Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای متعادل‌سازی قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت واقعی گوشت قرمز در کشور ۷۰ هزار تومان است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آرادان،  بزرگترین مزرعه صنعتی مرغ تخم‌گذار استان سمنان با حضور معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در آرادان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستان و بلوچستان پتانسیل خوبی برای تامین گوشت قرمز کشور داردروند کاهشی قیمت گوشت قرمز از تیرماه در همدان آغاز می‌شودآمادگی قفقاز برای صادرات گوشت قرمز و غلات به ایران/ تلاش برای ایجاد کریدور انرژی منطقه

مرتضی رضایی در حاشیه افتتاح یک واحد مرغ تخم‌گذار در آرادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمع آوری و عرضه تخم مرغ یکی از کارهایی است که دولت برای تعدیل نرخ تخم مرغ و دیگر اقلام پروتئینی مانند گوشت انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مهار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته، این مهم را در افزایش تولید محصول تخم مرغ در کشور و کاهش قیمت آن اثرگذار دانست.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی سرانه مصرف تخم مرغ در کشور را در یک سال 12 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: بین 30 تا 70 هزار تن تخم مرغ در سال های گذشته تخم مرغ از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است که این امر ارزآوری بسیار خوبی برای کشور داشته است.

رضایی در مورد واردات گوشت قرمز گفت: در سال 97، برای تنظیم بازار واردات گوشت قرمز با ارز 4200 تومانی انجام شد.

وی اظهار داشت: تخصیص ارز نیمایی برای واردات گوشت قرمز در سال جاری باعث شده است که قیمت گوشت کاهش و همچنین فاصله قیمت گوشت تولید داخل و‌ گوشت وارداتی به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی نظام توزیع نامناسب و دخالت واسطه‌ها را یکی از چالش‌های جدی نحوه توزیع اقلام غذایی در بازار عنوان کرد.

رضایی افزود: اتخاذ رویکردی مناسب در نحوه توزیع گوشت قرمز در ماه‌های گذشته، این ماده غذایی را با کاهش قیمت مواجه کرده است و در حال حاضر قیمت واقعی گوشت قرمز 70 هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، با حضور معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در آرادان بزرگترین مزرعه صنعتی یکپارچه مرغ تخم گذار استان سمنان در شهرستان آرادان به بهره برداری رسید.

در  این مراسم، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام/ن

R41366/P/S6,64/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل نوسان قیمت پیاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.
وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.
وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.
وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.
گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳