Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@13:17:39 GMT

کدام سامانه پدافندی پهپاد آمریکایی را ساقط کرد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۳۶۴

کدام سامانه پدافندی پهپاد آمریکایی را ساقط کرد؟

به گزارش جهان نيوز، در نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه ۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد ۷۵ کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با ۴ هدف درگیر شود.

مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

منبع:فارس کپی متن خبر برچسب ها: پدافند غیرعامل پهپاد سپاه

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: پدافند غیرعامل پهپاد سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم

یونان روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر ارسال سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، «پاولوس ماریناکیس» سخنگوی دولت یونان تصریح کرد که هیچ اقدامی انجام نخواهد شد که توانایی بازدارندگی این کشور را به خطر بیندازد.

پیشتر روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شده بود که دولت آتن با فشار قابل توجهی برای ارسال سامانه‌های پاتریوت آمریکایی و اس-۳۰۰ روسیه به اوکراین مواجه است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند، اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

سخنگوی دولت یونان ادامه داد: «ما قبلاً کمک‌های ملموسی به اوکراین ارائه کرده‌ایم. با این حال، باید تاکید کرد که هیچ اقدامی انجام نخواهد شد و من بر این موضوع تاکید می‌کنم ارسال پدافند موشکی به اوکراین می‌تواند حتی از راه دور قابلیت‌های بازدارندگی یا پدافند هوایی کشور ما را به خطر بیندازد.»

وی افزود: «ما به طور مداوم چنین ادعا‌هایی را در گذشته رد کرده‌ایم و امروز نیز موضع خود را با قاطعیت تکرار می‌کنم.»

در سال ۲۰۲۱ یونان یک موشک‌های ضد هوایی پاتریوت و همچنین ۱۲۰ نظامی را برای کار با این سامانه تسلیحاتی به عربستان سعودی تحویل داد.

ژنرال «کنستانتینوس فلوروس»، رئیس وقت ستاد کل نیرو‌های مسلح یونان در آن برهه گفت که ماموریت نیرو‌های یونانی حفظ صلح و ثبات به ویژه در شرق مدیترانه و خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد
  • لحظه انهدام اس 300 روس توسط هایمارس اوکراین
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟