Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تعرض یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ سیدعباس موسوی تعرض یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد.   سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین رابطه اظهار داشت: ضمن اعتراض شدید به اینگونه اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز اعلام می‌کنیم نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوز کارانه هر نوع شیی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آنرا متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش میزان، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی ۱۲۰ کشور جهان در روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: مابار‌ها تاکید کرده‌ایم که با همه قوا از خطوط هوایی کشورمان و مرز‌های آبی سرزمین خود دفاع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: «اف‌ای آر» (مرز هوایی) ما خط قرمز است و فرقی ندارد که هواپیمای کدام کشور از ان عبور کرده است به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد.   بیشتر بخوانید: فرمانده کل سپاه: هر دشمنی به مرز‌های ایران تعرض کند، بر نخواهد گشت   به گزارش میزان، در نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

طبق اعلام روابط عمومی کل سپاه، اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 پهپاد فوق مدرن آمریکایی RQ۴ می‌تواند مساحت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و نقشه برداری کند

 تجاوز پهپاد فوق مدرن آمریکایی RQ۴ به حریم هوایی کشورمان با توجه به ویژگی‌های این سامانه جامع جاسوسی که می‌تواند مساحت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و  نقشه برداری کند، ضمن آن که تلاشی برای جمع آوری اطلاعات برای افزایش جنگ روانی  علیه ایران است، اقدامی تحریک آمیز برای ارزیابی حساسیت ایران نسبت به خطوط قرمز خود برای طراحی سناریو‌های اتی نیز است.

بیشتر بخوانید: هدف آمریکا از اقدامات تحریک امیز در منطقه خلیج فارس چیست؟

بندر کوه مبارک
آنطور که در تارنمای متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی، آمده است کوه مبارک یکی از شهر‌های استان هرمزگان در جنوب ایران و شرق استان هرمزگان است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در ۱۵۵ کیلومتری میناب و ۶۵ کیلومتری جاسک قرار دارد. آب و هوای منطقه کوه مبارک از نوع گرم و مرطوب است و پوشش گیاهی بسیار ناچیزی در منطقه دیده می‌شود و میزان بارندگی‌های منطقه بسیار کم است. باتوجه به وضعیت نامناسب شرایط کشاورزی، عمده فعالیت ساکنان این منطقه ماهیگیری است که این مسئله اهمیت بنادر صیادی این خطه از کشور را دوچندان می‌سازد.

  انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدامات تجاوزکارانه جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل

به گفته وزیر خارجه بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و‌ عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

 امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل در کمک به مردم فلسطین افزود: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و‌ عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی کنند. آیا شش ماه جنگ و جنایت و نسل‌کشی رژیم اسرائیل کافی نیست و جامعه جهانی چه وقت برای پایان این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد. 

 امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش های مثبت دبیر‌کل سازمان ملل برای  توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه و دو بار بازدید میدانی ایشان از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می کند.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد، من روز گذشته و بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در ادامه با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلایی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسرائیل نیز تاکید می کنیم اقدام تلافی جویانه ای انجام ندهد تا تنش ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت ها کاسته شود.

حمله شدید اللحن مقام سابق امنیتی اسرائیل به کابینه فعلیاراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌ترهشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: قلبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل