Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@21:46:37 GMT

لزوم شناسایی استعدادهای هنری موجود بین نسل جوان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۳۸۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، پدرام رحمانی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد «چهل فانوس»، که در محل حوزه هنری استان برگزار شد، اظهار کرد: باید در راستای شناسایی و تقویت استعدادهای هنری موجود در بین نسل جوان گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه در بین جوانان و نوجوانان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، که نباید از آنها غفلت ورزید، افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که باید از هنرهای نمایشی حداکثر بهره را برد، چراکه حرف‌های گفتنی برای مردم زیاد بوده و هزاران حقیقت ناگفته باید برای مردم بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با تاکید بر اینکه جای تئاتر استان در جشنواره فجر به‌چشم می‌خورد، ادامه داد: تئاتر کشور نیازمند حضور بچه‌های هنرمند مسجدی است.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه سال ۹۶ اولین فراخوان جشنواره تئاتر چهل فانوس منتشر شد، خاطرنشان کرد: فروردین ۹۷ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی ۵ نمایش اجرا شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: بهمن ماه ۹۷ دومین فراخوان جشنواره تئاتر چهل فانوس منتشر شد و در فروردین ۹۸ و همزمان با چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ۷ عنوان نمایش و با ۲۶ اجرا در ۱۳ مسجد ارومیه اجرا شد.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند

محمدحسین اسماعیلی عصر جمعه در بازدید از آموزشگاه هنری هزاردستان خرم‌آباد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به آموزش هنر دارد و برنامه تحولی در حوزه آموزش‌های هنری طراحی و تدوین شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی "طرح آموزش هنر برای همه" به منظور افزایش سواد آموزش هنری در کشور اجرا شد و تا امروز ۷۲ هزار نفر در این طرح به صورت رایگان در مناطق محروم و کم برخوردار آموزش دیده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزشهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستور کار این اداره کل قرار دارد، بیان کرد: برای نخستین بار در دنیا المپیاد ملی آموزش هنر در کشور به صورت تیمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه "سرو ایرانی" در ۶ ماهه دوم سال جاری برای مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری گفت: همچنین "طرح ملی تابا" برای تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی اجرا خواهد شد.

اسماعیلی همچنین به رونمایی از سامانه نظارت جامع بر آموزشگاه‌های هنری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مراحل تدوین استانداردهای محتواهای آموزشی آموزشگاه‌های آزاد در حال تکمیل است به زودی آموزشگاه‌های هنری آزاد نیز می‌توانند طی یک فرآیند مشخص مدارک هنری معتبر بین‌المللی صادر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است