Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای ۱۷۰ عنوان به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان خبر داد و گفت: پاسخگویی به سوالات قضایی مردم در مساجد با حضور کارشناسان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان «حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» ظهر امروز در دیدار با امام جمعه زنجان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد : در این هفته 170 عنوان برنامه متفاوت با سنوات گذشته پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان به حضور در نمازهای جمعه و مساجد و ارائه خدمات به مردم  اشاره کرد و گفت: این هفته بهانه ای برای بیان عملکردها و تزریق امید به جامعه است چرا که ناامیدی مردم سمی برای نظام است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه به عنوان حاکمیت اعتماد عملی را به جامعه تزریق کنیم، ادامه داد: 277 هزار و 123 پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده است.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه این رقم با افزایش 8 درصدی همراه بوده است، گفت: دادگستری با همان تعداد نیروی انسانی این اقدامات را انجام داده است .

 

وی با اشاره به اینکه 133 قاضی رسیدگی به این پرونده ها را برعهده داشتند، تصریح کرد: تعداد پرونده های یکتا 121 هزار فقره است که 44 درصد پرونده های ورودی شامل پرونده های یکتاست.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای احکام به ویژه پرکنده های قتل به بازدارندگی منجر شده است، گفت: امسال در زنجان چهار قتل انجام شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان میانگین رسیدگی به پرونده ها در دادگستری استان زنجان 62 روز خواند و افزود: پرونده های قدیمی بیش از یکسال به 9 هزار و 86 فقره رسیده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه طلاق و آمار نگران کننده موجب شد تا بنیاد صیانت از خانواده در استان راه اندازی شود، افزود:  راه اندازی سامانه تصمیم از دیگر اقدامات کاهش آمار طلاق د استان است تا از ظرفیت های مراکز مشاوره برای کاهش پدیده طلاق استفاده شود.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه 10 درصد از زوجین در آستانه طلاق که به این مراکز مراجعه کرده بودند از طلاق منصرف شدند، افزود: در 6 ماه سال 96 تعداد پرونده های طلاق های استان1455 فقره بود که این رقم در مدت مشابه سال گذشته به  1111 عدد پرونده رسیده است.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان به طرح پابند الکترونیکی به زندانیان و رتبه نخست استان زنجان در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت در استان 44 پابند به پای زندانیان بسته شده است این طرح یکی از مجازارت جایگزین حبس است.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند دهه کرامت در فارس دهه کرامت شیراز خراسان جنوبی شبستان بیرجند شبستان یزد اوقات فراغت مجلس رئیس کل دادگستری استان زنجان هفته قوه قضائیه دادگستری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسعود امیرمیجانی معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان در نشست با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

او اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

 
وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضائی از قضات درخواست کرد: که متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان می‌باشد.

سپس رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، اظهار داشت: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

او گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • اجرای ۲۸۰ عنوان به مناسبت هفته کارگر در استان همدان
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت