Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:13:42 GMT

صنعت بیمه قصد بنگاه‌داری ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۹۲۸۲

صنعت بیمه قصد بنگاه‌داری ندارد

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، در پیامی به مناسبت چهل و هشتمین سالروز تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در علم اقتصاد موضوع «سهم بازار» بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای مالی و اعتباری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به این معنا که اگر صنعت یا تجارت و بازرگانی از منابع موجود، سهم چشمگیری داشته باشد در بازار سرمایه می‌ماند؛ در غیر این صورت، به سادگی حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان صنعت بیمه شرایط استثنایی و خاصی دارد که با این معادلات اقتصادی قابل بررسی نیست.

در متن این پیام آمده است:

سهم صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور چندان نیست؛ اما با نگاهی به مأموریت‌های حساس آن همواره از بازیگران و بازیگردانان برجسته صحنه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور به شمار می‌رود. نقش غیر قابل انکار صنعت بیمه در تأمین آرامش بازارهای پولی و مالی، ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات، اهالی صنعت و در نهایت مصرف کنندگان این صنعت را به یک شبکه استراتژیک اقتصادی _ اجتماعی مبدل کرده است.

چهل و هشت سال است که از تأسیس بیمه مرکزی می‌گذرد و در تمامی این سال‌ها نگاه نگران بخش‌های گوناگون اقتصادی کشور به بیمه مرکزی دوخته شده است. از نوسانات ارزی تا التهابات پولی، بحران اشتغال و رونق تولید و پوشش ریسک‌های عظیم و تأمین امنیت روانی کارکنان بخش اقتصادی کشور در گرو عملکرد صحیح، سریع و دقیق صنعت بیمه است.

ناگفته پیدا است که بخشی از عملکرد نهاد ناظر به سیاستگذاری مدیران ارشد آن بستگی دارد؛ اما در طول چهل و هشت سال اخیر، بیمه مرکزی روی سه ریل اجرای سیاست‌های کلان، حمایت از بیمه گران و بیمه گذارن، هدایت صنعت بیمه و صیانت از سرمایه‌های آن حرکت کرده و همچنان این مسیر را خواهد پیمود.

بیشتر بخوانید: توافق بانک ملت و دولت انگلیس بر سر خسارت ۱.۶ میلیارد دلاری

همانگونه که پیش از این نیز بارها به این نکته مهم پرداخته شده که بیمه مرکزی نه قصد بنگاه داری دارد و نه با نظارت سنتی، فعالان این صنعت را در تنگنا قرار خواهد داد؛ بلکه استراتژی مشخص ما تعامل با تمامی ارکان صنعت بیمه کشور و بهره‌گیری از تمام پتانسیل آن در بخش‌های گوناگون است.

استفاده از توان علمی و فنی شرکت‌های بیمه در امر اصلاح قوانین و تدوین آئین نامه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های سندیکای بیمه گران ایران در رده‌های مختلف نظارتی و به کارگیری نیروهای ماهر پژوهشکده در امر آموزش و پژوهش از برنامه‌های جدی نهاد ناظر در سال پیش رو محسوب می‌شود.

در سال‌های فعالیت صنعت بیمه و نظارتی در حدود نیم قرن به این موقعیت حساس رسیده‌ایم که با کاهش تخلفات و تقلبات، پرهیز از رقابت‌های غیرفنی و نرخ شکنی هایی که ثمره‌ای جز مطالبات معوقه و بدهی انباشته در پی نخواهد داشت به مرحله تازه ای گام بگذاریم که ضریب نفوذ بیمه در جامعه به استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

با امید خداوند متعال و همت تمامی دلسوزان و نخبگان صنعت بیمه، رسیدن به افق‌های روشن فردا و چشم اندازهای پیش بینی شده برای صنعت بیمه دور از دسترس نخواهد بود. چهل و هشتمین سالروز تأسیس بیمه مرکزی را به تمامی همکاران گرامی در نهاد نظارتی و خانواده بزرگ صنعت بیمه تبریک می‌گویم و سلامتی و توفیق شما را از خداوند بلند مرتبه خواستارم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه مرکزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: ۶۵۰ مادر روستایی و عشایر این استان تاکنون در طرح بیمه رایگان این صندوق ثبت‌نام کرده‌اند و تنها سه روز دیگر برای ثبت‌نام این طرح فرصت باقی است.

محمد هاشمی فر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: این طرح در راستای ماده ۲۱ قانون حمایت از جوانی جمعیت است که از ۲۲ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۳۱ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد و دارای مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، نقل و انتقالات سوابق بیمه و مستعمری بازماندگان است.

وی با بیان اینکه، هدفگذاری این طرح در کشور برای ۵۰۰ هزار مادر روستایی و عشایری است، عنوان کرد: مادران مشمول این طرح باید در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال باشند و فرزند سوم این مادران حداقل باید متولد اول فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی ادامه داد: مادران روستایی و عشایری که بیش از سه فرزند داشته باشند، به ازای هر فرزند، ۲ سال سابقه بیمه برای آنها لحاظ می‌شود.

هاشمی فر اظهار کرد: مادران مشمول طرح می‌توانند در فرصت باقی مانده از طریق https://www.roostaa.ir و یا مراجعه به ۳۱ کارگذار سراسر استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همه اقشار روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت حق بیمه توسط این صندوق از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی اضافه کرد: هشت سطح درآمدی برای صندوق تعریف شده که از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تا ۳۹ میلیون ریال است.

هاشمی فر بیان کرد: ۲ سوم حق بیمه این افراد توسط دولت و یک سوم توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۷۸ هزار و ۶۰۶ نفر تاکنون در استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری درآمده و هم‌اکنون تعداد بیمه شده فعال ۴۵ هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی افزود: ۱۱ هزار و ۵۷۷ مستمری بگیر بازنشسته، فوتی و از کار افتاده نیز در استان وجود دارد.

هاشمی فر گفت: سال گذشته توسط این صندوق سه هزار و ۷۷۰ نفر نیز جذب شدند.

۳۱ دفتر کارگذاری صندوق بیمه روستایی و عشایری در استان مرکزی وجود دارد که بیشتر خدمات آن نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

منبع: برنا

tags # بیمه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد