Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در مراسم رونمایی تعدادی از هدایای رهبران و رؤسای کشورهای جهان به ایشان که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، افزود: گردشگری موجب نزدیکی و آشنایی فرهنگ‌ها با همدیگر می‌شود کما اینکه عمق تاریخی ایران در شهرهایی مثل اصفهان به طور کامل مشخص و مشهود است و برای گردشگر خارجی غرور ایرانیان و اینکه نباید با ایرانی به جز زبان تکریم صحبت کرد را متجلی می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت گردشگری عمق تاریخی ایران را به گردشگران خارجی نشان خواهد داد.

وی بیان کرد: امروز تعدادی از هدایایی که مرسوم است مقامات کشورها در دیدارهای دو جانبه به هم اهدا می‌کنند رونمایی شد و این هدایا به موزه وزارت امور خارجه منتقل خواهد شد و شهرداری اصفهان لطف و برنامه‌ای به منظور برگزار کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ادامه داد: اصفهان شهری است که نماد فرهنگ و تمدن ایران و مرکز گردشگری است و گردشگری علاوه بر فواید اقتصادی که دارد مزایای راهبردی به دنبال دارد.
ظریف تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران همواره پشتیبان همه شهرهای ایران و از جمله شهر تاریخی اصفهان خواهد بود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور گردشگران خارجی بدون ثبت در گذرنامه، گفت: این وزارتخانه مدتهاست ویزای الکترونیک صادر می‌کند که درج در گذرنامه نمی‌شود و این مساله امروز در بیشتر کشورهای جهان مرسوم شده است و به همین ترتیب ویژه صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال هماهنگی با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه هستیم و در فرودگاه امام خمینی (ره) بر اساس هماهنگی‌هایی که شده است ویزا بدون ثبت و مهر در گذرنامه و با بهره گیری از امکانات رایانه‌ای انجام می‌شود.
ظریف اضافه کرد: رئیس جمهوری در آخرین جلسه هیأت دولت مقرر کردند و هیأت دولت نیز تصمیم گرفت این رویه به فرودگاه‌های دیگر کشور تعمیم داده شود و انشاالله در آینده نزدیک با دستور رئیس جمهوری و مصوبه هیأت دولت امکاناتی برای همه فرودگاه‌های کشور در نطر گرفته می‌شود که صدور ویزای گردشگران بدون ثبت و مهر در گذرنامه امکان پذیر شود.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت آب زاینده رود با بیان اینکه این مساله در حیطه اختیارات وزیر نیرو قرار دارد و ایشان همزمان در اصفهان حضور دارند، گفت: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته و ادامه خواهد داد که با تأمین منابع مورد نیاز جریان آب زاینده رود است ادامه یابد ولی در عین حال کار مشکلی است و آقای اردکانیان می‌توانند در این زمینه تخصصی ورود بهتری داشته باشند.
در این مراسم ۶۰ قطعه از اشیا و آثار هنری ۵۰ کشور جهان که توسط مقامات عالی کشورهای خارجی به وزیر امور خارجه ایران اهدا شده بود رونمایی شد.
/ ۷۱۳۴/۶۰۲۶/‏

 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست

در تماس تلفنی «الینا والتونن »وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مشرق، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند.

«الینا والتونن »وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم و بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

الینا والتونن همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند. وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست. طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند