Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:36:20 GMT

۳۸ مرکز و موسسه قرآنی در گنبدکاووس فعال است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۶۵۹

۳۸ مرکز و موسسه قرآنی در گنبدکاووس فعال است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا دیلمی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت اول تیر سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام راحل (ره)، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان و برگزاری همایش بزرگ قرآنیان استان گلستان از جمله فعالیت‌های مراکز و مؤسسات قرآنی گنبدکاووس در سه ماه گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برخی اقدامات اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در سه ماه گذشته، گفت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، لیالی قدر و مراسم سالروز شهادت امام علی (ع)، برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل و برخی تجمعات و راهپیمایی‌ها در دفاع از سپاه پاسداران، بیانیه برجامی شورای عالی امنیت ملی و روز قدس، سرکشی به مساجد و اعزام مبلغ به این اماکن مقدس در ماه مبارک رمضان از جمله ۲۵ مبلغ اعزامی از مرکز تبلیغات اسلامی قم و تعداد قابل توجهی روحانی بومی و طرح هجرت از جمله این اقدامات بوده است.

حجت الاسلام دیلمی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۲۰ برنامه و طرح محوری در مساجد گنبدکاووس مانند طرح کریمانه (تهیه ارزاق عمومی با کمک خیرین و توزیع آن بین نیازمندان)، طرح حلقه‌های نور (جلسات معرفتی و تبیین بیانیه رهبری موسوم به گام دوم انقلاب)، طرح نجوای عاشقانه با خدا (مناجات خوانی)، طرح سفره‌های نور (افطاری‌های ساده)، طرح موعظه جانان و جشن بندگی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در کنار این برنامه‌ها و اقدامات، اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس به دنبال اجرای یک طرح شاخص استانی و مستمر با عنوان تفسیر قرآن است که در صورت حمایت و همکاری دیگر ادارات و نهادهای شهرستان اجرایی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت سالروز تشکیل این سازمان در سال ۱۳۶۰، گفت: این نهاد مقدس که به فرموده رهبری انقلاب " از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است"، از محوری ترین نهادهای توسعه فرهنگی و قرآنی در جامه می‌باشد.

حجت الاسلام دیلمی افزود: این نهاد برای پویایی و به روز شدن در حوزه تبیین اهداف و اجرای صحیح وظایف از جمله "احیای اندیشه تابناک اسلامی، ترویج اخلاق و شعائر اسلامی، دفاع از اصول انقلاب و شناخت توطئه‌های فرهنگی دشمنان و نیز حذف خرافه‌ها و پیرایه‌ها در جامعه"، نیازمند تغییر و تحول است.

وی با بیان اینکه حیات و ممات سازمان تبلیغات اسلامی به گفتمان ولایت مطلقه فقیه است، اضافه کرد: این نهاد مقدس که سنگری مردمی و انقلابی نیز هست، تریبون دولت یا هیچ جناح یا گروه سیاسی خاصی نیست و تنها در راستای اشاعه اندیشه رهبران انقلاب و اهداف ترسیم شده حرکت می‌کند.

حجت الاسلام دیلمی همچنین راه اندازی سیستم صوتی ثابت در شهر گنبدکاووس برای برگزاری بهتر مراسم‌های ملی و مذهبی از جمله راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و روز قدس به عنوان یک مطالبه مهم مردمی از سوی ستادهای برگزاری این مراسم‌ها تاکید کرد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان به شمار می‌رود.

/۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی سازمان تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی گفت: در راستای عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.
آقای پهلوانیان افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
آقای قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
وی با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، افزود: در استان فارس در دو بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد