Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیروهای امریکایی در جنوب خلیج فارس با مختصات معلوم به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

گفتنی است، هواپیمای گلوبال هاوک یا rq4c یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

کد خبر 4646295 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بازاریان اصفهانی از پاسخ سپاه به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ کسبه و بازاریان ولایتمدار اصفهان با تجمع در بازار و سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، یا ایهالمسلمون اتحدوا اتحدوا و برادر سپاهی تشکر تشکر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیسم قدردانی کردند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.
در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

{$sepehr_album_163707}

دیگر خبرها

  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • لحظات شکار پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه
  • لحظه با عملیات غرور آفرین
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • ادامه شادی مردم ایران از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • حمایت بازاریان اصفهانی از پاسخ سپاه به اسرائیل
  • جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) / اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است