Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، شنبه هفته گذشته بود که برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در ادعایی مضحک و بی اساس قدرت موشکی ایران را فتوشاپ دانست!

 

این مقام آمریکایی در پیامی ویدئویی مدعی شد که ایران صحنه‌های پرتاب موشک خود را با فتوشاپ خلق کرده تا به این ترتیب توانایی‌های موشکی خود را به رخ بکشد.

 

این موضع گیری هوک اگر چه با واکنش های تمسخر آمیز مواجه شد اما اتفاق صبح امروز و سرنگونی یکی از گرانترین و پیشرفته ترین پرنده های نظامی دنیا یعنی پهپاد جاسوسی گلوبال هوک توسط سامانه پدافندی سوم خرداد باعث شد تا مقامات آمریکایی با قدرت واقعی ایران آشنا شده و از توهمات ذهنی خود خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سامانه پدافندی سوم خرداد از دستاورد های بومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال 1393 رونمایی شد.

 

گفتنی است پهپاد گلوبال هاوک از جمله گران ترین تجهیزات نظامی ایالات متحده است که قیمتی معادل 222 میلیون دلار دارد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برایان هوک پهپاد موشک آمریکا جام نیوز سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان مردی با آرزوهای بزرگ و پشتوانه‌ای که دلگرمش کرد

موشک‌هایی که آسمان اسرائیل را درخشان کرد، هزاران کیلومتر طی کردند تا حر‌ف مهم سازنده‌شان را به اسرائیلی‌ها گوشزد کنند: «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عملیات «وعده صادق» در حالی پوشالی بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی را در غیرقابل نفوذ بودن پدافند هوایی به جهانیان نشان داد که قدرت موشکی ایران همه دنیا را هم حیرت‌زده کرد. موشک‌هایی که با نورهای درخشنده خود مرزها را یکی پس از دیگری طی کردند تا به سرزمین اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی برسند و انتقام خون‌هایی را بگیرند که 6 ماه به ناحق از مردم مظلوم فلسطین ریخته شد.

این موشک‌ها هزاران کیلومتر را طی کردند تا حر‌ف مهم سازنده‌شان را به اسرائیلی‌ها گوشزد کنند؛ همان جملاتی که حاج حسن طهرانی مقدم بارها در دوران حیات خود تکرار کرد و در آخر بر مزار خود نوشت: «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.»

اعتماد آیت الله خامنه‌ ای به جوانان چگونه باعث تحول در نیروی هوایی ارتش شد؟/ از تعویض‌کاری تا ساخت موشک با یک فرمان مهم

به مناسبت عملیات وعده صادق و درخشش موشک‌های ایرانی بر فراز سرزمین‌های اشغالی، مروری بر مستندهایی داریم که روایتگر پیشرفت فضایی موشکی ایران شده‌اند. مستندهایی درباره حسن طهرانی‌مقدم که آرزویش نابودی رژیم صهیونیستی بود و حالا با پیشرفت موشکی ایران روح پرفتوحش شاهد و ناظر است که نه تنها پس از او پیشرفت‌های ایران در زمینه موشکی متوقف نشد بلکه به تعالی هم رسید.

داستان «مردی با آرزوهای بزرگ» با خانواده فاتح

مستند «مردی با آرزوهای بزرگ» گوشه‌ای از اقدامات متنوع دانشمندِ شهید حسن طهرانی‌مقدم از سال‌های دفاع مقدس تا سال 90 است؛ اقداماتی که ایران را به دانش موشکی مجهز کرد و یکی از مهم‌ترین ابزارهای قدرت را برای قوای نظامی ایران به ارمغان آورد.

این فیلم مستند تلاش‌های پدر موشکی ایران و یارانش در تولید نسل‌های مختلف موشک‌های خانواده فاتح که در عملیات مبارزه با تروریست‌های داعش، نیروهای ویژه موساد در اربیل، سربازان آمریکایی در عین‌الاسد و ... استفاده شد، را روایت کرده است.

بخش مهمی از این فیلم مستند به تولید موشک‌های سوخت جامدِ «خانواده فاتح» که نسل‌های مختلف آن تا امروز نیز در حال رشد و پیشرفت است، می‌پردازد. رونمایی از موشک خیبرشکن با برد بالا و قدرت تخریب زیاد نیز یکی دیگر از بخش‌های این مستند است.

این مستند به تهیه‌کنندگی ساسان فلاح‌فر و کارگردانی عباس وهاج ساخته شده است که در زیر می‌توانید آن را تماشا کنید:

 

.

 

ماجرای جمله دلگرم‌کننده رهبر انقلاب به شهید طهرانی مقدم

مجموعه مستند «به شهادت تاریخ» راوی پیشرفت‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و افتخارات صنعت فضایی ایران را با استفاده از تصاویر مستند به تصویر کشیده است. توان موشکی ایران و ارتقای چشمگیر آن در دهه‌های اخیر یکی از موضوعات اصلی این مستند است.

در بخشی از این مستند بیان می‌شود که در جنگ ایران و عراق، پاشنه آشیل اصلی کشور که لطمات زیادی را وارد کرد، موشک بود. عراق موشک داشت و مناطق مختلف ایران را می‌زد و مردم انتظار داشتند که پاسخ موشک‌های آنها را با موشک بدهیم. همین موضوع باعث شد تا جرقه ارتقای توان موشکی در سپاه پاسداران زده شود.

مجید اسکندری ایده‌پرداز این مستند است. او درباره توان موشکی ایران می‌گوید: باید به نکته مهمی اشاره کنم و آنهم این است که تاریخچه شکل‌گیری دانش موشکی در ایران یکی از بخش‌های اصلی این مستند است. درباره این موضوع می‌گوید: امام خمینی (ره) دستور می‌دهند که کاری در حوزه ارتقای دانش موشکی کشور صورت بگیرد و شهید طهرانی مقدم نخستین قدم را در این زمینه برمی‌دارد. او به همراه تیمی 13 نفره، برای دیدن یک دوره آموزشی رشته موشک، به سوریه می‌روند. از سویی دیگر، تعدادی موشک از لیبی خریداری و مقرر می‌شود که مستشاران نظامی لیبیایی برای آموزش آنها به ایران بیایند، اما معمر قذافی در پشت پرده با صدام تصمیم می‌گیرند که در میانه کار، آموزش را ترک کرده و مستشاران آنها به ایران برگردند. همین موضوع چالش بزرگی را برای ایران ایجاد می‌کند.

در همان زمان، شهید طهرانی مقدم و تیمش که سردار حاجی‌زاده نیز یکی از همان افراد است، تصمیم می‌گیرند برای یادگرفتن شیوه ساخت و کارکرد آن موشک، یکی از آنها را باز کنند. خدمت مقام معظم رهبری (رئیس‌جمهور وقت) می‌روند و می‌گویند که برای این کار دلهره داریم اما آیت الله خامنه‌ای از آنها حمایت می‌کنند و می‌فرمایند: «حتما آن را باز کنید و یاد بگیرید.» آن اتفاق برکات زیادی دارد و زمینه قدرت امروز موشکی ماست.

مستند «به شهادت تاریخ» را در زیر می‌بینید:

 

.

 

صفر تا صد قدرت فضایی سپاه به روایت تصاویر

مستند «صفر تا صد» دیگر فیلم مستندی است که به بازخوانی روند قدرت‌افزایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه صنایع موشکی و پهپادی می‌پردازد.

در این مستند جمعی از دانشمندان پیشکسوت و چهره‌های جوان و علمی در حوزه موشکی و پهپادی مقابل دوربین نشسته و از روند پیشرفت قدرت موشکی ایران سخن گفتند. همچنین تصاویری کمتر دیده‌شده از این صنایع به نمایش گذاشته شده است.

این مستند را در زیر می‌بینید:

 

.

 

مستند "داستان اقتدار" نیز به گوشه‌ای دیگر از فعالیت‌های شهید طهرانی مقدم برای ارتقای توانمندی موشکی ایران می‌پردازد که در زیر آن را می‌بینید:

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشی حیرت انگیز از قدرت بدون زدن ضربه کامل
  • کاریکاتور/ ادعای پوشکی در خصوص قدرت موشکی!
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته‌تر در حمله به اسرائیل
  • ایران می تواند همه موقعیت های عملیاتی رژیم غاصب را از کار بیندازد
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • پرسش‌هایی درباره عملیات موشکی ایران؛ جنگ‌افزارها و رهگیری
  • ادعای تازه سنتکام درباره موشک‌های ایرانی/ از اسراییل حمایت می‌کنیم
  • داستان مردی با آرزوهای بزرگ و پشتوانه‌ای که دلگرمش کرد
  • خبرنگار رژیم صهیونیستی: ایران جسارت، قدرت آتش و قابلیت عملیاتی خود را به رخ کشید