Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش این نیست که ما نشان دهیم که باتخصص تر از این نهاد هستیم بلکه به خاطر ماهیتی است که آموزش و پرورش داشته و ما حمایتگر آن خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به گستردگی جمعیتی آموزش و پرورش (دانش آموزان و خانواده های آنها)، مسئولیت آنها سخت و دشوار است بنابراین باید به این نهاد کمک کرد تا در آینده سازی کشور موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی بیان کرد: نقد اساسی به حیطه «پرورش» آموزش و پرورش وارد است که باید بیشتر روی آن تمرکز و آن را تقویت کنیم.

وی گفت: محوریت کار ما در شورای شهرستان توجه بیش از پیش به سرانه فضای آموزشی است، سرانه استاندار در دنیا به ازای هر دانش آموز هشت متر، در ایران ۶ و نیم متر، در استان گلستان چهار و نیم متر و در گرگان دو نیم متر است.

حمیدی اظهار کرد: گرگان از نظر سرانه های آموزشی مظلوم واقع شده و باید پیگیری اساسی در افزایش سرانه ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هم فضای آموزشی و هم فضای مذهبی در بالای شهر گرگان کم است و افراد این منطقه در خرده رفاه نسبی قرار دارند.

فرماندار گرگان افزود: باید شهرداری در تفکیک زمین، نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته باشد.

حمیدی شخصیت دانش آموزان را تحت تأثیر فضای مجاز دانست و گفت: این امر غیرقابل انکار است اما باید تغییر نگاهی بین معلمان و خانواده ها روی دهد و به شکلی این امر را مدیریت کرد.

انتقال ساختمان ادارای آموزش و پرورش شهرستان گرگان

وی در خصوص انتقال موقت ساختمان اداری آموزش و پرورش از مکان فعلی به مدرسه استرآبادی تصریح کرد: با کلیات این طرح موافق هستیم اما باید برنامه ریزی مشخصی در این زمینه اتفاق بیفتد که زمان بندی و محل اعتبار جابجایی مشخص شود.

حمیدی گفت که باید بازدیدی از دبیرستان صورت گرفته و مسائل اجتماعی طرح در نظر گرفته شود تا این امر پخته تر شود.

فرماندار گرگان همچنین نقش رسانه ها را در پیشبرد اهداف شورای آموزش و پرورش پررنگ و اثرگذار دانست.

وی همچنین ثبت نام چهار هزار و ۵۰۰ نفری دانش آموزان را در برنامه های اوقات فراغت ناچیز دانست و گفت با توجه به آمار ۸۷ هزار نفری دانش آموزان شهرستان باید این رقم ارتقاء یابد.

کد خبر 4646302

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار گرگان گرگان محمد حمیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد حبیبی نیا عصر شنبه در جمع خبرنگار مهر اظهار کرد: رویداد «الف تا» با هدف شناسایی، ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب و همچنین انتشار آن‌ها در حال برگزاری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: نظر به استقبال گسترده از رویداد «الف تا»، مهلت ثبت تجربیات تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است.

مشاور راهبری تحول مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: یکی از خلأهای موجود در نظام آموزشی، بحث گفتمان سازی مقوله تحول بوده است.

حبیبی نیا ادامه داد: در راستای گفتمان سازی تحولی، نیز یکی از موضوعات مهم، ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری تجارب تحولی است.

وی خاطر نشان ساخت: بدین سبب رویداد بین المللی «الف تا» برای ایجاد بستر لازم در جهت تحول در نظام تعلیم و تربیت پا به عرصه وجود گذاشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به تشریح اهداف این رویداد بین المللی پرداخت و اظهار کرد: این رویداد بین المللی با سه هدف الگو سازی و قله سازی، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود، با توجه به وحدت بخشی جشنواره‌های معلمان و مدیران واحدهای آموزشی مانند؛ الگوها و روش‌های تدریس، تجارب برتر تربیتی و جشنواره‌های یاددهی - یادگیری در وزارت آموزش و پرورش، تمامی همکاران فرهنگی می‌توانند تجارب خود را حول هر یک از محورها در وبگاه «الف تا» ثبت کنند.

کد خبر 6083856

دیگر خبرها

  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • انتقاد رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سرانه‌های آموزشی +فیلم
  • نوسازی و ساخت ۴هزار کلاس درس در خراسان رضوی
  • سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت
  • سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت