Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:33:15 GMT

ثبت جهانی کرمانشاه به عنوان «شهر خلاق موسیقی»

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۷۵۸

ثبت جهانی کرمانشاه به عنوان «شهر خلاق موسیقی»

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار رضایی ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه خلاصه ای از عملکرد کمیسیون فرهنگی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: کارکرد شهرداری در تمام کشور عمرانی و خدماتی بوده است و خواسته مردم هم همیشه بر همین موضوعات بوده است اما در شهرهای پیشرو متوجه شدند که جهت توسعه باید از رویکرد شهرسازی به سمت شهروند سازی حرکت کنند چرا که ما شهروندان را فراموش کرده بیشتر به جدول سازی، آسفالت، ساخت تقاطع و … مشغول شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به شهروندان سبب افزایش امید و نشاط اجتماعی بین آنها شده و همین امر علاقمندی آنها به حفظ شهرشان کمک خواهد کرد.

عضو شورای شهر کرمانشاه بیان داشت: ما در برخی موارد از جمله جمع آوری و بازیافت زباله هزینه های هنگفتی را داریم که اگر گوشه ای از این هزینه ها را در راستای فرهنگسازی بکار بگیریم بدون شک بسیاری از هزینه های دیگر را کاهش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امروز به داشته هایمان در شهر توجه نمی کنیم، گفت: ما آثار تاریخی، مفاخر و مشاهیر بزرگی داریم که چندان به معرفی آنها پرداخته نشده و اگر بتوانیم این آثار را برجسته کنیم بدون شک در ایجاد علاقه و تعهد اخلاقی همشهریان کمک کرده ایم.

رضایی یکی از برنامه های خوبی که سبب شد نظر اقصی نقاط کشور به آن جلب شود برگزاری جشنواره «کرمانشاه پایتخت نوروزی ایران» عنوان کرد و یادآور شد: این جشنواره در راستای معرفی کرمانشاه به عنوان یکی از اهداف گردشگری بسیار موثر بود و باعث افتخار برای مردم استان شد.

وی گفت: نتیجه این حرکت فرهنگی این بود که در نوروز امسال هتل ها و مهمانسراها مملو از حضور گردشگران بود.

عضو شورای شهر کرمانشاه احیاء آرامگاه یارمحمدخان را یکی از مطالبات اجتماعی دانست و افزود: با حمایت استاندار مبلغ ۲ میلیارد تومان به این مهم اختصاص پیدا کرد تا بتوانیم ساختمانی تحت عنوان ساختمان مشروطه یا خانه تاریخی یارمحمدخان را در این فضا راه اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری در نظر دارد حدفاصل بین چهار راه وکیل آقا تا میدان جمهوری اسلامی را به عنوان خیابان یارمحمدخان کرمانشاهی نامگذاری کند.

رضایی از پیگیری پروژه شهر خلاق موسیقی سخن گفت وافزود: به دنبال ثبت کرمانشاه بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو هستیم و با هدفگذاری که در این راستا داشتیم امیدواریم تا ۲ سال آینده بتوانیم این موضوع را به ثبت برسانیم.

عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: جهت آشنا کردن مردم با مشاهیر کرمانشاه شهرداری در حال جمع آوری لیستی از مشاهیر است و با احتیاط پیش می رویم تا هیچکدام از مشاهیر و بزرگان از قلم نیفتد و این در حالیست که متاسفانه تا کنون لیستی از مشاهیر در استان نداریم.

وی عنوان کرد: پس از تهیه لیست مشاهیر پارک مشاهیر راه اندازی خواهد شد و از سردیس این مشاهیر و ۲۱ نفر از شهدای مدافع حرم و شهدای شاخص شهر نیز در این پارک طراحی کردیم.

رضایی افزود: همچنین سلسله نکوداشت ها را در پیش رو داریم که از ۵ تیرماه به بعد سعی خواهیم کرد به صورت فصلی هر فصل ۲ یا ۳ بزرگداشت از بزرگان شهر را جهت شناساندن داشته هایمان به مردم برگزار کنیم.

عضو شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که در شناساندن چهره شهر بسیار مهم است برگزاری سلسله برنامه های روز داشته های کرمانشاه است که طی آن هر روز ویژه برنامه هایی در یکی از اماکن تاریخی و تفریحی برگزار خواهد شد.

کد خبر 4646328

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه شورای شهر کرمانشاه رضائي يونسكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت نام امریه سربازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهپور آذروند اظهار کرد: به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توان علمی جوانان تحصیل‌کرده در پیشبرد اهداف سازمانی، دانش‌آموختگان واجد شرایط دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند برای گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به‌صورت امریه «سرباز روستایی» در مناطق محروم استان به سامانه جامع حوزه مشمولان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به آدرس mashmoolin.iripo.ir مراجعه کنند

وی افزود: نداشتن غیبت و کسر خدمت، عدم رابطه متقاضیان به‌عنوان بستگان سببی و نسبی با کارکنان استانداری و همچنین بومی بودن، از جمله شرایط «سرباز روستایی» است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: مدت خدمت سربازی روستایی ۲۴ ماه بوده و ثبت‌نام متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری امکان‌پذیر است.

آذروند گفت: اعزام مشمولان برای تاریخ یکم تیر ۱۴۰۳ بوده و ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین تا ۲۴ فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد

ستاد کل نیروهای مسلح با برخورداری کارکنان شرکت‌های خلاق از مزایای امریه سربازی موافقت و دستورالعمل استفاده از خدمت کارکنان وظیفه در این شرکت‌ها را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌های خلاق به شرط احراز شرایط، از مزایای تخصصی امریه سربازی برخوردار شوند.

بر این اساس، شرکت خلاق باید از شرایطی همچون برخورداری از اظهارنامه مالیاتی، بهره‌مندی از حداقل سه نفر نیروی شاغل تمام‌وقت براساس آخرین فهرست بیمه مورد تأیید سازمان تامین اجتماعی و برمبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی فروشی حداقل ۱۰۰ میلیون ریال داشته باشد.

در طرف مقابل، سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده‌ باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی خواهند شد. در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند.

تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • مراکز خلاق چه مراکزی هستند؟
  • وقتی لیگ برتر انگلیس پرافتخارترین بازیکن تاریخش را نادیده می‌گیرد
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم
  • وجود تنوع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی در اورامانات کرمانشاه
  • کلکسیونی از زیبایی‌ها را در اورامانات کرمانشاه ببینید 
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی