Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد در نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اخبار آنطور که در تارنمای متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی، آمده است کوه مبارک یکی از شهر‌های استان هرمزگان در جنوب ایران و شرق استان هرمزگان است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در ۱۵۵ کیلومتری میناب و ۶۵ کیلومتری جاسک قرار دارد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر گلوبال هاوک (ار کیو-۴) دور بردترین پهپاد عملیاتی جهان است و هواپیمای بدون سرنشینی است با دو بال بلند بدون پس‌گرایی شبیه به بال یک گلایدر، که برای سوار شدن روی هوا و کاهش مصرف سوخت در ارتفاع بالا کاربرد بسیار دارد.این هواپیما دارای مخازن سوخت داخلی در درون بال و بدنه است، بدنه هواپیما آلومینیومی است. طبق خبر ها این هواپیما توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی حاوی سنسورهای شناسایی را دارد.این مدل می‌تواند تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند و ۴ خدمه آنرا کنترل میکنند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر فرمانده کل سپاه با اشاره به سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا، گفت: مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آن تعرض کند، بر نخواهد گشت و نابود خواهد شد. بز اساس این خبر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا، حامل یک پیام آشکار، واضح، قاطع، سریع، صریح و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرزهای میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه ای به این سرزمین عکس العمل های قاطع، تمام کننده و قطعی خواهند داشت. مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آن تعرض کند، بر نخواهد گشت و نابود خواهد شد.

 طبق اخبار وی ادامه داد:  تنها راه دشمنان احترام به تمامیت ارضی و منافع ملی ایران است. اعلام می کنیم، بنای جنگ با هیچ کشوری نداریم، اما برای جنگ کاملا آماده ایم و حادثه امروز نشانه روشنی از این پیام دقیق بود.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر یک مقام نظامی آمریکا هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی این کشور در نزدیکی ایران را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که در حریم هوایی ایران وارد نشده بود!

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشته است.

طبق این خبر روسیاالیوم اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بامداد امروز در استان هرمزگان واقع در جنوب این کشور سرنگون کرده است.

 همچنین القدس العربی اعلام کرد: ایران از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی بر فراز اراضی خود خبر داده است و واشنگتن تکذیب کرده است.سپاه پاسداران با اعلام اینکه این پهپاد مدل گلوبال هوک بوده، بیان کرده است که سرنگونی این پهپاد با آتش پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسدران ایران در استان هرمزگان صورت گرفته شده است.

بنا بر این خبر خبرگزاری بی‌بی‌سی در اولین واکنش رسانه‌ای به سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا در خاک ایران، اذعان کرد که پهپاد مذکور یک «پهپاد جاسوسی» بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص نوشت: بیل اوربان سخنگوی ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا سنتکام حاضر به اظهار نظر درباره این موضوع نشد و تنها تصریج کرد، «هیچ عملیات پهپادی امروز بر فراز آسمان ایران صورت نگرفته است».

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت باید با قید فوریت از آمریکا در سازمان ملل به صورت رسمی شکایت کند.بنا بر اخبار حشمت‌الله فلاحت پیشه در واکنش به سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در خاک جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت باید به فوریت از آمریکا در سازمان ملل به صورت رسمی شکایت کند. تجاوز پهپاد امریکایی به خاک ایران نقض منشور ملل متحد و حاکمیت ملی کشورمان است. این اقدام خصمانه به حساب می‌آید که در قالب مقررات فصل ۷ منشور ملل مبنی بر پایبندی به امنیت ملی کشورها محکوم است.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران نشان داد که ایران در دفاع از خاک کشورش با هیچ کشوری تعارف ندارد و از نظر فنی و تجهیزاتی آمادگی لازم را دارد.

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جاسوسی جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پهپاد جاسوسی آمریکا استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جامعه اقتصادی هرمزگان از اقدام نیروهای مسلح و سپاه در حمله به رژیم صهیونیستی

هرمزگان-جام جم انلاین- جامعه اقتصادی استان هرمزگان از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی قدر دانی کرد.
وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به نمایندگی از جامعه اقتصادی استان هرمزگان عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و تحقیر تاریخی رژیم خون آشام صهیونیستی را به مردم شریف ایران تبریک و شادباش اعلام نمود .
همچنین جامعه اقتصادی استان هرمزگان به تمام دلاورمردان نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران خسته نباشید می‌گوید.   اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • اجرای زنجیره انسانی حمایت طرح نور و وعده صادق در سواحل مازندران
  • آمریکا و غرب در شوک حمله قوی ایران
  • قدردانی جامعه اقتصادی هرمزگان از اقدام نیروهای مسلح و سپاه در حمله به رژیم صهیونیستی
  • کربی: آمریکا خواهان تشدید تنش و جنگ با ایران نیست
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد