Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، در ادامه مخالفت‌ها با طرح معامله قرن و کنفرانس اقتصادی منامه، این بار با حضور گسترده گروه‌های فلسطینی در دمشق نشست قابل توجهی برگزار شد.

محمد عید، خبرنگار شبکه المنار در گزارشی از مقر شورای ملی فلسطین در دمشق، محل برگزاری این نشست اظهار کرد گروه‌های فلسطینی در آستانه برگزاری کنفرانس منامه که هدف آن پایان دادن به قضیه فلسطین در چارچوب طرح معامله قرن است، در نشستی باشکوه در دمشق گرد هم آمدند تا مخالفت خود را با هرگونه تلاش برای نادیده انگاشتن حقوق فلسطینیان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در این کنفرانس هشدار دادند ادامه این روند با آغاز انتفاضه جدید در فلسطین همراه خواهد شد.

ماهر طاهر، مسئول روابط سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین به خبرنگار المنار گفت: «آنچه در این مرحله مطلوب است مقابله عملی با این طرح (طرح معامله قرن) است، نه آنکه تنها به بیان مواضع اکتفا شود. حرکت در این مسیر زمانی میسر است که در پی از سرگیری وحدت ملی در فلسطین باشیم، به اختلافات پایان دهیم و تمامی گروه‌های فلسطینی با هدف آغاز انتفاضه فراگیر دیگر، تلاش جدی را در دستور کار خود قرار دهند.»

ابوعماد رامز مصطفی از مقامات جبهه خلق برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل- نیز به المنار گفت: «آنچه در این شرایط مطلوب است اقدامات عملی بر اساس رویکرد مشخص فسلطینیان است، رویکردی که حامی گزینه مقاومت است.»

محمد عبدالله، عضو کمیته اجرایی جبهه ترقی‌خواه عربی نیز به المنار گفت: «آنچه در این مرحله مهم است اینکه مخالفت کلامی را به سمت مخالفت عملی و میدانی سوق دهیم، این وظیفه‌ای است که بیشتر بر دوش گروه‌های مقاومت است.»

خبرنگار المنار ادامه داد، مواضع فلسطینیان و در کنار آن‌ها احزاب سوری، عربی و نهاد‌های مدنی حاضر در این نشست، جهت پیگیری مبارزات، بیشتر به میثاق ملی فلسطینیان متمرکز شد ضمن اینکه حاضران در نشست در چارچوب تلاش‌ها برای به شکست کشاندن طرح معامله قرن به اهمیت اقدامات عملی اعراب در مخالفت با این طرح اشاره کردند.

خلف المفتاح، مدیرکل مرکز بین المللی قدس در این باره به المنار گفت: «ما افکار عمومی عربی و اسلامی و افکار عمومی محور مقاومت را داریم که در برابر این طرح قرار دارند، پیام این‌ها این است که بیش از این به این طرح پرداخته نشود و بیش از این در پی دست و دل بازی در برابر آمریکا نباشند.»

هشام مکحل، دبیرکل اتحادیه معلمان عرب و عضو دبیرخانه کنگره قومی عرب به المنار گفت: «وقتی توطئه در خاک سوریه شکست خورد عملیات معکوس را شروع کردند و آن عملیات معکوس همین طرح معامله قرن است. در هر حال نبرد همچنان ادامه دارد و در حال حاضر چاره‌ای جز دو چیز وجود ندارد، اینکه برای مشکلات فوری راه حل‌های فوری فراهم شود تا پس از آن برای این مشکل‌ها راه حل‌های راهبردی و بلند مدت پیدا شود، زیرا چنین موضوعاتی به نسل‌های آتی نیز ارتباط دارد.»

المنار ادامه داد، حاضران در نشست دمشق از موضع متحد فلسطینیان مقیم اراضی اشغالی و فلسطینیان مقیم خارج از اراضی فلسطین در قضایای مرتبط به فلسطین به عنوان منشأ خیری برای عبور از مرحله اختلافات و شکاف‌های داخلی و رسیدن به مسیر مبارزه با چالش‌های اساسی یاد کردند. پیام این نشست، نه به کنفرانس بحرین، نه به طرح معامله قرن و نه به تدابیر ترامپ برای مالکیت صهیونیست‌ها بر قدس و جولان بوده است. این مخالفت‌ها مواضع عربی و فلسطینی است که برای رسیدن به مراحل دیگر و عبور از مرحله نظری به مرحله مقاومت برای پیروزی به حمایت‌های مردمی و اخلاقی نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه فلسطین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وداع پدر با دختر | ببینید

دریافت 3 MB

همشهری آنلاین: پدر فلسطینی که تنها دخترش را در بمباران اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه از دست داده است، در سوگ فرزندش به گریه و مویه می پردازد.

کودکان فلسطینی بزرگترین قربانیان جنگ غزه هستند.

کد خبر 845845 برچسب‌ها خبر مهم اسرائیل فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید رویارویی با اشغالگران
  • بازی اختاپوس، بازی مرکب با هدف حذف بازنده
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران
  • آخرین وداع پدر با دختر | ببینید