Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ یک مقام آگاه در سپاه استان هرمزگان گفت: ساعت اولیه بامداد امروز یک پرنده جاسوسی آمریکا در خلیج فارس مورد هدف سامانه های پدافند یکپارچه هوایی کشور قرار گرفت و سرنگون شد.
این مقام روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرنده در حریم هوایی ایران و در نزدیکی منطقه کوه مبارک مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: لاشه این پرنده نیز در ناحیه رأس الشیر که متعلق به آب‌های ایران است سقوط کرده است.
این مقام آگاه تصریح کرد: این امر پس از تکرار چندباره نقض حریم هوایی ایران توسط پرنده‌های شناسایی و جاسوسی آمریکا در خلیج فارس رخ داد.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر پروازهای شناسایی و جاسوسی در آب‌های خلیج فارس افزایش یافته بود که با نقض حریم هوایی همراه بود.
به گفته وی، سپاه در هر مورد به دلیل نقض حریم هوایی تذکر می‌داد که مورد توجه قرار نمی‌گرفت و از این رو در نهایت بامداد امروز نیروهای سپاه یک پرنده راهدف قرار دادند.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد

روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده حجم حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل در بالاترین میزان مورد پیش‌بینی واشنگتن بود.

به گزارش مشرق، «مقیاس اولین حمله مستقیمی که ایران به اسرائیل کرد، با بدترین سناریوهای آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت» مقام‌های آمریکایی این اظهارات را در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال درباره حمله تنبیهی ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل بیان کردند.

یک مقام ارشد گفت «فکر می‌کنم در بالاترین میزانی بود که پیش‌بینی می‌کردیم».

به نوشته این گزارش، «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی شاهد این بودند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حمله ایران برای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بودند».

پیش‌تر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم بر اساس اسناد داخلی اسرائیل گزارش داد تل‌آویو شدت پاسخ تهران به حمله دمشق را اشتباه محاسبه کرده و تنها انتظار حملات در مقیاس کوچک از سوی خود ایران یا نیروهای مقاومت را داشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، رئیس‌جمهور آمریکا و دستیارانش نگران بودند که رگبار عظیم موشک‌ها و پهپادهای ایران بتواند بر دفاع تقویت‌شده‌ای که ایالات متحده و اسرائیل برای آماده‌سازی حمله پیش‌بینی‌ کرده بودند، غلبه کند و با وقوع حمله هم نگرانی‌ها ادامه داشت.

به تحلیل رسانه آمریکایی، برنامه‌ریزی هر یک از پرتاب‌های ایران به شکلی بود که تسلیحات همزمان وارد شوند تا بر سیستم‌های دفاعی اسرائیل غلبه کنند. «این حجم از پرتاب‌ها، موقعیت ناشناخته است و مقامات اسرائیلی و آمریکایی نمی‌دانستند که آیا امکان رهگیری این تعداد به یکباره وجود دارد یا خیر».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • سقوط پهپاد اسراییلی در جنوب لبنان بر اثر اصابت موشک
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد
  • تو فرار کن، داد زدنش با من!
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد