Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در مراسم رونمایی تعدادی از هدایای رهبران و رؤسای کشورهای جهان به ایشان که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، افزود: گردشگری موجب نزدیکی و آشنایی فرهنگ‌ها با همدیگر می‌شود کما اینکه عمق تاریخی ایران در شهرهایی مثل اصفهان به طور کامل مشخص و مشهود است و برای گردشگر خارجی غرور ایرانیان و اینکه نباید با ایرانی به جز زبان تکریم صحبت کرد را متجلی می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت گردشگری عمق تاریخی ایران را به گردشگران خارجی نشان خواهد داد.

وی بیان کرد: امروز تعدادی از هدایایی که مرسوم است مقامات کشورها در دیدارهای دو جانبه به هم اهدا می‌کنند رونمایی شد و این هدایا به موزه وزارت امور خارجه منتقل خواهد شد و شهرداری اصفهان لطف و برنامه‌ای به منظور برگزار کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ادامه داد: اصفهان شهری است که نماد فرهنگ و تمدن ایران و مرکز گردشگری است و گردشگری علاوه بر فواید اقتصادی که دارد مزایای راهبردی به دنبال دارد.
ظریف تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران همواره پشتیبان همه شهرهای ایران و از جمله شهر تاریخی اصفهان خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور گردشگران خارجی بدون ثبت در گذرنامه، گفت: این وزارتخانه مدتهاست ویزای الکترونیک صادر می‌کند که درج در گذرنامه نمی‌شود و این مساله امروز در بیشتر کشورهای جهان مرسوم شده است و به همین ترتیب ویژه صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال هماهنگی با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه هستیم و در فرودگاه امام خمینی (ره) بر اساس هماهنگی‌هایی که شده است ویزا بدون ثبت و مهر در گذرنامه و با بهره گیری از امکانات رایانه‌ای انجام می‌شود.

ظریف اضافه کرد: رئیس جمهوری در آخرین جلسه هیأت دولت مقرر کردند و هیأت دولت نیز تصمیم گرفت این رویه به فرودگاه‌های دیگر کشور تعمیم داده شود و انشاالله در آینده نزدیک با دستور رئیس جمهوری و مصوبه هیأت دولت امکاناتی برای همه فرودگاه‌های کشور در نطر گرفته می‌شود که صدور ویزای گردشگران بدون ثبت و مهر در گذرنامه امکان پذیر شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت آب زاینده رود با بیان اینکه این مساله در حیطه اختیارات وزیر نیرو قرار دارد و ایشان همزمان در اصفهان حضور دارند، گفت: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته و ادامه خواهد داد که با تأمین منابع مورد نیاز جریان آب زاینده رود است ادامه یابد ولی در عین حال کار مشکلی است و آقای اردکانیان می‌توانند در این زمینه تخصصی ورود بهتری داشته باشند.

در این مراسم ۶۰ قطعه از اشیا و آثار هنری ۵۰ کشور جهان که توسط مقامات عالی کشورهای خارجی به وزیر امور خارجه ایران اهدا شده بود رونمایی شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ظریف جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سید جلال ساداتیان: شما نمی‌توانید با یک بخشی از جامعه بین‌المللی کاملا در تضاد دائم باشید و صرفا بخواهید با یک بخش کوچکی از این جامعه کار کنید/ روسیه و چین در همه امور پای شما نایستاده‌اند/ هرچه محدودیت‌ها را افزایش بدهید، زندگی و سفره مردم محدودتر می‌شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه