Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نخستین نمونه‌های تلاش برای ارتباط تصویری به بیش از ۸ دهه پیش بر می‌گردد.این روزها، پیشرفت تکنولوژیک برای پیشروی و بهبود استاندارد‌های ارتباطی موضوعی مهم است و بر همین اساس نیز نژاد بشر همیشه تلاش می‌کند تا پیشرفت کند. در خصوص تماس‌های تصویری نیز ماجرا به همین ترتیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تصور می‌کنید تماس‌های تصویری موضوعی جدید هستند اشتباه می‌کنید.

بیشتربخوانید: ماجرای جالب اختراع اولین پاک کن / روزگاری که شن و نان در نقش جوهر پاک کن کار می‌کردند!

این تکنولوژی تقریبا ۸۰ سال پیش در آلمان مورد آزمایش قرار گرفت. در سال ۱۹۳۶، دکتر جورج اسکار شوبرت تلاش کرد ارتباط تصویری ایجاد کند. او در اداره پست رئیس بخش فنی بود و تلاش کرد نخستین سرویس توسعه تماس تصویری را در بخش تحت سرپرستی خود به اجرا در بیاورد.

او تلاش کرد یک سیستم ویدئویی دو طرفه نوآورانه، را به سیستم صوتی دو طرفه اضافه کند. با توجه به پیچیدگی تلفن‌های عادی در دهه ۱۹۳۰، وسایل مورد نیاز این ارتباط شامل چراغ ها، دوربین ها، صفحه نمایش‌ها و تلفن‌ها می‌شد. اولین تلفن ویدئویی بین ادارات پست در ماه مارس سال ۱۹۳۶ طراحی و تلاش شد بین شهر برلین و لایپزیگ ارتباط برقرار شود.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

نخستین تماس تصویری جهان ۸ دهه پیش انجام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها جالبترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم

تست‌های روانشناسی می‌توانند منبع بسیار خوبی برای ارزیابی ذهنی و رفتاری باشند. انواع بسیار مختلفی از این این تست‌ها وجود دارند که ممکن است در حالت‌های ابتدایی توسط خود فرد انجام شود یا در موارد حرفه‌ای‌تر به کمک درمانگر در یک مجموعه تخصصی صورت پذیرد.

این تست‌ها می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار فرد یا درمانگر او قرار دهند، اما چه وقت لازم است این کار را انجام دهیم؟ در ادامه سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

تست روانشناسی چیست؟

تست‌های روانشناسی شامل ارزیابی شما در سطوح اجتماعی، شناختی و عاطفی هستند. برخی از این آزمون‌ها توسط روانشناس یا مشاور و به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. برخی دیگر مانند انواع تستهای روانشناسی انلاین بینش نوین هم توسط خودتان و بدون نیاز به مراجعه به مرکز مشاوره قابل انجام هستند. البته مورد اول می‌تواند جزئیات زیادی را در بر بگیرد و درمانگر ممکن است اطلاعات مختلفی مانند سابقه خانوادگی، گزارش‌های پزشکی و تاریخچه شخصی شما را نیاز داشته باشید. در مقابل در تست‌های آنلاین معمولا حالت کلی‌تری در نظر گرفته می‌شود و به شما کمک می‌کند اطلاعات مفیدی را به دست آورید و اگر فکر کردید نیاز به کار بیشتری هست، بعد از آن به مرکز مشاوره بروید.

چرا برای تست روانشناسی مراجعه کنیم؟

می‌رسیم به سوال اصلی: چه زمانی باید برای تست روانشناسی مراجعه کنیم و آیا اصلا نیازی به این کار هست؟ در ادامه به مهم‌ترین دلایلی می‌پردازیم که ممکن است سبب شود شما به یک یا چند تست روانشناسی نیاز پیدا کنید:

تشخیص اختلالات احتمالی

در بسیاری از مواقع برای روان درمانی یا روان کاوی نیزی به انجام تست نیست. با این وجود گاهی برخی از شرایط روانی یا اختلال‌ها علائم بسیار مشابهی به دارند که سبب می‌شود دستیابی به اهداف درمانی بدون تشخصی دقیق، دشوار باشد. به طور مثال اختلال وسواس فکری اجباری، اضطراب اجتماعی و اختلال پنیک همه اشکال اضطراب هستند اما به رویکرد درمانی متفاوتی نیاز دارند. در چنین مواردی ممکن است درمانگر یا مشاور از شما بخواهد از طریق تست‌هایی مانند انواع تست‌های روانشناسی انلاین بینش نوین، تشخیص دقیق‌تری را دریافت کنید.

الزامات استخدامی یا قانونی

برای برخی مشاغل یا موقعیت‌های قانونی، آزمون‌های روان شناختی از الزامات هستند. ممکن است درگیر پرونده خاصی باشید و قاضی از شما بخواهد این تست‌ها را انجام دهید، همچنین استخدام در برخی مشاغل حساس نیازمند انجام یک سری تست‌ها است. علاوه بر این، اگر از خدمات روان درمانی یا روان پزشکی استفاده می‌کنید و تحت درمانی هستید، برخی اوقات با شرکت در این تست‌ها می‌توانید کمک هزینه لازم برای دارودرمانی یا جلسات را هم از محل کار خود دریافت کنید که البته این موضوع به شدت بستگی به کاری دارد که انجام می‌دهید.

برنامه ریزی درمان

بسیاری از تست‌های روانشناسی، توصیه‌های درمانی دقیقی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما و گاهی حتی به درمانگر کمک کند برنامه درمانی دقیق‌تری داشته باشید و با کلام ساده، بدانید با چه چیزی طرف هستید. تست‌های روانشناسی می‌توانند به نتایج زیر منتج شوند که با مشورت درمانگر صورت می‌پذیرد:

مشارکت در مشاوره‌های فردی، خانوادگی یا به همراه زوج مشارکت در نوع خاصی از درمان مانند رفتار درمانی شناختی (CBT)، یا رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) شرکت در گروه‌های حمایتی یا رویدادهای اجتماعی ایجاد تغییراتی در خانه یا محل کار تکمیل ارزیابی با روانپزشک برای کشف نیاز به حمایت دارویی درک بهتر خود

بسیاری از افراد از نقاط ضعف و قدرت خود در مسائل مختلف باخبرند و دوست دارند بدانند دقیق چرا این اتفاق می‌افتد. آزمایشات روان شناختی می‌توانند مسائل بسیاری را برای شما روشن کنند و دید بسیار بهتری از خلق و خو و دلیل رفتارهای مختلف برای شما ترسیم کنند. با انجام تست‌هایی مانند انواع تستهای روانشناسی انلاین بینش نوین،‌ می‌توانید متوجه شوید که در چه زمینه‌هایی نیاز به کمک دارید و در آن بخش‌ها چه با مطالعه و خودیاری و چه با مراجعه به روان شناس یا مشاور، نتایج بسیار خوبی دریافت کنید. انجم این تست‌ها همچنین در روابط فردی و اجتماعی شما تاثیر می‌گذارد زیرا می‌توانید درک بهتری از خود و خواسته‌های خود داشته باشید.

توصیه‌هایی برای شرکت در تست روانشناسی

با وجود مفید و کاربردی بودن تست‌های روانشناسی، بسیاری از افراد ممکن است با مواجهه با این تست‌ها مشکل داشته باشند. مخصوصا اگر انجام تست برای دلایل قانونی یا استخدامی باشد بسیاری ممکن دچار اضطراب شوند و کنترل خوبی نداشته باشند. توصیه‌های زیر می‌تواند برای انجام موفق این تست‌ها راهگشا باشد:

در مورد تست مد نظر تحقیق کنید. ببینید دقیقا قرار است با چه چیزی روبرو شوید تا آمادگی انجامش را داشته باشید.

به خودتان اطمینان کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. قرار نیست در تست روانشناسی اتفاق بدی بیفتد و به راحتی می‌توانید آن را پشت سر بگذارید.

با تمرکز کافی تست خود را انجام دهید. از عجله کردن پرهیز کنید و با آرامش کامل روی سوالات وقت بگذارید تا نتایج بهتری به دست بیاورید.

ترجیحا سوالات را به ترتیب جواب دهید. پریدن از روی سوالات و خواندن و جواب ندادن آن‌ها ممکن است خودش باعث ایجاد اضطراب شود و تمرکز شما را به هم بریزد.

جمع بندی

تست‌های روانشناسی اهمیت بالایی دارند و می‌توانند تقریبا در هر زمینه‌ای از ازدواج گرفته تا مسائل فردی، توانایی‌های حرفه‌ و شغلی و یا پیشرفت تحصیلی راهگش باشند و اطلاعات خوبی از فرد به نمایش بگذارند. با این وجود نحوه انجام این تست‌ها هم اهمیت زیادی دارد و مهم است که در یک مرکز معتبر انجام بگیرد تا نتایج آن هم از اعتبار بالایی برخوردار باشند. همچنین مهم است که فرد بر اساس انجام یک تست شخصی، نتایج را قطعی در نظر نگیرد و به کمک مشاور یا از طریق تست‌های بیشتر برنامه درمانی خود را مشخص کند.

کد خبر 746555

دیگر خبرها

  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • بیش از ۹ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مشهد
  • سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی با اورژانس گلستان گرفته شد
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم
  • ارتباط چشمی چیست و چطور در آن مهارت پیدا کنیم؟
  • ۳ خانم بازیگر که مرزهای جذابیت و خوش استایلی را به جا کردند
  • ۱۶ هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است