Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:39:48 GMT

ابلاغ بسته چگونگي برگشت ارز حاصل از صادرات

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۹۷۸۳

ابلاغ بسته چگونگي برگشت ارز حاصل از صادرات

خبرگزاري آريا- وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته جديد چگونگي برگشت ارز حاصل از صادرات در سال جاري را ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزرات صنعت، معدن و تجارت پيرو نامه 31 ارديبهشت 1398 بانک مرکزي در خصوص بسته سياستي نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال جاري و نحوه رفع تعهد ارز صادراتي سال گذشته صادرکنندگان، بسته جديد چگونگي برگشت ارز حاصل از صادرات در سال جاري را به سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اين اساس حداکثر زمان رفع تعهد ارزي هر پروانه سبز صادراتي، حداکثر چهار ماه از تاريخ کوتاژ (پروانه) صادراتي است و در صورت نياز به مهلت بيشتر براي صادرکنندگان اقلام کشاورزي، فرش و صنايع دستي و ساير گروه‌هاي کالايي با نظر وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و نفت حسب مورد امکان تمديد مهلت مذکور و اعلام آن به بانک مرکزي وجود دارد.
ميزان تعهد شرکت‌هاي پتروشيمي براي بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاري کشور در سال 1398، مطابق جدول اعلامي وزارت نفت خواهد بود.
کليه صادرکنندگان مکلف به ارائه تعهد ارزي برگشت ارز حاصل از صادرات هستند.
صادرکنندگان در صورت عدم امکان عرضه ارز به صورت اسکناس به ميزان تعيين شده در جدول فوق در سامانه‌هاي ذيربط مي‌توانند از روش‌هاي جايگزين فروش در "سامانه نيما" و يا" واردات در مقابل صادرات" جهت رفع تعهد ارزي خود استفاده نمايند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بسته چگونگي برگشت ارز صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه چهارشنبه نشست عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینان استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان آغاز به کار کرد.

در این برنامه معاون صنایع عمومی وزارت صمت، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گلی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز حضور دارند.

قرار است در این نشست درباره مشکلات سرمایه گذاری در استان سمنان به خصوص تأمین آب اظهار نظر شود.

این خبر کامل می‌شود.

کد خبر 6081503

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی