Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@21:15:02 GMT

افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۴۲۶

افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد

آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت امروز(پنجشنبه 30 خرداد) در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.


این طرح به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای اوقات فراغت فصل تابستان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این مراسم کلیپی از فعالیت های مرتبط با مسجد پخش شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد به سخنرانی پرداخت.


وی مدیریت جهادی را رمز موفقیت کانون های فرهنگی هنری قم توصیف و بر لزوم داشتن تشکیلات منظم و برنامه ریزی در کارها تأکید کرد.


سپس کلیپی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مساجد و فعالیت های مرتبط با آن پخش شد و پس از آن حجت الاسلام و المسلمین «رضا عزت زمانی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم درباره لزوم همکاری با کانون های مساجد و نقش مساجد در تحکیم فرهنگ جامعه سخنرانی کرد.


پس از آن کلیپی درباره وظایف امام جماعت و مدیران کانون های مساجد و متولیان مسجد و فعالان مسجد به حاضران ارائه شد و حجج اسلام «اسدالله کریمی» و «سید احمد موسوی» به تشریح برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای ماه های آتی پرداختند.


«سید حسن حسینی» معاون آموزشی جمعیت هلال احمر قم نیز با تشریح بخش های مختلف این جمعیت از آمادگی برای همکاری با کانون های مساجد و برگزاری دوره های آموزشی در مساجد خبر داد.


سخنران بعدی این مراسم نیز «سید موسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. وی با اشاره به سخت بودن جذب نوجوانان و جوانان در شرایط کنونی، اقدامات کانون های مساجد را در این زمینه مطلوب توصیف کرد.


«عباس حیدرزاده» عضو کانون شاعران و مداحان هم در بخش پایانی مراسم از استعدادیابی مداحان نوجوان و جوان و برگزاری دوره های ویژه این افراد خبر داد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند دهه کرامت شیراز دهه کرامت در فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت خراسان جنوبی شبستان بیرجند شبستان یزد طرح غنی سازی اوقات فراغت قم کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار

حجت‌الاسلام کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: نظر به اینکه بیش از ۱۰۰ نفر مبلغ و مبلغه در مساجد شهری و روستایی، هیئات مذهبی و روضه‌های خانگی فعالیت می‌کنند، خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط مبلغین و هیأت امنا مساجد انجام شده، امیدواریم در لیالی قدر شاهد حضور حداکثری مردم در مساجد شهری و روستایی باشیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مرثیه سرایی، قرآن به سر گرفتن و شب زنده داری عزاداران ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) در مساجد با محوریت روحانیون اعزامی انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار افزود: در سالروز شهادت امام علی (ع) دسته جات عزاداری در شهرهای بهار، لالجین، صالح‌آباد و مهاجران به عزاداری و سینه زنی خواهند پرداخت، البته شایان ذکر است در روستاهای بزرگ نیز شاهد این برنامه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: برنامه‌های افطاری ساده و جشن روزه اولی‌ها، مسابقات فرهنگی دینی، در مساجد با محوریت مبلغین اعزامی برگزار می‌گردد، که موجب مشارکت بیشتر مردم بویژه نمازگزاران مساجد در برنامه‌های فرهنگی مذهبی است.

کد خبر 6063881

دیگر خبرها

  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • جایگاه حق سرگرمی از نگاه اسلام