Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:13:06 GMT

نقش مهم رابطین فرهنگی در نهادینه کردن معرفت دینی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۹۹۶۰

نقش مهم رابطین فرهنگی در نهادینه کردن معرفت دینی

امام جمعه نوش آباد، نقش رابطین فرهنگی کانون های فرهنگی در نهادینه کردن معرفت دینی را مهم خواند و گفت: رابطین فرهنگی مساجد، پُل ارتباطی بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت های حوزه های فرهنگی و هنری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام «سید حسین علوی» در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: مقام معظم رهبری معتقد هستند که فرهنگ از اقتصاد مهم تر است و به معنای هوایی است که تنفس می کنیم و این اهمیت فعالیت در حوزه فرهنگ را می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه نوش آباد افزود: فعالان حوزه دینی و فرهنگی باید با آرامش در جهت جذب مردم بویژه جوانان این سرمایه های عظیم جامعه و آینده سازان نظام به آموزه های دینی و حفظ عظمت ارزش های انقلاب و دین تلاش کنند.

 

حجت الاسلام علوی در ادامه به نقش مهم رابطین فرهنگی کانون های فرهنگی مساجد و رابطین برنامه های فرهنگی هنری در نهادینه کردن معرفت دینی اشاره کرد و گفت: رابطین فرهنگی پُل ارتباطی بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت های حوزه های فرهنگی و هنری هستند و باید پیشینه عظیمی داشته باشند و افرادی مؤمن، متدین و انقلابی باشند.

 

وی افزود: همفکری فعالان فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی در جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه های شاخص در حوزه دینی و فرهنگی ضروری است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند مجلس اردبیل شیراز کانون های مساجد دهه کرامت شبستان بیرجند خراسان جنوبی خراسان جنوبي اوقات فراغت شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال جدید گفت: سازمان برنامه و بودجه موزه موسیقی را امسال به صورت مستقیم و مستقل به ما ابلاغ کرده است و انشالله در بهترین مکان ممکن این موزه راه‌اندازی خواهد شد.

او همچنین با بیان این که موزه تئاتر هم در طبقه اول اداره تئاتر قدیمی آغاز به کار خواهد کرد، افزود: فرهنگ و مسائل مرتبط با آن در تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» سهم به‌سزایی دارد و به همین دلیل است که حوزه فرهنگ باید به عنوان مسأله‌ای اصلی دیده شود.

اسماعیلی با تاکید براینکه باید بتوانیم حوزه فرهنگی را بهبود ببخشیم، ادامه داد: همانطور که پیش‌تر گفته شده اقتصاد فرهنگ یکی از پنج کلان برنامه وزارت فرهنگ در دوره جدید است و در برنامه تحول دولت آن را به عنوان اولویت در نظر گرفته‌ایم.

منبع: میراث آریا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • نهادینه شدن فرهنگ کار باید از خانواده‌ها آغاز شود
  • نهادینه شدن فرهنگ کار باید از خانواده‌ ها آغاز شود
  • نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است
  • توجه به ارزش های دینی در تولید محصولات فرهنگی