Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «الکساندر شرین» قائم مقام کمیته دفاعی دومای روسیه امروز (پنجشنبه) به ایران پیشنهاد داد تا به گزینه خرید سامانه‌های پدافند دفاعی «اس-400» از روسیه فکر کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، این مقام ارشد دومای روسیه این پیشنهاد را پس از آن مطرح کرده که گزارش‌هایی درباره تصمیم آمریکا برای اعزام یک گردان مجهیز به سامانه‌های موشکی پاتریوت و حدود یک هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پاتریک شاناهان» سرپرست موقت وقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که دولت آمریکا قصد اعزام هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا را دارد. وی البته گفت این نیروها با اهداف دفاعی به این منطقه اعزام می‌شوند و آمریکا قصد انجام درگیری نظامی با ایران وجود ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا پیشتر در توضیح تصمیم واشنگتن اعلام کرده بود که تقویت حضور نظامی در غرب آسیا شامل استقرار سکوهای سامانه دفاع موشکی پاتریوت، پهپادها و هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و تکنسین‌هایی برای به راه انداختن این تجهیرات خواهد بود.

قائم مقام کمیته دفاعی دومای روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: «من بر این باورم که این سامانه (پاتریوت) عمدتا از جانب کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد دفاع از خود را داشته و می‌خواهد حریم هوایی‌اش را ببندد. من تصورم این استکه این اقدامات آمریکا چیزی جز تلاش برای نشان دادن قابلیت‌های نظامی خود و وادار کردن وقوع یک تشنج نظامی نیست».

وی ادامه داد: «در این رابطه من معتقدم که ایران نیاز مبرم به خرید سامانه اس-400 روسیه دارد... در این صورت می‌تواند به طور کامل مورد حفاظت قرار گیرد و حتی صرفا این سیگنال که آنها قصد خرید اس-400 را دارند می‌تواند از آنها حفاظت کند».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور سربازی را برای زنان اجباری می‌کند

دولت دانمارک با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین و به منظور بهبود وضعیت دفاعی خود در این شرایط طرح خدمت اجباری سربازی برای زنان مانند مردان را در دستور کار قرار می دهد.

 بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در دولت دانمارک حقوق برابر بین زن و مرد در حمل اسلحه اتخاذ می‌شود.

به گزارش تسنیم، بر این اساس با توجه به جنگ اوکراین زنان دانمارکی قرار است برای اولین بار در آینده به خدمت سربازی فراخوانده شوند. مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک اکنون این برنامه‌ها را اعلام کرده است. وی در این باره گفت: ما دوباره مسلح نمی‌شویم زیرا خواهان جنگ هستیم بلکه ما خود را مسلح می‌کنیم زیرا می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم.

فردریکسن درباره این طرح‌ها توضیح داد که دولت خواهان "برابری کامل بین جنس‌ها" است. بر این اساس از سال ۲۰۲۶ سالانه ۵۰۰۰ سرباز وظیفه اعم از زن و مرد برای سربازی فراخوان می‌شوند. همچنین مدت خدمت سربازی از چهار ماه به یازده ماه افزایش می‌یابد.

سال گذشته حدود ۴۷۰۰ نفر در دانمارک خدمت سربازی خود را انجام دادند که در آن زنان فقط به صورت داوطلبانه و معمولاً به مدت چهار ماه خدمت کردند.

البته این برنامه‌ها هنوز قطعی نشده است. در ژوئن سال گذشته، اکثریت قریب به اتفاق در پارلمان دانمارک توافقنامه دفاعی مربوطه را تصویب کرده بودند که برابری بیشتری را در خدمت سربازی اجباری فراهم می‌کند.

وزارت دفاع دانمارک هم اعلام کرد که نیروهای مسلح دانمارک به یک "تقویت تاریخی" نیاز دارند که نیازمند بازنگری در مدل خدمت اجباری است، زیرا نگرانی‌ها در مورد توانایی دفاعی اروپا در برابر جنگ روسیه افزایش یافته است.

ترولز لوند پولسن، وزیر دفاع دانمارک هم در این باره گفت که وضعیت امنیتی در اروپا به طور فزاینده‌ای جدی شده است. وی افزود: زمانی که به دفاع آینده فکر می‌کنیم باید این را در نظر بگیریم. یک خدمت اجباری قوی تر، از جمله برابری کامل جنسیتی، باید به عملکرد نیروهای مسلح، بسیج ملی و کارکنان نیروهای مسلح ما کمک کند.

وی در این باره گفت: وقتی ما باید دفاع دانمارک را تقویت کنیم، بسیار مهم است که در دانمارک طرح سرباز اجباری قوی‌تری داشته باشیم. به همین دلیل است که ما به مبنای گسترده‌تری برای استخدام نیاز داریم که شامل همه جنسیت‌ها باشد.

"مته فردریکسن" نخست‌وزیر دانمارک اخیرا همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا بودجه دفاعی و امنیتی اتحادیه اروپا را برای جلوگیری از «تهاجم بیشتر روسیه» افزایش دهند.

درخواست نخست‌وزیر دانمارک برای افزایش هزینه‌های دفاعی در بحبوحه هشدارهای پایتخت‌های اروپایی درباره تسلیح مجدد سریع روسیه، که تهدیدی بالقوه برای کشورهای ناتو است، مطرح می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آمریکا: اوکراین به دلیل کمبود مهمات عقب نشینی می‌کند
  • جدیدترین تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین
  • روسیه: 3 سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در اوکراین منهدم کردیم
  • رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین
  • ارتش روسیه در حال آمادگی برای جنگ بعدی است!
  • کسری بودجه، هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را سردرگم کرد
  • روسیه نیاز به تسلیحات ندارد؛ زیرا بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های نظامی است
  • این کشور سربازی را برای زنان اجباری می‌کند