Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:33:23 GMT

دانش آموزان پیام آوران اندیشه های قرآنی هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۰۹۵۲

دانش آموزان پیام آوران اندیشه های قرآنی هستند

جهانبخش بانشی پنجشنبه در افتتاحیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر فارس در دبیرستان عشایری شیراز، از مدارس به عنوان مرکز اصلی آموزش، تبلیغ و نشر قرآن کریم یاد کرد و گفت: دانش آموزان در مدارس باید مبتکرانه و فعالانه فعالیت های قرآنی را گسترش دهند و تلاش کنند رفتار جمعی از رنگ و بوی قرآنی برخوددار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: در این مسابقات بیش از ۹۰۰ دانش آموز شامل ۴۴۰ دانش آموز دختر و ۵۰۰ دانش آموز پسر در رشته های آوایی و پژوهشی به رقابت می پردازند که در واقع برگزیدگان مرحله ۱۴ گانه استان هستند.
بانشی مهمترین هدف از برگزاری این مسابقات را برپایی و ایجاد زمینه عمل به اندیشه های قرآنی در جامعه دانست و گفت: فرهنگ سازی قوی در رابطه با آموزه های قرآنی و الهی، شناسایی و رشد استعداد دانش آموزان در آموزه های قرآنی، محورهای دینی و مذهبی و قرارگرفتن در مسیر تعالی و شکوفایی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی با اشاره به اینکه استان فارس همیشه در مسابقات دانش آموزی در جایگاه ویژه ای قرار دارد، گفت: دانش آموزان ما همیشه در مسابقات کشوری خوش می درخشند و مهمترین بخشی که در نظر داریم نشر آموزه ها و عمل در عرصه جامعه است.
این مسابقات با رقابت برگزیدگان مرحله شهرستانی طی دو روز ۲۹ و ۳۰ خردادماه در گروه دختران و پسران برگزار می‌شود.

۹۸۸۵ / ‏‬ ۱۸۷۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن کریم آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌ها و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تأثیرگذاری دارند.

کد خبر 6085699

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • عضویت دانش آموز کازرونی در تیم ملی فوتبال دختران
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس