Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: آمریکایی‌ها از شروع درگیری و جنگ با ایران هراس دارند چراکه این‌ها تحمل تلفات ندارند و در نبردهای مختلف این را نشان دادیم که برای دفاع از نهضتمان حاضریم از جان بگذریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، سعید سهراب‌پور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان شب گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همه مردم جهان به نیکی از دکتر چمران یاد می‌کنند و با توجه به اینکه ایشان انسانی چندبعدی بود برخی از این افعال در یک نفر امکان دارد متناقض به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید چمران خصوصیاتی اعم از هنرمند، دانشمند، جنگجو، عارف با احساسات لطیف در وجودش داشت که کمتر در یک نفر این‌ها اتفاق می‌افتد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: خصیصه مهم دکتر چمران تواضع عجیب ایشان بود که همه را با هر منصب اجتماعی شیفته خودش می‌کرد و همه ایشان را دوست می‌داشتند.

وی افزود: رتبه اول در دانشکده فنی دانشگاه تهران بودم و رتبه اول‌ها را برای تأمین هیئت علمی کشور بورسیه می‌کردند تا دانشگاه‌های مهم دنیا پذیرش بگیرید، دانشگاه کالیفرنیا پذیرش شدم و زمانی که رسیدیم توسط دوستان ایرانی برای اولین بار با شهید چمران آشنا شدیم و با همسرم جزو حلقه یاران ایشان قرار گرفتیم و 5 سال در آنجا تحت تربیت ایشان قرار گرفتیم.

سهراب‌پور تصریح کرد: شهید چمران در مؤسسه تحقیقاتی مهمی فعالیت می‌کرد و البته فعالیت‌های زیادی مانند تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا انجام داده بود که از کشورهای متعددی در این انجمن حضور داشتند.

وی افزود: ایشان بعد در داخل این انجمن گروه فارسی زبان تشکیل داد و در آن زمان تنها ایرانیان بودند و جلسات تشکیل می‌دادند، البته گروه‌های چپ بسیار قوی بودند و ما در گروه مجموعاً 20 نفر بودیم و در جایی به‌عنوان خانه ایران که خود دکتر چمران تأسیس کرده بود فعالیت می‌کردند که با حضور گروه‌های چپ علاقه ایشان نسبت به آن کم شده بود.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه چمران فعالیت‌های سیاسی متعددی داشت که در کتاب «یاران امام به روایت ساواک» گزارشات اقدامات ایشان موجود است خاطرنشان کرد: ایشان دوره چریکی در مصر دیده است و محمدرضا شاه را به مناظره تلویزیونی دعوت کرده بود و برادر شهید چمران کتابی داد که تمام نامه‌های گزارشات ساواک در آن توضیح داده شده است.

وی افزود:چمران با چنین وضعیت سیاسی همراه بود و عاشق ایران بود و علیرغم فعالیت قوی، گروه‌های چپ از گروه شهید چمران حساب می‌بردند.

سهراب‌پور گفت: چمران برای ما آموزش دوره مارکسیسم را برای مواجهه افراد در مناظره برگزار کرد تا در برابر عناصر آنها اطلاعات داشته باشیم.

وی بابیان اینکه شهید چمران از اطلاعات ضعیف سیاسی برخی همکاران و دانشجویان و متوجه نشدن مسائل اولیه ناراحت بود افزود: خبر رفتن ایشان را به لبنان شنیدیم بسیار تعجب کردیم و مطلع شدیم ایشان در مدرسه‌ای در جنوب لبنان حضور یافته است.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: امام موسی صدر قصد داشت سطح علمی لبنانی‌ها را بالا ببرد و مدرسه حرفه‌ای و دانشگاه تأسیس کرد و برخی از رهبران حزب‌الله امروز شاگردان همین مدرسه‌ها هستند لذا امروز شیعیان برای خودشان قدرت نظامی و علمی دارند و بسیاری از پزشکان لبنانی در ایران تحصیل کرده‌اند و در مجلس و دولت نماینده دارند.

وی چمران را یکی از قهرمانان در دفاع مقدس دانست و افزود:  شوروی هنوز تجزیه نشده بود و راجع به انقلاب اسلامی مشکوک شده بود و هراس داشت که مبادا جمهوری‌های مسلمان را تأیید کند لذا با تمام قوا حمایت می‌کرد.

سهراب‌پور تصریح کرد: افرادی که شک دارند که چرا این‌قدر ما روی موضوع موشکی پافشاری داریم باید توجه کنند که انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و امروز باید این موضوع را بفهمیم.

وی با اشاره به اینکه مردم و اقشار ضعیف برخلاف اقشار مرفه در جنگ تحمیلی و فداکاری کردند افزود: آمریکایی‌ها از شروع درگیری و جنگ با ایران هراس دارند چراکه این‌ها تحمل تلفات ندارند و در نبردهای مختلف این را نشان دادیم که برای دفاع از نهضتمان حاضریم از جان بگذریم و نمی‌خواهد وارد درگیری شود و لذا رهبر معظم انقلاب با قاطعیت می‌فرمایند جنگ نمی‌شوند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند پیشرفت علمی است و این موضوع نیز به دانشگاهیان مربوط است چراکه بعضی‌ها تصور دارند دانشگاهیان فقط مقاله می‌نویسند که اصلاً اینطور نیست بلکه دانشجو باید هم در مرزهای دانش حرکت کند و هم مسائل کشور را حل کند و اگر مرزهای دانش رها شود بعد از سال‌ها از علم دنیا عقب خواهیم ماند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز محکم از دانشگاه‌ها حمایت کرده‌اند و بر نقش تقویت‌کنندگی دانشگاه تأکید دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است

  محمد کرمی   در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خدای متعال منت به مردم ایران نهاد و ادامه‌ حرکت انبیاء و ائمه را برای پیاده کردن اسلام در کل دنیا به عهده آنها قرار داده، اکنون ما برای پیاده کردن این میدان آمده ایم که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تاکنون این موضوع را به خوبی رهبری کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز جبهه حق به سرعت در حال پیشرفت است‌؛ مسلما جبهه شیطان با تمام وجود و با همه‌ مکر و حیله به میدان آمده اما پیروز این میدان، انقلاب اسلامی و اسلام است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز ملت ایران وصل به خداوند است و هرکسی که به خداوند وصل باشد از هیچ قدرتی واهمه ندارد به طوریکه رهبری انقلاب وقتی تصمیم می‌گیرد، رژیم صهیونسیتی را با همه‌ جنایاتی که در حال ارتکاب است و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، تنبیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب و اراده ملت ایران با هم می‌شوند، حیله دشمنان را در هم می‌شکند بنابراین این نتیجه اتکای به خداوند متعال است.

کرمی ادامه داد: ما باید امروز افتخار کنیم که در نظامی قرار گرفته ایم که به جز رضای الهی به چیزی فکر نمی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز مسوولیت در نظام اسلامی با هدف رسیدن به رضای الهی است، عنوان کرد: ما می‌خواهیم در همه حوزه‌های، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی الگوی بی‌بدیل برای دنیا باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی