Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد افزود: هم اکنون مبادله پایاپای گسترده با پاکستان انجام می‌شود که برای تمرکز بر بازار پاکستان و بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت‌های موجود، همکاری نزدیک سه استان یاد شده می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: در صورت موافقت استاندار و اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی کمیته مشترک همکاری‌های سه استان در مبادله کالا با پاکستان تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نشست اخیر رئیس جمهوری با فعالان اقتصادی کشور گفت: در این نشست دکتر روحانی مأموریتی را به دبیرخانه ستاد هماهنگی سران سه قوه داد و مسئول اجرای این مأموریت نیز آقای نهاوندیان تعیین شد.

شافعی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهوری در دبیرخانه ستاد هماهنگی سران سه قوه، پرونده جدیدی برای اجرای قانون فضای کسب و کار باز شد و مقرر گردید معاونت اقتصادی رئیس جمهوری مجری قانون بهبود فضای کسب و کار شود.

وی با ابراز خرسندی از پیشگام شدن استاندار خراسان رضوی در اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز باید پیگیری اجرای این قانون را آغاز کند و گزارشات آن را در نشست شورا ارائه دهد.

وی همچنین با اشاره به تماس تلفنی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی نیز از اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در خراسان رضوی اظهار خرسندی کرد و اجرای آن را در همه استان‌ها ضروری دانست.

شافعی افزود: به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی باید با اجرای این طرح، موانع حوزه کسب و کار در همه استان‌ها استخراج و به مجلس ارائه شود.

وی اظهار داشت: بهتر است علاوه بر ارائه مشکلات و طرح مسائل حوزه‌های اقتصادی، راهکارها و پیشنهادات نیز از سوی اعضای شورا بویژه بخش تعاون، اصناف و صنعت ارائه شود تا در این شورا بررسی گردد.

۷۴۸۹ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشور‌های همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگو‌های خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه