Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

گفتنی است هواپیمای گلوبال هاوک یا RQ-۴C یکی از پیشرفته‌ترین هواپیما‌های جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهپاد آمریکایی سپاه پاسداران پهپاد جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه با عملیات غرور آفرین

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، همزمان با عملیات پهبادی و موشكی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برنامه پشت پلك صبح بامداد یكشنبه شبكه رادیویی سلامت (ویژه برنامه وعده صادق)، به طور ویژه به اخبار لحظه به لحظه این عملیات غرور افرین پرداخت.

در این برنامه كلام مقام معظم رهبری، ترانه و تصنیف های حماسی و ایرانی اسلامی، اخبار لحظه به لحظه عملیات پهپادی و موشكی، قرائت بیانیه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گزارش از تجمعات مردمی در سراسر كشور پخش شده است.مخاطبان رادیو سلامت نیز با موضوع یك جمله برای اقتدار و افتخار ایران با ارسال پیامك و تماس تلفنی در این برنامه مشاركت كردند.

برنامه پشت پلك صبح بامداد یكشنبه به تهیه كنندگی مرتضی میلانی، گویندگی امین ضیایی و نویسندگی فاطمه بی تقصیر از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد الی ۲ به روی آنتن رادیو سلامت رفت.

 

دیگر خبرها

  • بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • پشت هر کشتی ایرانی در آب‌های فرا سرزمینی ارتشی مقتدر ایستاده است
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • لحظات شکار پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه
  • لحظه با عملیات غرور آفرین
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • اردن: در رهگیری پهپاد‌های ایران به اسرائیل کمک کردیم
  • ادامه شادی مردم ایران از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی