Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:54:11 GMT

«ترامپ ۲۰۲۰» همان «ترامپ ۲۰۱۶»!

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۰۳۶

«ترامپ ۲۰۲۰» همان «ترامپ ۲۰۱۶»!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شانزده ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، "دونالد ترامپ" سرانجام رسما وارد رقابت‌های انتخاباتی شد. ترامپ درشهر اورلاندوی ایالت فلوریدا و با حضور هم تیمی خود، "مایک پنس" معاون رئیس جمهوری در سخنانی برنامه‌های انتخاباتی خود را اعلام کرد و بار دیگر مدعی شد: "عظمت را به آمریکا باز خواهد گرداند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: اتاق تاریک اقتصاد اسلحه زیر ذره بین / تـوپ، تـانـک، دلار!

وی در میان طرفداران خود پس از حمله به رسانه‌هایی که آن‌ها را جعلی می‌خواند، وعده‌های جالب و بعضا عجیبی از جمله درمان ایدز و سرطان داد و حتی گفت که فضانوردان آمریکایی را به مریخ می‌فرستد. وی با حمله مجدد به سی ان ان از مردم حاضر در سالن خواست تا علیه سی ان ان شعار بدهند و مردم نیز شعار "سی ان ان مزخرف" را تکرار کردند. شبکه سی ان ان نیز در واکنش به این کار ترامپ پوشش خبری این مراسم را متوقف کرد. با این حال، رئیس جمهور فعلی آمریکا پویش انتخاباتی خود را در شرایطی آغاز کردکه بسیاری از نکات مطرح‌شده در سخنرانی‌اش مشابه اظهارات و رفتار‌هایی است که در دو سال و نیم گذشته از او دیده شده است.

ترامپ علاقه زیادی دارد که اختلاف نظر‌های شدید خود با دشمنانش مثل دموکرات‌ها را جار بزند و همین طور به انتقاد صریح از ساختار سیاسی فعلی آمریکا و رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه بپردازد و رسانه‌های خبری جعلی را به‌شدت مورد انتقاد قرار دهد. ترامپ به‌جای پرداختن به اولویت‌های انتخاباتی خود در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش، ترجیح داده است تا بار دیگر مسائل تکراری را مطرح کند. در نخستین سخنرانی انتخاباتی یک ساعت و نیمه، ترامپ این طور استدلال کرد که اگر در انتخابات سال آینده شکست بخورد، زندگی حتی بدتر خواهد شد.

وی مدعی شده است که مخالفانش قصد دارند تا اقداماتی را علیه منافع آمریکا انجام دهند و دموکرات‌ها قصد تخریب و نابودی کشور و مردم را دارند. لحن و محتوای صحبت‌های ترامپ، همگان را به‌یاد پویش انتخاباتی ۲۰۱۶ وی می‌اندازد، ولی ترامپ احتمالاً با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد اگر بخواهد در سخنرانی‌ها و برنامه‌های انتخاباتی بعدی‌اش نیز همین مسیر را دنبال کند. البته جدا از اعتماد به نفس بالای ترامپ برای پیروزی حتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، شانزده ماه برای ارزیابی وضعیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان بسیار طولانی است، به ویژه این که حتی هنوز مناظرات تلویزیونی رقابت‌های درون حزبی نیز شروع نشده است.

با این حال، با آغاز به کار رسمی فعالیت‌های انتخاباتی رئیس جمهوری کنونی آمریکا، توجهات به نقاط قوت و ضعف شخصیتی و دولت وی جلب شده است. دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری مستقر از مزیت انحصاری در مقایسه با دیگر رقبا برخوردار است و امید دارد وضعیت نسبتا مطلوب اقتصادی ازجمله، کاهش کم سابقه میزان بیکاری در کشور را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری فراهم کند. این در حالی است که قانون معافیت‌های مالیاتی بسیاری از شهروندان آمریکایی از جمله حامیان حزب دموکرات را نیز فراهم کرده و ترامپ در دو سال اخیر توانسته است خود را به عنوان قهرمان مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی و مهار پیامد‌های منفی آن نزد هوادارانش معرفی کند. تلاش برای پرهیز از ورود به جنگ‌های جدید فرامرزی، تمرکز بر شعارملی گرایانه «اول آمریکا»، حمایت جریان‌های راست گرا، محافظه کار وهویت گرا و درنهایت، انسجام و اتحاد درونی جمهوری خواهان از دیگر نقاط قوت ترامپ برای پیروزی در انتخابات سال آینده به شمارمی آید.

با این حال، ترامپ و دولت وی با نقاط ضعف متعددی نیز مواجه هستند؛ ناتوانی در حل مشکل بیمه‌های درمانی و خلاصی از قانون موسوم به "اوباماکر"، ناخرسندی عمیق برخی از گروه‌های اقتصادی و کسب و کار از پیامد‌های جنگ تجاری وعملی نشدن وعده احداث دیوارغیر قابل نفوذ در مرزمکزیک ازجمله این موارد به شمارمی آیند. این درحالی است که آشوب و هرج و مرج در دولت و تصمیم گیری‌های آنی و جنجالی رئیس جمهوری کنونی آمریکا، تردید‌هایی را حتی درمیان جمهوری خواهان برای ادامه این وضعیت ایجاد کرده است. درعرصه سیاست خارجی و سیاست امنیتی نیز دولت ترامپ با ناکامی‌های بزرگی روبه رو شده است ازجمله، ناتوانی در مواجهه با قدرت‌های چین و روسیه، ناتوانی درحل بحران هسته‌ای شبه جزیره کره با وجود دوبار دیدار با رهبر کره شمالی، ایجاد بحران جهانی بر سر خروج از توافق هسته‌ای با ایران و در نهایت ناتوانی در برابر ملت و دولت ونزوئلا. این درحالی است که گروه‌های سیاسی و تجاری برخوردار از رویکرد‌های بین الملل گرا در آمریکا به شدت نگران عواقب مقابله دولت ترامپ با نهاد‌های بین المللی، متحدان جهانی و منطقه و در یک کلام، نظم آمریکایی بعداز جنگ جهانی دوم هستند. با توجه به این موارد، می‌توان گفت نشستن دوباره دونالد ترامپ بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا در اتاق بیضی شکل کاخ سفید، بیش از پیش دشوار به نظر می‌رسد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ انتخابات حاشیه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ترامپ با حدود ۲ درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از جو بایدن می‌تواند به دونالد ترامپ در صندوق آرا در روز انتخابات صدمه بزند.

در یک نظرسنجی پایاپای که روز یکشنبه منتشر شد، ترامپ با حدود 2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد.

 همچنین در یک رقابت پنج نفره بین ترامپ، بایدن، کندی، کورنل وست نامزد مستقل و جیل استین نامزد حزب سبز، جو بایدن با 2 درصد پیشتاز است. در این نظرسنجی بایدن 39 درصد و ترامپ 37 درصد محبوبیت دارد در حالی که کندی حدود 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، از بین طرفداران بایدن در رقابتی پایاپای، حدود 7 درصد به سمت کندی تمایل پیدا کرده اند. این رقم در بین طرفداران ترامپ 15 درصد است.

براساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها دیدگاه مطلوب تری نسبت به کندی دارند. حدود 40 درص از رای دهندگان جمهوری خواه کندی را دوست دارند در حالی که 16 درصد دموکرات ها کندی را دوست دارند.حدود 53 درصد دموکرات ها دیدگاه منفی نسبت به کندی دارند.

همچنین مشخص شد که اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کندی می تواند به شانس بایدن بیشتر از ترامپ در صندوق های رای، آسیب برساند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید