Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:37:33 GMT

وجود بیش از ۱۳ هزار اهدا کننده مستمر خون

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۸۳۵

وجود بیش از ۱۳ هزار اهدا کننده مستمر خون

عاملی مدیر کل سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: افرادی که در طول سال حداقل ۲بار و حداکثر ۴ بار نسبت به اهدا خون اقدام می‌کنند جز اهدا کنندگان مستمر خون به حساب می‌آیند.

وی در خصوص آمار اهداکنندگان سال گذشته افزود: در سال ۹۷ تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۵ نفر برای اهدا به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که با توجه به آمار‌ها ۶۴ درصد به صورت مستمر برای این امر خدا پسندانه اقدام می‌کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی اعلام کرد: در سال گذشته از کل افرادی که برای اهدا مراجعه کرده اند هزارو ۶۱۴نفر زن و ۲۰ هزار و ۱۵۱ نفر مرد برای اهدا خون اقدام کرده اند.

مدیر کل سازمان انتقال خون بیان کرد: زنان در طول سال قادر به اهدا ۳نوبت و مردان نیز ۴ نوبت می‌توانند برای خونگیری مراجعه کنند. وی در ادامه افزود اهداکنندگان پلاکت هم می‌توانند در طول سال ۲۴ نوبت برای بیماران سرطانی اهدا پلاکت انجام دهند.

وی با اشاره به نیاز سازمان به همه‌ی گروه‌های خونی بیان داشت :گروه‌های خونی منفی مخصوصا o منفی به دلیل پوشش دهندگی همه‌ی گروه‌های خونی در صدر اولویت نیاز قرار دارد.

عاملی ضمن تشکر از افرادی که مستمر اهدا خون انجام می‌دهند گفت: به دلیل حادثه خیز بودن جاده‌های استان و تزریق خون به کسانی که تحت عمل‌های جراحی سخت قرار می‌گیرند و نیاز مداوم بیماران سرطانی و تالاسمی به فراورده‌های خونی، نیاز مستمر به اهدا خون در طول سال احساس می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

67 درصد اهداکننده مستمر خون در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

سید احمد موالی زاده گفت: گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با حضور ادارات و دستگاه های عضو کارگروه گندم، آرد و نان با هدف ارتقای کیفیت نان و رضایتمندی شهروندان به صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهواز با اشاره به برخورد بدون مماشات با واحدهای پخت نان متخلف افزود: تعدادی از واحدهای پخت نان که اقدام به کم فروشی، گرانفروشی، برخورد نامناسب با مشتری کردند و یا مشکل بهداشتی داشتند برخورد قانونی و جریمه شدند. 

موالی زاده با بیان اینکه کیفیت نان نسبت به گذشته بهتر شده است، ادامه داد: کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان در اهواز نیز توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی با هدف بهبود کیفیت نان افتتاح شد و تلاش بر این است تا نان با کیفیت بالا برای مردم تولید شود.

وی گفت: جلسات کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهواز جهت بررسی وضعیت، کیفیت، کمیت، سهمیه و مجوز فعالیت واحدهای پخت نان نیز به صورت مستمر در فرمانداری اهواز در حال برگزاری است.

موالی زاده در پایان افزود: سال گذشته برای کیفیت و کمیت نان اقدامات خوبی از جمله صدور ۱۰۰ مجوز نانوایی جدید در کلانشهر اهواز، آموزش متصدیان و افراد شاغل در واحدهای پخت نان، برگزاری جشنواره نان خوزستان(نان های سنتی، صنعتی و فرآورده های گندم) به منظور شناسایی ظرفیت های نان  و ترویج سنت پخت نان و انتقال آن به نسل های آینده در محل سیلوی تاریخی اهواز و همچنین برگزاری میز خدمت کارگروه گندم، آرد و نان اهواز جهت پیگیری و رسیدگی به مشکلات شهروندان در حوزه نان در فرمانداری، با همکاری ادارات و دستگاه های عضو کارگروه گندم،آرد و نان شهرستان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز
  • «سال گربه» در کمین «تمساح خونی»
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • گروه آموزش برتر، سایت نمونه سوالات کشور
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند