Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردمان سرزمین نخل و آفتاب در کمک و نیکی کردن به همنوع سرآمد هستند و جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان اوج نمایش این خصلت زیبای مسلمانی و ایرانی است.

در فرهنگ دینی و اسلامی ما امور خیر بسیار فراوان و در نزد پروردگار هر یک دارای اهمیت و اجر و پاداش معنوی است، لیکن در این میان پاداش کمک و دستگیری از نیازمندان و رفع حاجت از انسان مؤمن مضاعف است و البته نیازمندی که به جهت بروز نیازمندیش گرفتار زندان نیز شده باشد در الویت توجه و کمک انسان‌های نیکوکار و خیراندیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک به زندانیان جرایم غیرعمد می تواند مشکل فرد گرفتار در زندان که بواسطه تنگ دستی و ضعف مالی گرفتار زندان شده، مشکل خانواده و افراد تحت تکفل وی که سرپرست خانواده خود را در زندان می بینند و مشکل خانواده قربانی حوادث غیرعمد و فرد مصدوم که علیرغم حضور محکوم علیه در زندان حق و حقوق مالی آنها باقی مانده را حل کند.

مدیرکل ستاد دیه سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امید است با اجرای صحیح قوانین از سوی شهروندان شاهد کاهش معضلات اجتماعی جامعه از جمله به حداقل رسیدن ورود افراد در اثر ارتکاب جرایم غیرعمد به زندان‌های کشور باشیم.

سید عبدالحسین سجادی با اشاره به کمک نقدی و تعهد ۵۰ میلیارد ریالی خیران سیستان و بلوچستان، از مردم شریف استان در خواست کرد همچنان به کمک‌های خیرخواهانه خود در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ادامه دهند و همانگونه که تاکنون حامی دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند در برگزاری جشن‌های گلریزان در سراسر استان ستاد دیه را همراهی کنند.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در ماه مبارک رمضان امسال در ۲۰ شهرستان استان جشن گلریزان و بیش از ۲۲ همایش دیگر برای نخستین بار در بخشداری‌ها و ادارات شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این بین نقش فرمانداران و مسئولان قضائی بویژه رئیس کل دادگستری و دادستان های استان قابل تقدیر است و نقش مردم فهیم و سخاوتمند اعم از شیعه و سنی که نمادی از وحدت عینی و عملی را به نمایش گذاشتند نیز بسیار مهم و قابل قدردانی است و چه سودی بالاتر از رضایتمندی خداوند بزرگ متعال است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سوانح رانندگی، عدم پرداخت مهریه و نفقه، حوادث کارگاهی و صدور چک‌های بی محل غیر از کلاهبرداری عمده جرایم زندانیان غیرعمد را تشکیل می‌دهند که در این راستا افراد اگر تنها کمی بیشتر احتیاط می‌کردند و قوانین و مقررات جامعه را رعایت می‌کردند، به طور حتم امروز گرفتار زندان نبودند.

وی گفت: جشن گلریزان یکی از بهترین راه‌ها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکوم به دیه به شمار می‌رود که در این راستا هر ساله این جشن در سراسر کشور و استان برپا شده و از این طریق زمینه آزادی افراد زیادی فراهم می‌شود.

۶۷ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های سیستان و بلوچستان به سر می‌برند

سجادی با بیان اینکه هم اینک ۶۴ زندانی محکوم به پرداخت دیه و جرایم غیر عمد در زندان‌های استان بسر می‌برند، افزود: از بدو تأسیس ستاد دیه سیستان و بلوچستان تاکنون نزدیک به ۹۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد به همت ستاد دیه و خیران از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که رقم بسیار خوبی است که در این راستا امیدواریم این آمار در سال جدید افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اظهار داشت: برای آزادی ۶۷ نفر بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال نیاز است که تلاش خواهیم کرد با مشارکت و همکاری مردم نوعدوست سیستان و بلوچستان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شود.

وی گفت: طبق بررسی‌ها و پرونده‌های موجود بیشترین تعداد مددجویان ستاد دیه را زندانیان مهریه تشکیل می‌دهند که این افراد با انتخابی درست و تعیین صحیح مهریه آگاهانه و معقول به طور حتم امروز در بند گرفتار نبودند.

سجادی ادامه داد: خوشبختانه هیچ بانوی زندانی غیرعمد در زندان‌های استان که محکوم به پرداخت دیه باشد وجود ندارد.

وی افزود: وجود هر یک زندانی جرایم غیرعمد در زندان تأثیر نامطلوبی بر جامعه و به ویژه خانواده‌های آنان دارد به همین سبب امیدواریم مردم عزیز و نیک اندیش ماهانه مبلغی را به آزادی این زندانیان اختصاص دهند تا از این طریق شمار بیشتری از این زندانیان از بند رهایی یابند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: از تمام مردم و مسئولان درخواست می کنیم خودشان تبلیغ کننده این ستاد باشند و اهمیت کرامت اسلامی و انسانی را به دیگران یادآوری کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد حاضر به خواب در زندان‌های سراسر استان ۶۷ نفر است که ۹ نفر به جرم تصادف و قتل شبه عمد، ۳۸ نفر به جرم مهریه و نفقه و ۲۰ نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می‌کنند.

۱۵۸ زندانی غیرعمد به آغوش خانواده باز گشته‌اند

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۱ زندانی جرایم غیر عمد در استان به همت ستاد دیه و خیران آزاد شده‌اند، افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۷ زندانی محکوم به پرداخت دیه و جرایم غیر عمد از زندان‌های سراسر سیستان و بلوچستان آزاد شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اکنون ۱۳ درصد زندانیان جرایم غیر عمد در چابهار، ۲۱ درصد در زاهدان، ۱۶ درصد در سراوان، ۲ درصد در خاش، ۱۲ درصد در ایرانشهر و ۳۶ درصد در زابل تحمل حبس می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته ۲۲ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان برگزار شد که این تعداد امسال به ۴۲ جشن و همایش افزایش یافته است.

سجادی شمار زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ را ۱۳۹ نفر ذکر کرد و افزود: این رقم در سال ۹۷ به ۱۴۱ نفر افزایش یافته که این تعداد متناسب با برنامه پنج ساله ستاد دیه کشور است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: مردم نوع دوست استان می‌توانند از طریق شماره گیری ۷۸۰ ۷۷۷۷۰۵۴ با تلفن همراه و همچنین شماره حساب‌های ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ نزد بانک تجارت، ۳۱۲۳۵۵۵۴ نزد بانک رفاه کارگران، ۰۱۰۰۲۷۰۱۱۷۰۵۰۱ نزد پست بانک و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت به هر میزان که تمایل دارند برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کنند تا موجبات آزادسازی تعداد دیگری از این زندانیان فراهم شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ زندان برای نگهداری مجرمان جرایم عمد و غیرعمد در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

۹۹۲۳ **۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد دیه زندانیان جرائم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: امروز سه شنبه در ۱۹ شهرستان استان بارندگی داشتیم که بیشترین آن با ۱۲۰ میلیمتر مربوط به شهرستان زرآباد است.

مجید محبی عصر سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی از صبح امروز شاهد بارش باران در ۱۹ شهرستان استان هستیم که براثر این بارندگی ها ۶ مسیر فرعیفنوج- کتیج، قصرقند- نیکشهر، شاهان- زرآباد، بمپور - دلگان و بمپور- بهشت آباد در جنوب استان مسدود شده است.

وی ادامه داد: همچنین براثر طغیان رودخانه کاجو در جنوب این استان راه ارتباطی ۳۵ روستای شهرستان قصرقند نیز مسدود شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با بارش های رگباری در استان به ویژه مناطق جنوبی استان مدارس ۹ شهرستان غیرحضوری شد.

محبی ادامه داد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها تا فردا چهارشنبه به فرمانداران و ستاد بحران شهرستانی اختیار داده شده است مدارس را بنا به شرایط جوی حاکم در منطقه غیر حضوری کنند.

وی گفت: تاکنون خسارت جانی و حادثه ای ناشی از بارندگی و بروز طغیان رودخانه های محلی گزارش نشده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: نظر به اهمیت موضوع به همراه استاندار موضوعات این حوزه به صورت میدانی در حال رصد است.

وی ادامه داد: در مجموع در چند روز اخیر به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی علاوه بر برگزاری جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران در سیستان و بلوچستان به تمام دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شده است در آماده باش کامل باشند.

محبی گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان‌آبها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از اثرات احتمالی این سامانه است.

وی تصریح کرد: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند. ‌

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان توصیه کرد: دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان عنبرآباد جمع آوری شد
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا