Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@21:01:08 GMT

رئیس‌جمهور چین وارد کره‌شمالی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۰۸۸

روز پنج‌شنبه هواپیمای «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین ، در کره‌شمالی فرود آمد.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، همراهان آقای شی در این سفر شامل همسرش، چند مشاور کلیدی، «وانگ یی» وزیر امور خارجه، «یانگ جیه‌چی» دیپلمات ارشد و «هه لی‌فنگ» مشاور کلیدی اقتصادی دولت هستند.

رئیس‌جمهور چین و هیأت همراه، قرار است طی این سفر تاریخی، دو روز را در «پیونگ‌یانگ» سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قصد دارد در دیدار با « کیم جونگ اون » رهبر کره‌شمالی، روابط خود با این کشور را تقویت کرده و درباره « دونالد ترامپ »، چالش مشترکشان گفت‌وگو کنند.

«لیم اول چول» استاد مسائل کره‌شمالی در دانشگاه «کیونگنام» کره‌جنوبی درباره این رویداد گفت: «از دید کره‌شمالی این ملاقات به آمریکا نشان می‌دهد که چین هوای این کشور را دارد و به واشنگتن این پیام را بدهد که باید موضع فشار حداکثری خود را متوقف کند».

به نوشته روزنامه «گاردین»، چین قصد دارد طی قراردادی تجاری، صدها هزار تن برنج به کره‌شمالی صادر کند. همچنین روزنامه «رودونگ سینمون» که تریبون حزب حاکم پیونگ‌یانگ است نوشت شی به کیم پیشنهاد کرده است چین به‌عنوان پلی برای پر کردن فاصله میان روابط کره‌شمالی و آمریکا ایفای نقش کند.

آقای شی پیش از آغاز سفرش، با بزرگ‌داشت دوستی «غیرقابل جایگزینی» میان چین و کره‌شمالی، از یک «برنامه بزرگ» برای ثبات پایدار در ناحیه شرق آسیا خبر داد.

وی افزود پکن نقشی فعال در «تقویت ارتباطات و هماهنگی‌ها با کره‌شمالی و سایر طرف‌های مرتبط» در گفت‌وگوهای هسته‌ای خواهد داشت.

رئیس‌جمهور چین در حالی با کیم دیدار می‌کند که هفته آینده نیز به آمریکا سفر خواهد.

کارشناسان باور دارند رئیس‌جمهور چین قصد دارد بر تقاضای کره‌شمالی مبنی بر لغو مرحله به مرحله تحریم‌های آمریکا در مقابل تعطیل شدن تأسیسات هسته‌ای این کشور، صحه بگذارد.

کیم طی یکی دوسال اخیر تحرکات دیپلماتیک این کشور را توسعه داده است و ضمن سفر به پکن، با آمریکا نیز درباره مساله خلع سلاح اتمی شبه جزیره وارد مذاکره شده است. 

رهبر کره‌شمالی دوبار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پای میز مذاکره نشست اما دور دوم این مذاکرات که در ماه فوریه ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) در ویتنام برگزار شد، به بن بست رسید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور چین کیم جونگ اون دونالد ترامپ چین کره شمالی واشنگتن کیم جونگ اون رئیس جمهور چین دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: نشانه‌ای از عمدی بودن فرو ریختن پل در بالتیمور وجود ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد سه شنبه به وقت محلی، پل اصلی بالتیمور در مریلند آمریکا بر اثر تصادف یک کشتی عظیم باری با یکی از پایه‌هایش به کلی فروریخت.

آتش‌نشانی شهر بالتیمور اعلام کرد که دستکم ۷ نفر و چندین خودرو به آب افتاده‌اند که در حال تلاش برای نجات آنها هستند. اما شرکت سینرژی مارین که مالک این کشتی باری با پرچم سنگاپور می باشد، اعلام کرده است که هیچ‌ یک از کارکنان این کشتی آسیب ندیده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی درباره این حادثه دلخراش در سخنانی در کاخ سفید گفت: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که فروریختن پل فرانسیس اسکات در بالتیمور نتیجه یک اقدام عمدی بوده باشد.

رئیس‌جمهور وعده پاسخ بزرگ از سوی دولت مرکزی را داد و گفت که با "وس مور" فرماندار مریلند و دو سناتور مریلند گفتگو کرده است.

بایدن خاطرنشان کرد که در طول رفت و آمدهای خود بین واشنگتن دی سی و دلاور «بارها» از روی پل فرانسیس اسکات سفر کرده است و از دولت فدرال خواهد خواست که هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات کی را بر عهده بگیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: قصد من این است که دولت فدرال تمام هزینه بازسازی این پل را بپردازد. من انتظار دارم که کنگره از تلاش من حمایت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • بایدن: نشانه‌ای از عمدی بودن فرو ریختن پل در بالتیمور وجود ندارد