Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:19:54 GMT

نیازمند بسیج مردمی در زمینه اجرای امر به معروف هستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۳۱۳

نیازمند بسیج مردمی در زمینه اجرای امر به معروف هستیم

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در همایش فعالان عفاف و حجاب قم در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: هدف اصلی و اساسی دین و آنچه که موجب قوام آن می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر است و نیز باید در جامعه اسلامی حدود الهی برپا تا عظمت اسلام برای همگان مشخص شود که اسلام هم قانون، هم ضابطه دارد و هم مشوق خوبی‌ها و توبیخ کننده زشتی‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کسی که امر به معروف می‌کند، باید از شیوه و روشی استفاده کند که در قالب امر به معروف، منکری اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه همه ما باید مبلغ دین اسلام باشیم و به اندازه مقدورات و دانش خود از آن حفاظت و حراست کنیم، گفت: کسانی که کلام و پیام خدا را به جامعه منتقل می‌کنند؛ تنها از خدا می‌ترسند و از خدا پروا دارند، نه از دیگران.

امام جمعه قم با تاکید بر انس با آموزه‌های قرآن کریم و کلام اهل بیت (ع) افزود: یکی از لوازم اجرای فریضتین، شناخت معروف و منکر است؛ معروف را باید تبلیغ کنیم و در جامعه نهادینه شود و نیز منکر را نهی نمائیم.

حسینی بوشهری با تاکید بر شناخت نیازهای دینی مردم و شبهه‌ها اظهار کرد: لازم است کلاس‌های مهارتی و آموزشی در این زمینه تشکیل شود، تا تبلیغ ما مؤثر و نتیجه بخش باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از مسائل مهم را شیوه‌های کار دانست و گفت: تبلیغ امر مهمی است؛ مبلغ با حوصله تبلیغ می‌کند و نهایت صبوری و بردباری را دارد.

وی با اشاره به نگرانی مراجع تقلید، علما، متدینین و مسئولان درباره قم گفت: احساس می‌شود که مدتی است که این حرکت خزنده، یک سرعت به خودش گرفته است، خیابان‌های قم، خیابان‌های چند سال قبل نیست، گویا چهره شهر را می‌خواهند به گونه دیگری عادی سازی کنند.

حسینی بوشهری ادامه داد: چه شده که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دست کم در ۲ نوبت که به صورت رسمی رسانه‌ای شده، درباره مساله قم و مظاهری که در این شهر ظهور و بروز پیدا کرده است، احساس نگرانی کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ تحمیلی حریف ما نشد و به فضل پروردگار در تحریم اقتصادی نیز نمی‌تواند حریف ما شود، تصریح کرد: دشمن در مساله تهاجم فرهنگی خیلی سرمایه گذاری کرده و فریاد رهبری تحت عنوان شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی مربوط به چند سال قبل است، اما کجاست گوش شنوا؟

وی خاطرنشان کرد: دشمن از قوی‌ترین ظرفیت‌های خود در این مساله استفاده می‌کند.

وی گفت: لازم است که مردم متوجه وظیفه دینی خود در این زمینه شوند و باید حس مسئولیت را در همه مردم ایجاد کنیم، همه آمر به معروف و ناهی از منکر شوند.

وی با تاکید بر تقویت نهادهای متولی فرهنگی و اخلاقی گفت: بخشی از آسیب‌هایی که داریم، مشکلات اقتصادی است؛ بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌ها مانند اعتیاد و طلاق است، در مسائل اقتصادی هم سرمایه گذاری کنیم، گاهی برخی از آسیب‌های اجتماعی معلول برخی از مسائل دیگر است.

۷۴۰۶/‏‬ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی پیش از ظهر پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان پیوست فرهنگی تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» را آماده کرده و آن را در اختیار ادارات و ارگان‌های استان قرار خواهد داد.

وی افزود: در حوزه فرهنگ چه در سطح استان و چه در سطح کشور چالش‌هایی داریم و متأسفانه جلساتی هم که با عنوان شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود در حد طرح نظریه و شعار است و خروجی ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، از فرهنگ به عنوان دغدغه مهم مقام معظم رهبری نام برد و گفت: اما متأسفانه مدیران در این خصوص دغدغه‌ای ندارند.

حسینی با انتقاد از خلاء نبود پیوست رسانه‌ای در جامعه و با اشاره به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که در آن هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد، عنوان کرد: عظمت این عملیات را تمام جهان درک کردند اما به دلیل نبود پیوست رسانه‌ای این عظمت در داخل کشور توسط مردم آنچنان شاید و باید درک نشد و مردم گاهاً مغموم رسانه‌های ضد انقلاب شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: حضور مسؤولان بین مردم در تحقق شعار سال بسیار اثرگذار است و متأسفانه خیلی از مسؤولان ما ارتباط مؤثری با مردم ندارند.

وی از همکاری طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با سفیران معاونت اجتماعی سپاه بیت المقدس و نیروهای انتظامی استان در اجرای طرح نور خبر داد و گفت: طرح نور برگرفته از آیات ۳۰ و۳۱ سوره نور در قرآن کریم است که به صراحت تکلیف حجاب را مشخص کرده است.

حسینی تأکید کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد مردم استان کردستان از اجرای طرح نور برای مقابله با بی حجابی در جامعه استقبال کرده‌اند.

کد خبر 6081874

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد