Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@08:52:56 GMT

اطلاعیه سپاه در پی سرنگونی پهپاد آمریکایی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۳۲۰

اطلاعیه سپاه در پی سرنگونی پهپاد آمریکایی

به گزارش جهان نيوز، در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  امریکایی  پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه های نیروهای آمریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین  در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی  ایران ، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت 4 و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان  شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

گفتنی است:هواپیمای گلوبال هاوک یا RQ-4C یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

منبع:فارس کپی متن خبر برچسب ها: اطلاعیه سپاه پهپاد آمریکا

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: اطلاعیه سپاه پهپاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی و راهبردهای استان ایلام متناسب با آمایش سرزمینی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس و ددمنش صهیونیستی که موجب شادی همه مردم ایران شد، اظهار داشت: این اقدام لبیک به فرمایشات مقام معظم‌رهبری توسط سپاهیان اسلام بود.

وی با قدردانی از فرمایشات نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در حوزه‌های مختلف، افزود: این فرمایشات باید نصب‌العین همه مسئولان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: سال ۱۴۰۳ را با (جهش تولید با مشارکت مردم) به‌عنوان شعار سال ۱۴۰۳ آغاز کردیم و در جلسه‌ای با مدیران حوزه جهش تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، راهبردها را مشخص کردیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تلاش همه‌جانبه، نتیجه شیرینی فرمایشات مقام معظم‌رهبری، توسط مردم در پایان سال لمس شود و همه برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت راهبردی باشد.

بهرام‌نیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص اشتغال خرد، گفت: مقام معظم‌رهبری بر مشاغل خرد و خانگی تاکید دارند و در استان هم به این مشاغل توجه شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ۳۳ رشته صنایع دستی در استان و استفاده از وام مشاغل خانگی، شاهد اشتغال‌زایی بالا در استان هستیم که دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی، کمیته امداد و بهزیستی در حوزه اشتغال خوب عمل کردند.

استاندار ایلام تاکید کرد: با وجود تلاش برای فراهم شدن سرمایه‌گذاری‌های‌کلان در استان، نباید از مشاغل خرد و خانگی غافل شویم. سرمایه‌گذاری کلان و اشتغال خرد و خانگی جزو برنامه‌های راهبردی در استان است.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای توسعه و پیشرفت استان و تحقق شعار ۱۴۰۳، از ظرفیت دانشجویان، نخبگان و صاحب‌نظران استان متناسب با آمایش سرزمینی استفاده خواهیم کرد.

ی به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران در دولت سیزدهم در استان ایلام در اولویت قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران چینی در فاز اول ۲۵۰ میلیارد تومان و فاز دوم ۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید کارخانه سلیکون منگز سرمایه‌گذاری می‌کنند و همچنین طرح‌های بزرگی در شهرستان‌های استان در حال اجراست.

استاندار ایلام بیان داشت: واحد بزرگ صنعتی شهرستان مهران پس از ۱۰ سال تعطیلی به چرخه آماده‌سازی بازگشت این طرح با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن فولاد و ۳۰ مگاوات برق، در صورت بهره‌برداری قادر به تامین ۶۰ درصد از برق موردنیاز شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه ایلام از نظر ثبت اشتغال در کشور، یادآورشد: با تلاش مجموعه مدیران استانی، ایلام سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب رتبه‌های نخست و سوم ثبت اشتغال را کسب کرد و سال ۱۴۰۲ استان ایلام در صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی هم به رتبه سوم در کشور دست یافت.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به موضوع رعایت حجاب و عفاف در ادارات اشاره کرد و گفت: اوایل سال ۱۴۰۳، نشست عفاف و حجاب با حضور همه مدیران استانی برگزار شد و در آن نشست به مدیران و فرمانداران تاکید شد که همه ادارات و دستگاه‌ها در ابتدا از خود شروع کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: در ادارات از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر و با اخلاق حسنه، کم‌حجابی را تذکر دهند و کسانی که بر ناهنجاری، به‌صورت کاملاً عامدانه و هدفمند، پافشاری دارند باید با آنان برخورد قانونی شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان در مقیاس ملی از نظر رعایت حجاب و عفاف جایگاه خوبی دارد و این جایگاه به واسطه اصالت دینی و مذهبی مردم استان است.

وی اضافه کرد: موضوع حجاب یکی از مباحث مهم دینی و قانونی برای همگان در کشور است و این موضوع هم قانون و هم شریعت است. کسانی که مروج بی‌حجابی هستند، مزدور و اجیرشده و جدای از مردم رشید و ولایت‌مدار کشور و عده‌ای قلیل هستند که اغفال شده‌اند.

استاندار ایلام در این نشست از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های فرهنگی استان که در حوزه حجاب و عفاف تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

کد خبر 6083337

دیگر خبرها

  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله
  • سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰ در جنوب لبنان
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد
  • حمله کوبنده مقاومت عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله بامدادی کوبنده مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • قدردانی سپاه امام رضا (ع) از اقشار مختلف مردم در حمایت پاسخ تنبیهی به رژیم اشغالگر قدس
  • برنامه‌ریزی و راهبردهای استان ایلام متناسب با آمایش سرزمینی است