Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:46:11 GMT

نباید بافت‌های تاریخی را تخریب کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۱۸۶

نباید بافت‌های تاریخی را تخریب کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پژمان ظهر پنجشنبه در همایش ملی بازآفرینی شهری در نیشابور اظهار کرد: امیدوارم فرصتی که فراهم شد برای نیشابور اثر بخش بوده و راهگشای اقدامات بعدی باشد.

وی افزود: ما در حقیقت ادبیات نوسازی، بهسازی را دو دهه بیشتر نیست که تجربه کرده ایم و در برنامه‌های توسعه کشور هم تاکید شده است که باید بافت‌های تاریخی بازسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه توسعه پنجم قرار بود کل بافت‌های فرسوده و تاریخی بازآفرینی و شرایط برای بهبود زندگی فراهم شود اما با وجود آنکه تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما ساز و کارها و ساختارهای این کار را فراهم نکردیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در بازآفرینی نقش مردم را کم رنگ دیدیم و باید گفت موضوع بازآفرینی شهری موضوعی فرهنگی و اجتماعی است و ما به آن توجه‌ای نکردیم.

وی ابراز کرد: باید با ساختار متفاوت نقش مردم را در بازآفرینی شهری را بیشتر کرده و نارسایی‌ها را کاهش دهیم. سکونتگاه غیر رسمی در هر شهری اقتضاهای خاص خود را داشته و مردم باید مشارکت کنند.

پژمان امروز در بافت‌های مختلف رویکردهایمان را تغییر داده ایم زیرا کسی نیست که از اصل و نسب خود فرار کند. ما به پیشینه تاریخی خود افتخار می‌کنیم و باید بافت تاریخی که هویت اجتماعی پیشینه کشور است را حفاظت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اذعان کرد: بافت‌های تاریخی را نباید تخریب کرده بلکه باید تلاش کنیم زندگی گذشته را امروز نیز تکرار کنیم.

کد خبر 4646347

منبع: مهر

کلیدواژه: بافت فرسوده نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه بازآفرینی آسیاب سه‌تایی بلوار چمران در دست اجراست

شهردار منطقه یک شیراز گفت: پروژه آسیاب سه تایی در راستای شناسایی و بازآفرینی عرصه های عمومی و رها شده شهری در سطح منطقه است که با اجرای آن فضایی سرزنده، مطلوب و جذاب برای شهروندان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک شیراز، جهان بین میرزایی امروز_ شنبه بیست و پنجم فروردین_ اظهار کرد: چندین پروژه عمرانی در راستای بازآفرینی فضاهای شهری با رویکرد شهروند محوری و افزایش امنیت در فضاهای رها شده شهری در این منطقه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه شناسایی فضاهای رها شده و بلااستفاده شهری در منطقه یک با هدف حیات اجتماعی و ارتقا رضایتمندی شهروندان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: پروژه آسیاب سه تایی واقع در بلوار شهید چمران با مساحتی تقریبی ۲۰۰۰ متر مربع در حال اجرا است که از خصوصیات این پروژه تعداد دو آب نما، باغچه‌های فضای سبز و نورپردازی محوطه، بدنه سازی به متراژ ۳۵۰ متر طول، کف سازی به متراژ ۱۷۰۰ متر مربع و مبلمان شهری می‌توان اشاره کرد.

شهردار منطقه یک شیراز اضافه کرد: از اهداف دیگر این پروژه بازگشت حیات اجتماعی در عرصه‌های رها شده، نوسازی و زیبا سازی محیط شهری، و به وجود آمدن فضاهای سرزنده، مطلوب و جذاب برای شهروندان دانست.

میرزایی ابراز امیدواری کرد: با این رویکرد و با شناسایی این فضاها و همچنین با طراحی مناسب نسبت به وجود آمدن فضای سرزنده، کارآمد و پویا برای شهروندان در منطقه یک اقدام کرده و رضایت شهروندان را بیش از پیش فراهم آوریم.

کد خبر 744154

دیگر خبرها

  • مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • تأکید استاندار لرستان بر تسریع در اجرای طرح ملی مسکن
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • رابطه مردم با حفاظت آثار تاریخی قطع شده است
  • پروژه بازآفرینی آسیاب سه‌تایی بلوار چمران در دست اجراست