Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی نجیبی خیرآبادی، مسئول تاکستان‌های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اشاره به آغاز نخستین برداشت انگور از سطح ۱۰ هکتار از تاکستان‌های بارور این شرکت گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری، ۵۰ تن انگور محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی ارقام مجموع تاکستان‌های مثمر را یاقوتی، فلیم و شاهانی برشمرد و بیان کرد: سطح عملکرد انگور از باغ‌های این منطقه حدود ۵ تن در هکتار است که هر کیلوگرم با میانگین قیمت حدود ۱۰۰ هزار ریال توسط باغدار به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نجیبی خیرآبادی، عملیات برداشت انگور تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

گفتنی است؛ سال گذشته حدود ۳۳ هزار نهال انگور ایتالیایی وارداتی نخستین بار در کشور در مزارع شرکت نیشکر هفت تپه کشت شد.

انتهای پیام/گ

آغز برداشت انگور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمشید اسلامیان با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم  از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان، گفت: محصول گندم برداشت شده از مزارع توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شهرستان شادگان با نرخ مصوب خریداری می‌شود.   وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول، ۳۵ دستگاه کمباین فعالیت خود را آغاز کردند و تعدادی از کمباین‌های مهاجر نیز در هفته‌های آینده وارد مزارع شادگان خواهند شد.   به گفته اسلامیان؛ در سال زراعی جاری ۵۴۰ هکتار جو و ۴۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی شادگان به کشت کلزا اختصاص یافت که برداشت این محصول نیز در حال انجام است.   مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: ۳ مرکز خرید محصولات در دهستان‌های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده است و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • آغاز ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی در تاکستان 
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد