Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر عبدوس روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: محور میاندشت- عباس آباد محور ارتباطی و مهاجرت حیات وحش بین زیستگاه های توران، خوش ییلاق و میاندشت در شرق استان سمنان است که به علت چهاربانده شدن و فراهم شدن امکان افزایش سرعت خودروها، به قتلگاه گونه های نادر کشور تبدیل شده و تابلوهایی با هدف اعلام هشدار به رانندگان نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اعتبارات ملی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قالب اجرای طرح ایمن سازی محور میاندشت عباس آباد، علاوه بر نصب چهار تابلوی بزرگ هشدار دهنده، دوطرف جاده به طول چهارکیلومتر حصارکشی کرده است که این حرکت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان به منظور حفاظت از حیات وحش در محور میاندشت- عباس آباد پیشنهاد کاهش سرعت در طول ۳۰ کیلومتر از این مسیر را به کمیسیون ایمنی راه های استان برای دریافت مجوز لازم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه داده است.

عبدوس با بیان اینکه ۱۷ قلاده یوزپلنگ در محور میاندشت- عباس آباد در سال های ١٣٨٩ تا ١٣٩٧ در اثر تصادف های جاده ای تلف شدند، ادامه داد: اجرای طرح ایمن سازی این محور، برای حفظ باقیمانده های تنوع زیستی کشور امری ضروری و حیاتی است.

وی، افزایش تعداد علایم هشدار دهنده، نصب دوربین های کنترل سرعت و نیز نور شب در محور میاندشت- عباس آباد را که قلمرو حرکت گونه های نادر حیات وحش مانند یوزپلنگ ایرانی است، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای حفاظت از گونه های در خطر انقراض عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به همکاری خیران و نقش موثر دوستدارن محیط زیست در حفاظت از حیات وحش و محیط زیست، تصریح کرد: ایمن سازی جاده در قلمرو عبور گونه های نادر حیات وحش مانند یوزپلنگ مطالبه عمومی دوستداران محیط زیست از وزارت راه و شهرسازی است.

یوزپلنگ گونه ای درخطر انقراض است و اکنون فقط شماری از آنها در ایران و آفریقا زیست می کند.

منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار، خاستگاه زیست یوز پلنگ ایرانی به شمار می رود که بخشی از این منطقه حفاظت حدفاصل میاندشت- میامی در محور مواصلاتی قرار گرفته و بزرگترین قربانگاه جاده‌ای یوز ایرانی محسوب می شود.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • ۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند