Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:57:13 GMT

آخرین وضعیت پرونده‌های مفاسد اقتصادی در کرمان تشریح شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۹۲۷۱

آخرین وضعیت پرونده‌های مفاسد اقتصادی در کرمان تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، یدلله موحد صبح پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: شهید بهشتی از جمله افرادی بود که شخصیت فوق‌العاده و منحصر به فردی داشت و از یاران مجاهد و برجسته امام خمینی (ره) به شمار می‌رفت.

وی افزود: ابعاد شخصیت شهید بهشتی ناشناخته مانده و نسل جوان ماشناخت لازم را از این شخصیت بزرگوار ندارند که لازم است در این راستا خطبا، دوستان و یاران شخصیت ایشان را به نسل جوان معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهید بهشتی در ساختار سازی انقلاب اسلامی نقش کم نظیری داشت در واقع بنیانگذار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بود لذا تلاش‌هایش مثمر ثمر بود و نظام قضایی شکل گرفت ولی در واقع کمتر به خدمات و شخصیت این شهید بزرگوار در حوزه سیاسی ساختارشناسی پرداخته شده است.

موحد تصریح کرد: نگرش قوه قضاییه و نگرش آیت‌الله رئیسی به اصحاب رسانه و ظرفیت رسانه یک نگاه مثبت و سازنده و پایدار است بدون شک این تعامل کمک شایانی به ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد کرد یکی از نتایج همکاری قوه قضاییه افزایش اعتماد به این قوه است.

وی یادآور شد: فراهم شدن زمینه نقدهای دلسوزانه رسانه‌ها به رشد جامعه کمک می کند تا حتی خود دستگاه‌ها قضایی هم در دایره قرار گیرد و بستر تعامل با افکار عمومی برقرار بشود و قوه قضاییه این فرصت را به دست آورد تا با نخبگان جامعه تعامل برقرار کند در حقیقت زمینه و شرایط این ارتباط در حال حاضر برقرار شده لذا باید راهکارهای بهتری پیشنهاد شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: در مدت کوتاه از انتصاب رییس قوه قضاییه گام‌های بزرگ جهادی برداشته شده و هشت آیین‌نامه اجرایی تدوین شده یکی از این آیین نامه‌ها مربوط بررسی اموال مسئولان بوده است.

تشریح برنامه های هفته قوه قضائیه در کرمان

موحد عنوان داشت: در هفته گرامیداشت قوه قضاییه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده از جمله دیدار اعضا قضایی با نماینده ولی فقیه در کرمان، تهیه ویژه‌نامه، برگزاری جلسات مشترک شورای قضایی و اداری، دیدار با خانواده‌های شهدا، دیدار رئیس دادگستری و دادستان به همراه ۳۰ نفر از اعضا با رهبر معظم انقلاب، دیدار با رئیس قوه قضاییه کشور و نشست اعضای با مجمع نمایندگان استان در مجلس است.

وی به برنامه‌های استان برای گرامیداشت هفته قوه قضائیه اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام تعدادی نشست‌های صمیمانه داشتیم همچنین دو نشست با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دیدار با بیش از ۲۲۰ نفر از خانواده‌های زندانیان در محل زندان داشتیم که مشکلات این خانواده‌ها مورد بررسی قرار گرفت همچنین ۲۲۰ سد کالا نیز به آن‌ها تعلق گرفت.

تشریح پرونده‌های مفاسد اقتصادی

وی به تشریح پرونده‌های مفاسد اقتصادی سال قبل پرداخت و بیان داشت: یکی از پرونده‌های دستگاه قضایی مربوط به اختلاس بانک ملی با مبالغ کلان بود که با هوشیاری ماموران اداره کل آگاهی و قضات در حالی که چک هم صادر شده بود جلوی آن گرفته شد.

وی افزود: آریا بازرگان کویر که یک شرکت صوری و شرکت کاغذ بود و به همین منظور تاسیس شده بود که کشف شد و چک صادر شده توقیف شد و ۱۴ متهم که در ارتباط با این پرونده بودند در گیلان، قم، اصفهان و کرمان دستگیر شدند و تحت پیگیری قانونی قرار گرفتند که مبلغ کلانی هم بود و پرونده تحت عنوان کلاهبرداری مشارکت در پولشویی و تضییع حقوق بیت‌المال تشکیل شد.

موحد ادامه داد: پرونده مربوط به اداره مالیات استان تشکیل شد موجب ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی شده بودند هفت نفر متهم داشت که مجموعاً بالغ بر شش میلیارد ریال ارتشا داشتند که در این راستا متهمان اصلی دستگیر شدند و با قرار تامین آزاد هستند تا پرونده تکمیل شود.

وی ابراز داشت: در راستای جلوگیری از مفاسد اقتصادی کارگروه مبارزه با قرار مالیاتی با همکاری اداره اطلاعات در استان تشکیل شد که تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند که از آن جمله رسیدگی به ۳۸۲ پرونده در این کارگروه بود.

وی افزود: باند بزرگ اخلال در نظام اقتصادی کشور که از طریق جذب و سندسازی اقدامات متقلبانه‌ای انجام داده بودند تشکیل شد که در استان کرمان متهمان توانسته بودند ۴۱۶ میلیون دلار ارز از سیستم بانکی دریافت کنند نکته مهم این است بعد از استان کرمان در بسیاری از استان‌ها این پرونده پیگیری شد و ۱۷ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند در هرمزگان سیستان و بلوچستان گیلان و تهران که سر شبکه‌های ابن باند بودند متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

موحد یادآور شد: پرونده بدهکاران بانکی هم بعد از یک سال کار اطلاعاتی متهمان دستگیر شدند و پرونده در حال تکمیل است تا رای مقتضی داده شود. همچنین پرونده قاچاق دام داشتیم سال‌های سال بود به دلیل وضعیت خاص که دام‌های کرمانی داشتند و علاقه کشورهای به این دام‌ها این قاچاق صورت می‌گرفت که با همکاری اداره اطلاعات قاچاقچیان دستگیر شدند که در این ارتباط سه نفر بازداشت شدند و چهار نفر با تامین آزاد و مابقی در خارج از کشور هستند.

وی در خصوص پرونده مهدی جهانگیری بیان داشت: پس از یک سال کار اطلاعاتی و تحقیقات انجام گرفته پرونده قضایی تشکیل و در حال پیگیری است.

کد خبر 4646160

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان از زبان پزشک تیم

پزشک تیم فوتبال سپاهان آخرین وضعیت مصدومان این تیم در آستانه بازی‌های پیش‌رو  تشریح کرد. ‌

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی باشگاه سپاهان، عباسعلی ربیعی با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت:محمد جواد حسین‌نژاد در دیدار مقابل نساجی مازندران دچار مصدومیت کشیدگی کشاله پای راست شد. این بازیکن در روزهای گذشته بهبودی چشمگیری داشته و روند درمان او بسیار مثبت است.

وی درباره تاریخ بازگشت این بازیکن به تمرینات سپاهان افزود: تلاش ما این است که با فعالیت‌های درمانی، محمدجواد حسین‌نژاد به بازی سپاهان مقابل پرسپولیس برسد.

پزشک تیم فوتبال سپاهان درباره آخرین وضعیت مصدومیت رضا اسدی نیز ادامه داد: این بازیکن نیز که در تمرینات پیش از دیدار مقابل ملوان بندر انزلی با مصدومیت مواجه شد، از ناحیه کشاله پای راست دچار مصدومیت شده و در روزهای گذشته فعالیت‌های درمانی خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: رضا اسدی نیز در روزهای گذشته بهبودی قابل توجهی داشته اما همچنین در حال درمان است و تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر وارد تمرینات گروهی شود.

ربیعی در خصوص آخرین وضعیت فرشاد احمدزاده که در بازی یکشنبه شب سپاهان مقابل ملوان بندر انزلی دچار مصدومیت شد، تصریح کرد: فرشاد احمدزاده نیز در بازی روز یکشنبه دچار مصدومیت خفیف از ناحیه لگن چپ شد. امروز MRI از او گرفته شد و در حال حاضر فعالیت‌های درمانی او انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که احمدزاده هرچه سریع‌تر به تمرینات اضافه شود، گفت: این بازیکن به بازی بعدی سپاهان در لیگ برتر می‌رسد اما در خصوص حضور این بازیکن در بازی روز جمعه مقابل استقلال آبی‌پوش ملاثانی در جام حذفی هنوز قطعیتی وجود ندارد و در روزهای آینده وضعیت قطعی او اعلام می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: محمد دانشگر نیز روند درمانی خود را طی می‌کند و امکان حضور یا عدم حضور او در ترکیب سپاهان طی روزهای آینده مشخص می‌شود.

دیگر خبرها

  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • تشریح آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان از زبان پزشک تیم
  • حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • با حکم مخبر «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • استاندار مازندران رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد