Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که درگیری‌ها برای تعیین ریاست پارلمان افغانستان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است برخی رسانه‌ها از هشدار رئیس جمهور این کشور مبنی بر بستن مجلس خبر داده‌اند. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دور جدید درگیری‌ها در پارلمان افغانستان بین نامزدان پیشتاز برای احراز کرسی ریاست این مجلس روز گذشته به درگیری لفظی و فیزیکی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گل احمد کمین» از اعضای پارلمان افغانستان گفت: «میر رحمان رحمانی» 20 تا 30 نفر از محافظان خود را فراخواند تا به زور وی را بر کرسی ریاست پارلمان بنشانند که شماری از نمایندگان از این اقدام جلوگیری کردند.

«خان آقا رضایی» از دیگر اعضای پارلمان و هواداران رحمانی اما متوسل شدن به زور برای نشاندن رحمانی بر کرسی ریاست پارلمان را تکذیب کرد.

انتخابات برای ریاست پارلمان افغانستان در دور دوم بین رحمانی و «کمال ناصر اصولی» دوم خرداد در حالی جنجال آفرین شد که رحمانی 124 رای لازم و حدنصاب آرا را برای ریاست پارلمان کسب کرده بود اما وجود یک نقطه در یکی از آرای رحمانی مشکلاتی را بوجود آورد و طرفداران اصولی آن را رای باطل و هواداران رحمانی نیز آن را معتبر دانستند.

اعضای پارلمان افغانستان قرار بود روز گذشته درباره سرنوشت این برگه رای‌گیری کنند اما به دلیل اختلاف‌نظر در برگزاری علنی و یا سری این انتخابات سرنوشت این  نقطه و ریاست پارلمان همچنان مشکل ادامه دارد.

خودداری نمایندگان سابق پارلمان افغانستان از تحویل سلاح و امکانات دولتیدولت مقصر ادامه اختلافات در پارلمان افغانستاندرگیری بر سر تعیین کرسی ریاست، پارلمان افغانستان را به تعطیلی کشاند

از سوی دیگر نیز یک رسانه افغان به نقل از منابع دولتی گزارش داده بود که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان یک هفته به پارلمان فرصت داده تا این جنجال را حل کنند و در غیر اینصورت پارلمان مسدود خواهد شد.

«هارون چخانسوری» سخنگوی ریاست جمهوری اما با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش این گزارش را رد کرد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری صبح سه شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری و آخرین وضعیت پروژه‌های آن، سفر به ایلام را دارای خیر و برکت و آورده دانست و گفت: اتمام پروژه‌های سفر و تحقق مصوبات در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی ضمن بیان اینکه سفر اول آیت الله رییسی به استان ایلام دارای ۱۴۵ مصوبه و ۳۰۱ پروژه و بیش از ۶ هزار میلیارد مصوب است، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که دارای درصد پیشرفت بالایی هستند باید هر چه زودتر تکمیل شوند و این مهم یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران در استان و در نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: مصوبات خوبی برای سفر دوم ریاست جمهوری پیش‌بینی و تنظیم شده اما مصوبات دور اول سفر باید عملیاتی و پروژه‌ها اجرایی شده و به بهره‌برداری برسند.

هژبری با بیان اینکه مدیران باید به جزئیات پروژه‌های مرتبط با سفر اشراف داشته باشند، تاکید کرد: مدیران پیگیر دریافت تخصیص، فعال شدن پروژه و اتمام آنها باشند و نسبت به رفع موانع تحقق مصوبات اقدام کنند.

در این جلسه آخرین وضعیت مصوبات و پروژه‌های امور عشایری، راه و شهرسازی، اداره زندان‌ها، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، جهادکشاورزی، دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور، آب منطقه‌ای، فنی و حرفه‌ای، راه داری، آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد بررسی و تصمیمات لازم جهت پیشبرد این پروژه‌ها اتخاذ شد.

کد خبر 6086057

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • توزیع بیش از ۸۷ هزار تذکره در بادغیس