Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:51:40 GMT

مرز کلیه سردشت فعال می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۲۱۴

مرز کلیه سردشت فعال می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی پیش از ظهر پنجشنبه در سفر یک روزه به آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت و موقعیت استراتژیک سردشت به دلیل هم مرزی با کشور عراق و بالا بودن حجم مبادلات ایران با این کشور افزود: طی ماه‌های آتی مرز کیله سردشت فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با دو مرز رسمی تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت از اهمیت بالایی در مبادلات تجاری ایران و عراق دارد اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها در این دو مرز رسمی رونق صادرات و واردات را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ۵ پایانه مرزی و ۹ گمرک است که از اهمیت ترانزیتی و صادراتی بالایی برخوردار است افزود: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی و با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد از جایگاه بسیار خوب و منحصر بفردی برای صادرات و واردات کالا برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه مرز رسمی تمرچین پیرانشهر از مدتی قبل فعال شده و مرز کیله سردشت نیز با توجه به هماهنگی‌هایی که با طرف عراقی صورت گرفته است به زودی فعال می‌شود ادامه داد: این سفر در راستای انجام هماهنگی لازم برای فعال سازی این مرز انجام می‌شود.

رحمانی بررسی مسائل و مشکلات بازارچه‌های مرزی استان را از مهمترین اهداف سفر خود بیان و خاطرنشان کرد: در این سفر هماهنگی‌های لازم برای فعال کردن این ۲ بازارچه مرزی انجام و مشکلات آنها بررسی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر در خصوص این ۲ مرز رسمی نیاز به مکاتبه با سایر ارگان‌ها باشد در تهران پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد اضافه کرد: در این سفر با توجه به دیدارهایی که با فعالان اقتصادی خواهیم داشت می‌توان زمینه لازم را برای رونق صادرات و واردات از این ۲ مرز رسمی را فراهم کرد.

وزیر صنعت، معذن و تجارت امروز ‌پنجشنبه ‌ در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از مرز کیله سردشت و مرز تمرچین پیرانشهر بازدید می‌کند و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود، مشکلات این ۲ مرز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آذربایجان غربی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

کد خبر 4646283

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رضا رحمانی مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

به گزارش خبرآنلاین به گزارش از ایسنا، در بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان آمده است: «مسیر باغانیس-ووسکپار برای انجام پاکسازی مین در قلمرو مجاور و هم‌چنین جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین‌گذاری شده مجاور به منظور اطمینان از ایمنی آنها بسته شده است.»

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای امروز ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

این بیانیه در ادامه مجددا افزود: «تاکید می‌کنیم که هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان-آذربایجان برای امروز برنامه‌ریزی نشده است. پس از تعیین مرز، نیروهای مرزی ارمنستان به حفاظت از خط مرزی مشغول خواهند شد.»

دفتر دولت ارمنستان هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس توافق کمیسیون‌های تعیین حدود مرزی هر دو کشور، «فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات بر اساس اندازه‌گیری‌های مربوطه آغاز می‌شود.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898704

دیگر خبرها

  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان