هستند و عوامل مؤثر را پیدا کنند، می‌توانند به ارائه درمان زودهنگام و رسیدن به نتایج مثبت سلامت کمک کنند.

در مطالعه اخیر، چندین نشانگر زیستی و ارتباط آنها با خطر افسردگی، اضطراب و اختلالات مرتبط با استرس در شرکت‌کنندگان بررسی شد.

محققان داده‌های بیش از ۲۱۱۰۰۰ شرکت کننده را بررسی کردند. آنها دریافتند که سطوح بالاتر قند خون و تری گلیسیرید (نوعی چربی خون) با افزایش خطر ابتلاء به این بیماری‌های روانی ۲۰ سال قبل از تشخیص مرتبط است.

در مقابل، محققان دریافتند که داشتن سطوح بالاتر کلسترول خوب HDL به نظر می‌رسد در برابر این بیماری‌های روانی محافظت می‌کند.

اضطراب، افسردگی و اختلالات مرتبط با استرس، اشکال رایج بیماری روانی هستند که می‌توانند پیشرفت افراد را در موقعیت‌های روزمره دشوارتر کنند.

شرکت‌کنندگان در ابتدا هیچ اختلال روانی نداشتند و حداقل یکی از نشانگرهای زیستی متابولیک که نویسندگان مطالعه روی آنها تمرکز داشتند، را دارا بودند.

محققان قند خون و تعدادی از نشانگرهای زیستی که اجزای مرتبط با چربی را اندازه‌گیری می‌کنند، از جمله کلسترول کل، کلسترول بد LDL، کلسترول «خوب» و تری گلیسیرید اندازه گیری کردند.

محققان به طور متوسط ۲۱ سال شرکت کنندگان را پیگیری کردند و به بررسی ایجاد اضطراب، افسردگی و اختلالات مرتبط با استرس، مانند اختلال استرس حاد و اختلال استرس پس از سانحه پرداختند.

این مطالعه نشان داد که سطوح بالاتر قند خون و تری گلیسیرید با خطر بالاتر برای هر سه اختلال روانی و سطوح بالاتر کلسترول خوب با کاهش خطر مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند شرکت‌کنندگانی که دارای اضطراب، افسردگی یا اختلالات مرتبط با استرس بودند، در طول بیست سال قبل از تشخیص روانپزشکی، سطوح بالاتری از تری گلیسیرید، کلسترول کل و قند خون داشتند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد که کنترل و نظارت بر برخی از نشانگرهای متابولیک ممکن است برای چیزی بیش از سلامت جسمانی مفید باشد. مصرف مکمل‌های روغن ماهی امگا ۳ و همچنین ورزش‌های قلبی عروقی هم در پیشگیری مشکلات روانی موثرند. همچنین باید از غذاهای پرچرب مانند دونات، کلوچه، پای و غذاهای سرخ شده پرهیز شود.

کد خبر 6084908

دیگر خبرها

  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است